Montageverslag SebArt Angel S50

Discussie in 'F3A' gestart door nando, 3 apr 2009.

  1. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Ik heb hem net bij Hobby-in opgehaald, mijn 1e F3A kist. :-D
    Het is de bedoeling dat ik er dit jaar een paar F3A-B wedstrijden mee ga vliegen.

    In de winkel al uitgepakt, zal dat straks weer doen maar dan met een camera erbij.
    Maar hij ziet er erg mooi en strak uit.
    Een erg lange romp, zeker vergeleken met de 3d kistjes.

    De setup komt uit mijn funtana S40, enkel de prop word waarschijnlijk anders, 15X10 ipv 16X8.

    accu: 5s 3600 kokam 35C en 5s 4000 zippy-H
    motor: himodel 660kv 294g
    regelaar: Turnigy plush 80A
    Servos: 2X hs85 aileron, hs5245 Rudder, hs5245 Hoogte
    ontvanger: 6014 futaba fasst .


    Eerst word een super simpel 100A regelaar met 3A ubec eraan gesoldeerd gebruikt. En wanneer Robin hem teug geeft gaat een turnigy plush 80 erin. De Super simpel doet het overigens geweldig, maar de plush is lichter en heeft de bec helemaal ingebouwd zitten. De Supersimpel 100A haal ik tijdelijk uit mijn E-Quicky, de enige reg die cool blijft. (Ik heb nog een 70A voor je liggen Robin)
     
  2. hezik

    hezik Guest

    Heb je straks eindelijk een keer een echt goed vliegende kist.. ipv van die stickbang ragbakken ;)

    Vandaag de Angel S30 gezien op het veld, zag er mooi uit. Van de piloot begreep ik dat het toch een beetje tegenviel, maar om redenen die jou waarschijnlijk juist bevallen, het neigde toch wat meer naar 3D toe.
     
  3. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Ik wil ermee f3a vliegen, dat voorop. Daarnaast zal ik hem echt af en toe in een hoover of rolling harrier/loop gooien maar als ik een calmato sport had zou ik dat ook proberen.
    Maar ik denk echt dat 3d mij zwaar zal tegenvallen met de kist, en daarvoor heb ik de 88' extra nog...

    En ik wil er een (natuurlijk voor buiten aangepaste) AM mee kunnen vliegen. Op demo's en gewoon omdat ik het leuk vind. Daar kun je met een f3a kist best veel mee. het hoeft niet 3D om een AM te zijn, daar zijn zat voorbeelden van.

    Ik bouw de s40 wel weer op mss, de kosten zijn het eigelijk ook niet, paar standaard servo's, 20€ regelaartje, 35€ motor...
     
  4. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Van Yoshi heb ik ook begrepen dat zijn Angel vreemde couplinghs heeft. Bij een linker rol draiat het model naar links weg in plaats van een rechte lijn te volgen. rechterrol natuurlijk naar rechts. Hij is bezig met dit eruit te trimmen/filteren. Zal dit weekend als ik hem zie eens vragen hoe het er nu voor staat. Verder denk ik dat het model hem wel bevalt, hij maakt er veel uren mee, en het programma ziet er goed uit.
     
  5. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Zelfs in de manual staat 1 mixer vermeld. 1e vlucht gaat zonder en dan zal ik rustig aan beginnen te mixen.
    Maar mixers aanbrengen ben ik door de funtana wel gewend. Geloof me dat ik heel kritisch naar de kist ga kijken, en hij uiteindelijk wel neutraal en zero-grafity afgesteld gaat worden. Als ik vragen heb stel ik ze hier wel.
    Eerst die doos openen...
     
  6. hezik

    hezik Guest

    Wat jij beschrijft theo, is een verkeerd aileron-differential. Ik vergeet altijd het ezelsbruggetje wat ik ervoor gemaakt had. Het was iets als 'als ie in de richting van de rol weghaakt, meer differential' ofzo :p
     
  7. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    :rolleyes: een ezelsbruggetje is er toch om dingen makkelijker te onthouden.:rolleyes:


    Foto's!!!

    Discreet verpakt in bruin papier. 3 treinen 4 station en 3 bussen mee gesjouwd, gelukkig ging de terugweg wel in 1 keer goed anders waren het 5 treinen en 6 stations....
    [​IMG]

    Alles uitgestald,

    [​IMG]
    [​IMG]

    En in elkaar geprikt, dus zelf eigelijk nog niks gedaan, zo is hij van de fabriek.
    [​IMG]

    Ik moet zeggen dat alles er erg goed uit ziet. En het zijn die kleine dingen als het folie van het middenstuk wan het hoogteroer afhalen die het bouwen zoveel sneller laten verlopen straks.

    Ook de romp even vergeleken met de Funtana S40, als het einde van het rudder op dezelfde plaats ligt is het hoogste deel van de funtana net iets lager dan de romp rug van de Angel op die plek, en dan moet de cockpit nog beginnen, romp is gewoon veeeel groter.

    Lastig een foto ervan te maken.
    [​IMG]

    Vleugels zijn heel iets kleiner, grootste korde scheelt nauwelijks maar de Angel loopt veel spitser maar heeft wel (16cm) meer span.
    Hij zal iets zwaarder voelen rechtop, de funana was wel erg licht.
    Daarintegen voelt de funtana meskant zwaar, zelfs in High alfa KE (>45 graden) heeft ie de snelheid er nog behoorlijk in. Dit zal veel beter zijn bij de Angel.

    De maximaal mogelijke uitslagen zijn erg groot, zit er bijna aan te denken om 2 ball linkjes op de servohevels te doen en 2 modellen in mijn zender aan te maken. Altijd leuk om te proberen. Oownee, foute -niet F3A- gedachten.:bad-words:
     
  8. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.401
    Locatie:
    Spijkenisse
    Was je bang voor een overval als ze zagen wat het was?:p
     
  9. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.401
    Locatie:
    Spijkenisse
    Is ie al af?
     
  10. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    De linker vleugel is af op een stekker aan de servo na.

    Als ik nu moet gokken dan is dinsdag de maiden.

    De reden waarom het niet sneller gaat is dat ik niet zo standaard bezig ben.
    Ik gebruik kleinere servo's, dus het gat moet opgevuld worden. Ik houd niet van die busjes dus er moeten andere stuurstangen gemaakt worden. Als ik me gewoon aan de handleiding had gehouden dan was ik 3x zo ver geweest.
    Ben foto's aan het uploaden.
     
  11. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Mijn weegschaal gaat tot 300g, het verbaasde me dat ik de vleugels kon wegen. <200g/stuk!!! (funtana was 800g totaal, geloof ik. Staat nogwel ergens op het forum.)

    Rechts, inc aileron en scharnieren
    [​IMG]

    Links, gelijmd en geborgde, voor de rest gelijk.
    [​IMG]

    Enorm servo gat en kleine servo.
    [​IMG]

    Plaatje hobby triplex en wat verdikking aan de onderkant waar hij vastgeschroefd gaat worden.
    [​IMG]

    Dit viel mij tegen, de hevel past niet. Maar dat is in 2sec gefixt.
    [​IMG]

    Totaalbeeld van de aansturing met de manier dat zij willen ernaast.
    [​IMG]

    Die servo hevel gaat nog wel aangepast worden, mss word hij zelfs vervangen maar ik vind deze kleur wel beter passen dan de blauwe alu hevel. Hij is minstens zo stijf..

    Nu eten, straks verder bouwen.
     
    Laatst bewerkt: 4 apr 2009
  12. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.401
    Locatie:
    Spijkenisse
  13. hezik

    hezik Guest

    Denk dat die 85MG-tjes er geen enkel probleem mee zullen hebben. Hij schroeft er geen brandstofmotor op he. 't is een .50 size kistje. Op mijn brandstof 2m Derwisj had ik op de ailerons 3.7kg servootjes, dit is een fors kleiner kistje dus 3kg is meer dan zat.

    Die tonnetjes vind ik ook drie keer niets.
     
  14. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.401
    Locatie:
    Spijkenisse
    Het hangt er vanaf hoe groot Nando zijn mechanische uitslagen gaat maken, hij wilde ook een buiten aeromusical gaan vliegen ermee enzo?
     
  15. hezik

    hezik Guest

    Dan blijft het nog steeds een .50 size kistje met electromotor ;)
     
  16. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Electric Flight in Colorado - Calcs
    zegt 2,185Ncm @75Kmh en 45graden.
    Hitec zegt dat de servo 3,5 doet op 6v.

    Als je max uitslagen nodig hebt ga je eigenlijk altijd langzamer. Volgas snaps vlieg ik niet, max 3/4 en dat ging bij funtana ook, met veel grotere roeren.
     
  17. hezik

    hezik Guest

    Hitec zegt 3 op 4 en 3.5 op 6v idd. En volgas snaps doen alleen idioten die hun kisten graag snel kapot willen hebben :)
     
  18. gertje

    gertje

    Lid geworden:
    18 apr 2006
    Berichten:
    472
    Locatie:
    belgie
    hoe doe je dan in een verticale lijn een possitieve snap als je geen volgas geeft?? :)
     
  19. hezik

    hezik Guest

    Als je verticaal omhoog bedoeld, heb je net die ene uitzondering gevonden.. gefeliciteerd ;)
     
  20. gertje

    gertje

    Lid geworden:
    18 apr 2006
    Berichten:
    472
    Locatie:
    belgie
    dat is niet de enige uitzondering hoor,heb al meer een snap volgas moeten vliegen.ik spreek dan wel over f3m.zowel bekend als onbekend
     

Deel Deze Pagina