multiplex Easystar deel 2.

In feite heb je met een 3 kanaals al genoeg, maar wat versta je precies onder " met alle opties uitgebreid" ?

grts

niels

Rolroeren bijvoorbeeld en bijvoorbeeld later een Kyosho Calmato sports ofzo (als ik brandstof wil gaan vliegen). En ik ben ook vanplan de F117 stealth te gaan bouwen als alles me bevalt.

Tevens wil ik starten met mAh accu's starten of kan ik op een RTF EZ* ook lipo aansluiten? (met lipo heb je ook een regelaar nodig in t vliegtuig?)
 
.

Tevens wil ik starten met mAh accu's starten of kan ik op een RTF EZ* ook lipo aansluiten? (met lipo heb je ook een regelaar nodig in t vliegtuig?)

Je hebt altijd een regelaar nodig, of je nu met lipo,nimh,nicad,... vliegt, een regelaar is altijd nodig.
Ik weet niet welke RTF set je hebt/wil kopen, maar ik vrees er idd voor dat je geen lipo's zult kunnen gebruiken.
Welke regelaar zit er bij de RTF zet die je hebt/wil kopen ?

grts

niels
 
Laatst bewerkt:
Mijn setup:
motor: KYOSHO Alpha Il-28/4004L
regelaar: hype 40amp
lipo: VTEC lrp 2s 2200mah
Resultaat: als de brandweer......
Maar euh kan ik hier ongestraft een 3S lipo 1800mha in stoppen zonder dat de regelaar afbrand? En gaat ie dan als de euh........ brandweer-brandweer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt altijd een regelaar nodig, of je nu met lipo,nimh,nicad,... vliegt, een regelaar is altijd nodig.
Ik weet niet welke RTF set je hebt/wil kopen, maar ik vrees er idd voor dat je geen lipo's zult kunnen gebruiken.
Welke regelaar zit er bij de RTF zet die je hebt/wil kopen ?

grts

niels

-Een Multiplex Easystar met een speed 400 motor,(zo wordt hij RTF geleverd)
-als zender een Spectrum DX5e.
-regelaar ?? (weet echt niet welke ik nodig heb voor de standaard EZ*) een van matrix ofzo maar weet echt niet welke!
-lipo 2/2100
-ultimat 15 lader.
Graag reactie,
Ik hoor graag wil t weekend eigenlijk wel gaan vliegen bij RVB.

groeten Reezer
 
Het is zeer belangrijk als je met lipo's werkt dat je een geschikte regelaar en ook een geschikte lader hebt.
Anders gaan je lipo's maar erg kort mee!
Ik heb net als een ander forumlid deze ervaring met de RTF vliegtuigen en helicopters van Protech die geleverd worden met een lader zonder balancer en een regelaar zonder lipo saver.
Mijn EZ* heeft de standaard Multiplex regelaar, ook zonder liposaver!

Koop dus een lader met balancer.
En de ECS (regelaar) dus met een motor uitschakeling die de lipo's niet onder 3 volt per cel ontlaad.
Veel ESC's schakelen de motor pas uit bij 5 volt!
Niet zo erg bij Nicad of Nimh maar dodelijk voor lipo's!

Succes, de EZ* is een leuk en vooral degelijk kistje.
Willem
 
Hey allemaal!

vanaf morgen ochtend kan ik mij ook trotse eigenaar noemen van een easy star! het word mijn eerste vliegtuig, verder heb ik al een offroad en onroad auto en een helicopter.

iemand nog tips voor de beginnende vlieger ??
 
iemand zoeken die je kan helpen ;)

En als je daar geen zin in hebt kun je net als ik gewoon gaan proberen.
Neem dan wel gelijk een pot lijm en rol tape mee dan hoef je niet helemaal terug naar huis als hij in stukken ligt ;) Reken er wel op dat het vliegtuig er meestal niet mooier van wordt.

Nog een tip dan, niet gelijk te veel hoogte geven maar rustig omhoog sturen. En dan eerst de hoogte opzoeken dan heb je tijd om te corrigeren voor je de grond in duikt. Mijn fout in het begin was dat ik te dicht bij en te laag wilde blijven met het vliegtuig. succes
 
ok dankuu !

ik ben eigenlijk best wel zenuwachtig al als ik dit hier allemaal hoor boor ik hem zo de grond in haha XD maarja met met vallen en opstaan leer je het best he, zo was dat met het heli vliegen ook (en nog steeds)

en weten jullie of die ERG snel word met een brushless inrunner 3900kv ? is dit TE snel voor mij ? gezien het merendeel ong niet ver boven de 2000kv komt ?
 
Dat durf ik niet te zeggen. Ik heb de EZ alleen gevlogen met de orginele SP400 en met een zogenaamde fietsbel 1400KV beide goed te doen. Op 2s 2200 Mah lipo. Op de sp400 had ik het standaard propje. Op die fietsbel een ingekorte prog waarvan ik verder geen maat weet. Nu zit die orginele sp400 er weer in om dat ik die fietsbel voor een ander projectje nodig had.

Hij doet het nog steed de EZ maar door dat ik zelf ben gaan hobbyen in een weiland ziet hij er niet meer uit. Maar het blijft een leuk ding om zooi naar boven te brengen. (camera, gps logger ed.) En wat er ook gebeurd hij is vrijwel altijd te repareren Die van mij heeft zelf in 4 stukken gelegen (toch knap als je dat voor elkaar krijgt of niet).

Als je tijd over hebt en goedkoop wel oefenen kun je ook de stc uit het indoor parkflyer gedeelte bouwen. Is zo gedaan en die vliegt ook erg makkelijk. Als je hem licht maakt en in hoog gras ofzo land is dat ding ook vrijwel onverwoestbaar.


enQ7YejTPKg[/media] - Limbovliegen met een STC model plane
 
Laatst bewerkt door een moderator:
3900Kv is om te beginnen erg snel. Vooral goed oppassen met duikvluchten en looping. Voor je het weet breken je vleugels doormidden.
 
ok bedankt! ik denk dat ik zowiezo in het begin niet verder ga dan half gas, dan zit ik volgens mij op een ''normale'' snelheid met zo'n motor ofniet ?

verder duikvluchten en loopings zijn voorlopig toch nog niet aan bod haha eerst eventjes maar dat ding in de lucht zien te houden.

ik ga hem zaterdag kopen en volgende maand laat ik een spektrum dx6i naar nederland komen
 
ok dankuu !

ik ben eigenlijk best wel zenuwachtig al als ik dit hier allemaal hoor boor ik hem zo de grond in haha XD maarja met met vallen en opstaan leer je het best he, zo was dat met het heli vliegen ook (en nog steeds)

en weten jullie of die ERG snel word met een brushless inrunner 3900kv ? is dit TE snel voor mij ? gezien het merendeel ong niet ver boven de 2000kv komt ?

hahaha nu al zenuwachtig kerel!!!!

te snel???? gewoon niet te veel gas geven, morgen gaan we ff naar de bossen hierzo, daar is een mooi open terrein, en zal ik je laten zien dat ie heel rustig vliegt met een klein beetje gas, en als het moet recht omhoog knalt !!!!!!!

als je nog nooit hebt gevlogen, zou ik eerst ff een beetje simmen, of iemand zoeken die kan vliegen, dan de easystar heel hoog de lucht in, en dan oefenen, dan is er altijd nog tijd om over te nemen.

de beste goude tip voor jou : op een vliegclub is het gezellig, en daar heb je hulp genoeg.

groetjes en tot morgen

marc
 
Mijn setup:
motor: KYOSHO Alpha Il-28/4004L
regelaar: hype 40amp
lipo: VTEC lrp 2s 2200mah
Resultaat: als de brandweer......
Maar euh kan ik hier ongestraft een 3S lipo 1800mha in stoppen zonder dat de regelaar afbrand? En gaat ie dan als de euh........ brandweer-brandweer.
Met een 3S LiPo kun je stromen ver boven de specificaties van de motor trekken. Als je accu het haalt, kun je tot 80A komen. 8O Dan gaat-ie wel achterlijk snel. 8) Wij hebben bij windstil weer met de radar snelheden tot 116km/u gemeten (gemiddelde van 3 metingen). :D


en weten jullie of die ERG snel word met een brushless inrunner 3900kv ? is dit TE snel voor mij ? gezien het merendeel ong niet ver boven de 2000kv komt ?
Ligt eraan of je met een 2S LiPo of 3S Lipo gaat vliegen. Met 2S is het erg leuk en kun je best snel. Met 3S wordt het, net als hierboven beschreven, heeeeeeeeel vlotjes. ;) Maar ook erg leuk. :yes:
 
haha ja ik kan al niet meer wachten! baal er alleen van dat ik zelf pas over een maandje kan gaan vliegen want dan komt mijn zender pas binnen!

maar simmen gaat al geruime tijd ZEER goed en ik denk dat ik dankzij het heli vliegen en de autotjes toch wel wat gevoel voor handelingen heb,

MOET GOED KOMEN!

en als jij naar dat open terrein wilt is het dan goed als ik wat eerder kom dan? rond half 9 ? moet 'smiddags ook nog naar haps en naar lelystad ! dus ik heb een drukke dag haha

@sleurhutje ik ga vliegen met een flightpower 3S 1800 mah

Ik hoor het wel ;) groetjes !
 
pfffffffffff oke dan half 9 !!

dan hoop ik dat ik mijn ogen kan open houden, ik heb een feestje vanavond !!!!!
dus misschien boor ik de easystar wel de grond in morgenvroeg, hahahahaha een kater doet wonderen.

enne die open plaats is met de auto 5 min rijden.

ik zorg dat ik om half 9 onder ben , of ik wakker ben / of word daar moet je maar niet van uitgaan.

greetz
 
haha ok isgoed dan kom ik daar morgen ochtend wel achter haha!

maar ik ga weer want ik moet nu eerst nog eventjes naar eindhoven :P

tot morgen ! en veel plezier vanavond haha
 
-Een Multiplex Easystar met een speed 400 motor,(zo wordt hij RTF geleverd)
-als zender een Spectrum DX5e.
-regelaar ?? (weet echt niet welke ik nodig heb voor de standaard EZ*) een van matrix ofzo maar weet echt niet welke!
-lipo 2/2100
-ultimat 15 lader.
Graag reactie,
Ik hoor graag wil t weekend eigenlijk wel gaan vliegen bij RVB.ik wel even of z

groeten Reezer
Ok, dan koop jij geen RTF model. :p RTF = Ready To Fly, oftewel : alles in begrepen, van propeller tot zender lader en accu.;)
Waar ben je van plan de EZ* te kopen ? Een 20A regelaar zal zeker volstaan.

Ik veronderstel dat je een ultramat 15 van graupner bedoeld ?
Welke servo's ga je gebruiken ?

grts

niels
 
Laatst bewerkt:
Met een 3S LiPo kun je stromen ver boven de specificaties van de motor trekken. Als je accu het haalt, kun je tot 80A komen. 8O Dan gaat-ie wel achterlijk snel. 8) Wij hebben bij windstil weer met de radar snelheden tot 116km/u gemeten (gemiddelde van 3 metingen). :D

Waar basseer je dit op, of kun je dit voor rekenen?
Volgens mij moet het wel kunnen, technisch gezien dan, afgezien van dat hij mss TE snel word
 
Geloof me maar dat het waar is. Ik heb deze motor vorige week in mijn funJet gehad en kwam lachend boven de 700W. Dit is veel te veel voor deze motor. Hij mag iets van 36A hebben. Eigenlijk geschikt voor een Ducted Fan.

Als je hem met 2S LiPo gebruikt gaat hij ook al heel snel en zullen de stromen nog enigsins binnen de perken blijven.

De Hype kan op de EZ maar te lang vol gas en regelaar en/of motor fikken eruit waar je bij staat. Vraag maar aan Junkie, paar weken geleden bij hem gebeurd. ;)

Zorg met 2S voor een regelaar die minimaal 40A aan kan. Op 3S kan moet je regelaar 80A zijn en je accu dit kunnen leveren (3S 3300 25C minimaal :shock:)

Feit blijft dat je motor eruit fikt bij te lang volgas. Wordt erg heet :yes:
 
Back
Top