Bouwverslag SIG Piper 1/4 Scale (word nu afgemaakt door Johan Snijders)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens mij maakt het niet uit wat je erop zet. De ZG20 met originele bocht en reso heeft volgens TC een vermogenswinst van 40% met de juiste prop, dan zou je op 28 CC uitkomen. Dubbele bodem had ik ook al bedacht.
 
De vleugel licht weer onder de " hamer " . :mrgreen:

673849ef643388936.jpg


En of de 26er er op gaat ligt aan de grote , hij wel helemaal onder de kap .

En de 26er is ook een EI . :cool:

Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De oplijmer zitten boven er nu ook op .

673849f1c03a3ddaf.jpg


Na het drogen de onderkant .
Zal wel pas maandag worden , morgen dortmund en zondag vliegen . ;)

Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Paul,

je start toch wel een eigen bouwverslag he ?

Wij willen meekijken als er weer zo'n mooie Pier wordt gebouwd :)

Grtz,
Menno

De modelbouwzaak heeft me laten weten dat mijn KIT door Toni Clark is geleverd. Morgen haal ik hem op.
Ik heb echter nog nooit een verslag gestart. Kan ik hiervoor een nieuw draadje starten en onder welke rubriek?
 
Hee Paul,

leuk dat je Piper er aan komt, mooi man :)

Je kan 'm ook onder bouwverslagen zetten, zoals Johan aangeeft, of ... als het een echte schaalkist wordt kan je 'n ook in vliegende schaamodellen plaatsen :)

Ik kijk er naar uit !

Grtz,
Menno
 
Even een update.

De vleugels gaan deze week klaar worden en dan alleen nog de rolroeren er uit snijden.

67384a006e9665edf.jpg


En de motorkap heeft ook al dikke bakken gekregen .:cool:

67384a006fa32c3db.jpg


Nu eerst nog even bij TC een hele enge uitlaatbocht en een 90° bocht voor de carb. bestellen .

Is de bedoeling om alles binnen de kap te houden zonder extra gaten te moeten maken .

Voor de scale optik . :mrgreen:
En hij is dan ook stiller natuurlijk .

Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ook het landings gestel is in de maak .

67384a070c531e6f8.jpg


En het staartwieltje .

67384a070c52db4fb.jpg


Cubwielen zijn ook bestelt + de J3 spinner .

En de delen om de motor helemaal in de kap te krijgen zijn ook bestelt bij TC .
Komt dus een reso in de romp mee ingebouwt . ;)

Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Johan,
Gaat lekker zo, je Cub vordert al. Ga je ook een dubbele bodem maken omdat je de reso in de romp legt? Ben ook benieuwd hoe je gaat uitkomen met de bocht. Ik denk dat je de korte Katana bocht hebt besteld? Ik moet in e kap rechts onder een stuk uit de kap halen in verband met de ronding van de bocht.

Ik ben nu met de rechtervleugel bezig. Bouw gaat ook goed, heb ook al het stabilo en hoogte met Oratex bespannen. Kleuren worden wit en de bewegende delen rood.

Hoe lijm je de motorkap met dummies aan elkaar? Gebruik je daar gewone epoxy voor of aceton?

Groet
Michiel
 
Lamineren

Klaar voor montage .

673849df25cc27645.jpg


Eerst de rest van de vleugels klaar maken en dan kunnen de tips er aan .

Mvg johan

Johan,

voor mijn PA18 schrijft de bouwbeschrijving van Toni Clark voor om tegelijkertijd te lamineren en het nog natte laminaat, met een mal onmiddelijk op de stabilo te kleven, dus niet eerst het laminaat laten drogen en dan pas op de stabilo plakken. Ik zie dat jij het laminaat eerst laat drogen. Veert het dan niet een beetje terug? Welke methode raad je aan ?

Paul
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De dummies worden van buiten opgelijmt , heb ik gedaan met CA

Van binnen heb ik dan de gaten aangepast en word het van binnen nog met Epoxy en matje verder verlijmt .

Voor het reso heb ik de engste bocht bestelt die er is voor de ZG-20
Ik hoop zo zonder gat in de kap uit te komen .

En er word een dubbele bodem ingebouwt.

Paul , als je het laminaat goed laat drogen na het lijmen in de mal veert het bijna niks terug en kan je het zo verder verlijmen.

Mvg Johan
 
Hij is even aan de derde positie terug geplaatst .:mrgreen:

Er zijn 2 stuks 1/4 scale PA-18 voor geprest .

Dus nog effe gedult .

Mvg Johan
 
Ik ben inmiddels wel wat verder met de Piper 1/4. Zal de Piper meeting met deze kist niet halen, dan neem ik de 1/5 mee.



Met kap:



Onder de kap




En de bocht van de Zimmerman pijp, moest ruimte voor worden gemaakt maar komt het schaalgevoel wel ten goede, en de koeling ook!

 
Ik ga de neus iets breder maken (10 mm) en dan ook de motorkap nog een keer door zagen en hem weer passend voor de neus breder maken .

Zo dat er na alles onder de kap is en er geen gat voor de uitlaatbocht in moet .

Bocht heb ik al enger om gesoldeert .

Mvg Johan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top