Bouwverslag SIG Piper 1/4 Scale (word nu afgemaakt door Johan Snijders)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor de tip ik ben nog niet erg ervaren zoals ik al zei, de tekening geeft de CG wel aan idd, een klein en een groot logo, ik met mijn verstand neem aan dat dit is ivm of je er een lichte of zwaardere motor in gaat gebruiken..
wel handig om wat vragen te kunnen stellen aan iemand die meer ervaren is. Succes met de bauw verder ik zie de foto's over de vorderingen graag tegemoet

PS. ben nog op zoek naar een bouwdoos van een noorduyn norseman iemand tips??
 
Haha,

zo, die heeft wel lef zeg :cool:

enne, hij kan ook wel een beetje vliegen :rolleyes:
Blijft een maf gezicht, die bush wheels onder zo'n Piper. Leuk filmpje Eric !

Grtz,
Menno
 
Van de piloot in dat filmpje cub driver 749er heb ik een 50 minuten film liggen waarin ze nog veel gestoordere landingen maken, hierin leggen ze ook uit hoe ze het voor elkaar krijgen, ik ga trouwens mijn piper in aanbouw baseren op een bush piper, heb er ook van die "maffe" bush wielen onder gezet, weer eens wat anders dan al die andere standaard gele cubjes...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er staat 1/4 scale en die heeft geen klappen .

En om een piper langsam te vliegen heb je geen klappen nodig .
Hooveren kan je met elke piper als hij maar een beetje power heeft .

En die buschwielen is maar een lelijk gezicht . :(

Mvg Johan
 
Heb hier even geen geluid maar met wat tegen wind kom je al heel ver en die up slope maakt het nog makkelijker.

Maar een echte Cub heeft geen flaps (de J-3`s gteloof ik), de latere modernere versies (PA 18-125 etc.) wel maar de eerste versies zijn toch wel de enige echte cubs :yes:

En hoveren met een Piper Cub is geen gezicht :nooo:


Zo nu weer on-topic.


Nu de Seamaster af is zullen we snel wel weer bouwvorderingen van je zien Johan, we wachten geduldig af :yes:
 
Vanmiddag komen weer de eerste foto's .

Eerst de troep eens weer sorteren en opruimen . :mrgreen:

Gistern een S90 Funtana noch een onderhouds beurt gegeven en daarna noch gevlogen .

Mvg Johan
 
Vleugel links is begonnen .

673849db51cfebb2c.jpg


Even laten drogen nu .

Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
We zijn bij de vleugelopname aan gekomen .
673849ddaa681944a.jpg


Dit is anders opgebouwt als volgens tekening , bij mij heeft het verbinding met de holmen .
Ook de dubbele rib is niet volgens tekening omdat ik bijde vleugels van het middelstuk af wil kunnen halen.

Nog past de vleugel rechtop in de hobbykamer .
673849ddaa67b20bd.jpg

Met de endtips niet meer .

Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor de wingtips eerst maar een mal gemaakt.

673849ddea7d566af.jpg


Op de lijn heb ik in gelijke afstand gaten geboort op de kolom boormaschine die 0,2 kleiner zijn als de spijkers.

Zo staan de spijkers loodrecht als je ze er in tikt .
673849ddea7d89edf.jpg


Dan de 4 stroken lekker geweekt in water en met een paar klemmen om de spijkers gelegt .
673849ddea7db36e2.jpg


Zo kan het 24 uur drogen voor ze op de mal gelijmt worden .

Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb met de Heatgun maar even nageholpen .

En een beetje vochtigheid is bij bruis niet erg .:mrgreen:

Beide wingtips randen liggen nu in de mal gelijmt te drogen tot morgen.

673849de1b90a544f.jpg


Kunnen we ze morgen verder opbouwen .

Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klaar voor montage .

673849df25cc27645.jpg


Eerst de rest van de vleugels klaar maken en dan kunnen de tips er aan .

Mvg johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hey johan toni clark gebruikte hetzelvde systeem om stabilo en vleugeltips te maken en lamineren., gaat goed zo en is ook heel sterk op deze manier


mvgr johan s
 
Johan,

Zoals je weet ben ik ook de 1:4 aan het bouwen met dezelfde motor. Inmiddels heb ik een mooi rvs Zimmerman pijp met TC Katana bocht in huis en die kan mooi in de romp worden gebouwd. Echter ik twijfel of dit verstandig is vanwege de hoge temperatuur in de romp. De carborateur is ook vanuit de romp ingebouwd, die zal dus altijd warme lucht aanzuigen. Wat is jou (en overige forumgebruikers) ervaring hiermee. Het zal niet zo zijn dat de servo's, ontsteking en ontvanger gaan smelten maar dat het warm wordt dat is een ding wat zeker is. Van voren en van achteren zal er wel trek zijn door middel van gaten maar de koeling die je bereikt als de pijp onder de kist hangt dat haal ik nooit. Bovendien zal de ontsteking en de Lipo hiervoor ook nog extra warme geven.

Jammer van de Seawind afgelopen weekend, zag de foto's met teksten.
 
Als je de reso in de romp zet moet je met een dubbele bodem gaan werken .

Ik zit er ook aan te denken om er een reso in te zetten .

Maak binnenkort eerst maar de motorkap klaar met de "4T imitaties" er op en dan kijken hoe het uitkomt of er een ZG-20 of de nieuwe ZG-26 er op komt .

Maar eerst de Seawind klaar maken voor de uitstelling komende zondag .

Mvg Johan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top