fp heli met rotorkop die eraf springt bij crash

Dat is dan mooi dat dat asje breekt toch?

Dan vangt dat asje de klap op. Beter een gebroken asje (jezuspin bedoel je toch?) dan een kapotte centerhub!
 
Het is op zich een leuke oplossing. Alleen is een asje van Xtreme iets duurder dan een standaard asje. De asjes zijn ook nog niet overal leverbaar.
Je betaalt $ 2,70 voor 1 Xtreme as of $ 1,54 voor 2 standaard asjes.
Bij Xtreme zit het jezusboutje er wel bij... :p
 
Dat is dan mooi dat dat asje breekt toch?

Dan vangt dat asje de klap op. Beter een gebroken asje (jezuspin bedoel je toch?) dan een kapotte centerhub!
Nee, ik bedoel hiermee de hoofdas. Die heeft maar een diameter van 3mm, vandaar 'asje'.......
Hoofdassen boven de 3mm noem ik pas 'assen'..........:p:p
 
idd, zo denk ik erook over.
Als je heli vliegt gaat het af en toe mis,
ik kan zeer goed nose in vliegen en achterwaarts etc....
Alleen vind ik het een klote systeem als de rotorhead afbreekt.
Ook al vlieg je nog zo goed, een windvlaag of een andere factor kan er altijd voor zorgen dat je Heli een eigen leven begint te leiden !
De GWS mini Dragonfly heeft een leuk systeem hiervoor.
Bij een crash "spat" de kop er als het ware af waardoor de schade bijna nooit leidt tot het breken van plastieken onderdelen.

Mijn vraag was dus welke merken jullie kennen die dit systeem gebruiken bij een standaard helitje?
Even over het algemeen genomen.
zolang het om een heli gaat van handpalm grootte dan is het allemaal niet zo'n ramp....
Maar Ik vind het foute boel om het normaal te vinden als je materiaal een eigen leven lijdt zodra je met iets zwaarders/groters vliegt,
mag eigenlijk nooit gebeuren binnen deze hobby ;)

Grt,
Eric
 
Dag Grey :)

Die aluminium Hub lijkt echt wel een goede efficiënte oplossing.
dat 2mm boutje, is dat het boutje dat we duidelijk op de foto zien?
in ieder geval zal het wel een grotere versteviging en verbetering tov het plastieken origineel zijn.
Dat is dan alvast goed nieuws, hier ben ik alvast blij mee.
$ 2,70 voor 1 Xtreme as of $ 1,54 voor 2 standaard asjes.
Dan neem ik liever direct 2 alu asjes :)
zijn deze onderdelen in Nederland of zelfs liever Belgiê te koop?

@ Eric, ik had het over mijn oude heli die reeds 1.5 jaar had stilgestaan.
nadat ik de tailmotor had vervangen en ik tot het oneindige toe probeerde om hem aan de praat te krijgen (ongeveer 15 maal na elkaar batterij aansluiten) tot hij uiteindelijk weer draaide, stelde ik vast dat eens hij de lucht inging en zijn "eigen leven leidde" hij uiteindelijk tov veel onderdelen aan vervanging toe was.
dus daarom mijn keuze dat ik hem ter grave heb gedragen en ik nu op zoek ben naar een nieuwe frisse heli om een leuke nieuwe start te kunnen maken :)
ik heb nu toch wel wat meer interesse in de Walkera's, zeker gezien de upgrades en vrij lage spare parts prijzen.
 
Dag Grey :)

Die aluminium Hub lijkt echt wel een goede efficiënte oplossing.
dat 2mm boutje, is dat het boutje dat we duidelijk op de foto zien?
in ieder geval zal het wel een grotere versteviging en verbetering tov het plastieken origineel zijn.
Dat is dan alvast goed nieuws, hier ben ik alvast blij mee.
$ 2,70 voor 1 Xtreme as of $ 1,54 voor 2 standaard asjes.
Dan neem ik liever direct 2 alu asjes :)
zijn deze onderdelen in Nederland of zelfs liever Belgiê te koop?
Dat is idd het boutje....

RCtechnics Internet Store hub
RCtechnics Internet Store reserve as, staal
 
Laatst bewerkt:
Ik mis nog een heli... De Picolo V2

Bij de picolo V2 breekt er 9 van de 10 keer helemaal niets (mits je "normaal" crasht en niet achterlijk hard de kant in knalt)

De Picolo heeft ook een dergelijke V centerhub, en zet de kop vast met een kliksysteem. Meestal klikt dit gewoon los, en kun je na wat afstellen gewoon verder.

Over het idee van een alu as ed..
Is het hele idee van de plastic delen niet dat ze de klap absorberen voor de rest van de heli?
 
heb net even op de ikarus site gekeken.Ziet er ook een leuk dingetje uit.
Is deze even vlot verkrijgbaar in NL of Belgie?
Als ik erop google kom ik meestal Engelse Sites tegen.
Wel heeft deze ook een alu center hub beschikbaar das al een plus!
 
Het voordeel van de piccolo is dat de stabilisatorstang, die aan de kop vastzit, ook gelijk loskomt. Er is verder geen schade.
Bij de Honey Bee FP zit die stang onder de kop. Dus als de kop eraf vliegt, is de kans groot dat er alsnog wat afbreekt. Dat zijn of de 'balls' van de rotorkop of de 'balls' van het paddel control frame.
Persoonlijk ben ik niet zo kapot van een rotorkop, die helemaal los kan.
Op een gegeven moment zit er zoveel speling, dat de kop er onverwachts kan afvliegen. Je zal geregeld de kop moeten controleren op slijtage.
Het is voor een beginnende vlieger zondermeer ideaal. Maar zodra je genoeg ervaring heb, zou ik meer denken aan een rotorkop, die helemaal niet meer los kan.
Het schijnt dat het ook beter vliegt, als de rotorkop gewoon blijft zitten......:p:p

Quartel Modelbouw B.V.

Nadeel van de piccolo is de aanzienlijke hogere prijs van de onderdelen.
Aluminium opties zijn echt belachelijk duur. Maar dat blijft natuurlijk een persoonlijke keuze.
 
Daar heb je wel een groot punt Grey,

blij dat alles op een duidelijke manier tov elkaar goed wordt afgewogen en vergeleken.
Die alu hub set lijkt me vooralsnog de beste compromis om zowel degelijkheid en stevigheid bij elkaar te hebben.
Me like :)
 
welke 2cellen lipo wordt het beste gebruikt bij de Walkera Dragonfly HM4#1
1000mah/ 1500 mah?...

Kwestie van de brushed motor er niet door te branden.
ikzelf heb nog een oud lipo ladertje liggen maar laden gaat niet zo snel.

ik dacht dat men nu reeds aan 5C lipo's zat waar men zeer snel opnieuw batterijen kon laden, welke type lader wordt hier dan ook beste voor gebruikt?
 
Bij de piccolo zit er nog een apart klemmetje in de kop, wat de kop "vastzet". Ik heb dat apparaat best ernstig mishandeld (ook hard de hoek omgooien ed) maar de kop is nooit zonder goede reden (de grond) losgekomen.

Wel heb ik toen de brushless motor erop geknald en de rotorbladen vervangen voor die van een M24 (dacht ik, is een tijd terug). Dit is wel een must, aangezien de standaard bladen soms zodanig bagger zijn dat de heli niet eens loskomt.

Persoonlijk ben ik er goed over te spreken.
Over de prijs van de onderdelen, ze zijn duur ja. Sinds de upgrade naar M24 bladen had ik nog wel eens een tailstrike bij een crash. Toen heb ik in de plaatselijke vliegerwinkel maar 1meter framestok gehaald en op maat gemaakt.

Verder heb ik (naast hoofdbladen en een flybar) geen andere onderdelen nodig gehad.
 
Dag student,

mag ik je vragen bij welke winkel (site) je jouw heli kocht?
@ murdock, ik krijg de link niet open, kan ook aan mijn (tijdelijke trage) hotspot liggen
 
hoe is het eigenlijk gesteld met de tail boom van De esky, walkera fp heli's?
zijn die zwak of redelijk sterk?
ik herinner me dat 2.5 jaar gelden bij Esky een crash meteen ook de tailboom om zeep helpte, wat meteen resulteerde in een carbon upgrade.

tevens vraag ik me af bij het upgraden van het onderstel (extreme onderstel of zoiets?)naar een beter of dan de heli volledig moet gedemonteerd worden of dit makkelijker kan
 
sorry dat ik het zeg,
maar waar gaat het nu helemaal over.
ik ben begonnen met een fp, ben eigenlijk nog steeds beginner, en heb zonder simulator geprobeerd te vliegen, is ook goed gelukt, maar ben wel een paar keer gecrasht.
Enkel een 1 keer die kop gebroken en iets van de staartrotor.
hier spreken we dan wel over >15 crashes.
dus waar spreken we nou helemaal over..
 
vloog je mer de Honeybee fp?
ik probeer af te wegen welke fp heli's de beste techniek aan boord hebben.
ik had vroeger met de eerste lichting eskys heli's genoeg ontgoochelingen
enne btw, het hangt er wel van af hoe je crasht he, een val van 1 meter boven gras heeft niet dezelfde impact als bv 6 meter hoog boven een straat ;)
 
Laatst bewerkt:
Back
Top