Het grote Lama V3 en V4 topic

  • Topicstarter Topicstarter mixit
  • Startdatum Startdatum
Hey Olifant, welcome to the club! Het is normaal vrij gezellig hier hoor! ;)

Als je zo'n gare Lama opgestuurd krijgt zou ik 'm direct terugsturen, ook al is de Lama niet duur hij zou wel 100% in orde moeten zijn. Die geoxideerde lader is al helemaal een mooie, ik zou alles terug sturen (of iig contact opnemen met de winkel/verkoper om de opties te checken....lader vervangen, flexibele staart bestellen.....of wellicht krijgen als compensatie?).
 
Hey Olifant, welcome to the club! Het is normaal vrij gezellig hier hoor! ;)

Als je zo'n gare Lama opgestuurd krijgt zou ik 'm direct terugsturen, ook al is de Lama niet duur hij zou wel 100% in orde moeten zijn. Die geoxideerde lader is al helemaal een mooie, ik zou alles terug sturen (of iig contact opnemen met de winkel/verkoper om de opties te checken....lader vervangen, flexibele staart bestellen.....of wellicht krijgen als compensatie?).


NEE, de verkoper kan er toch ook niks aan doen dat die heli fout is? als je hem opstuurd krijg je als het goed is een nieuwe terug en ik heb hem daarover al een pm gestuurd. En waarom staart bestellen? dan kan hij beter xtreme blades nemen
 
NEE, de verkoper kan er toch ook niks aan doen dat die heli fout is? als je hem opstuurd krijg je als het goed is een nieuwe terug en ik heb hem daarover al een pm gestuurd. En waarom staart bestellen? dan kan hij beter xtreme blades nemen

Het klinkt alsof er een hoop niet goed is, zender scheef, windverband (staart) stuk, lader geoxideerd....dan vind ik dat de verkoper of de onderdelen die stuk zijn moet vervangen, of de hele doos retour moet nemen.

Ik zou ff met die shop bellen en de onderdelen die stuk zijn vervangen....en dan dus meteen een flexibele staart nemen ipv weer een standaard staart die snel stuk gaat...en x-blades (maar daar hebben we het hier nu niet over).

Het gaat mij erom dat alles 100% goed moet zijn als je iets nieuws koopt. De verkopen kan er misschien niets aan doen dat er onderdelen stuk zijn, maar hij moet er wel voor zorgen dat een product 100% in orde is bij verkoop.
 
Het klinkt alsof er een hoop niet goed is, zender scheef, windverband (staart) stuk, lader geoxideerd....dan vind ik dat de verkoper of de onderdelen die stuk zijn moet vervangen, of de hele doos retour moet nemen.

Ik zou ff met die shop bellen en de onderdelen die stuk zijn vervangen....en dan dus meteen een flexibele staart nemen ipv weer een standaard staart die snel stuk gaat...en x-blades (maar daar hebben we het hier nu niet over).

Het gaat mij erom dat alles 100% goed moet zijn als je iets nieuws koopt. De verkopen kan er misschien niets aan doen dat er onderdelen stuk zijn, maar hij moet er wel voor zorgen dat een product 100% in orde is bij verkoop.

Extra onderdelen kiest hij zelf wel.
En hij heeft recht op een VOLLEDIG nieuwe lama v3.en anders mail je esky zelf ;) dan krijg je een nieuwe vn esky denk ik
 
Full Metal Head

Ah, dat bedoel je...dus niet alleen de onderdelen vervangen.
Naja, we zullen zien of en hoe het opgelost wordt. Lijkt me echt een domper als je denk ff lekker te gaan vliegen an blijkt dat dat (bijna) niet gaat.

Gisteren wilde ik wat metalen onderdelen op m'n Lama gaan zetten maar heb toch nog maar even gewacht. Ik las dat alleen de metal head upgrade de moeite echt waard is ivm de flybar die dan vast blijft zitten, en dat er best wat mis kan gaan bij het vervangen van de swashplate ed. (van toilet bowl effect tot schudden van de Lama).

Zijn er hier mensen die de full metal upgrade gedaan hebben? Is het een aanrader, of beter alles stock te laten? Ik ben tot nu toe namelijk erg tevreden met hoe de Lama uit de doos vliegt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net buitengevlogen, er stond een heeeeeeel licht briesje, hij was toch wel zenuwachtig..
 
Ah, dat bedoel je...dus niet alleen de onderdelen vervangen.
Naja, we zullen zien of en hoe het opgelost wordt. Lijkt me echt een domper als je denk ff lekker te gaan vliegen an blijkt dat dat (bijna) niet gaat.

Gisteren wilde ik wat metalen onderdelen op m'n Lama gaan zetten maar heb toch nog maar even gewacht. Ik las dat alleen de metal head upgrade de moeite echt waard is ivm de flybar die dan vast blijft zitten, en dat er best wat mis kan gaan bij het vervangen van de swashplate ed. (van toilet bowl effect tot schudden van de Lama).

Zijn er hier mensen die de full metal upgrade gedaan hebben? Is het een aanrader, of beter alles stock te laten? Ik ben tot nu toe namelijk erg tevreden met hoe de Lama uit de doos vliegt.

Ik heb gelezen dat het beter is alles plastic te laten, want als je met full metal crasht, en er buigt iets door of breekt iets af, dan is het erg duur om het weer te vervangen, terwijl plastic natuurlijk veel goedkoper is. En je kunt het ook meer buigen dan metaal ;) En metaal is natuurlijk zwaarder. Ik houd het gewoon bij plastic denk ik ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
edit: het is gelukt, moest alles eraf halen ipv 1 schroefje


Ik wil graag mn tandwiel B met shaft eruit halen omdat de tandwielen bot zijn maar ik krijg het schroefje onder de switchplate niet los.

Zijn er meer mogelijkheden om tandwiel B eruit te halen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Hugo :
Full metal upgrade is zeker aan te raden, ik zou alleen kiezen voor de Xtreme versie en niet die goedkope paarskleurige setjes want die zijn nml soms erg moeilijk stabiel te krijgen voor je heli.
 
Het voordeel van die paarse aluminium onderdelen is, dat het een lichte metaalsoort is, dus het weegt haast niets. Ik weet niet wat voor soort metaal jij bedoeld?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het voordeel van die paarse aluminium onderdelen is, dat het een lichte metaalsoort is, dus het weegt haast niets. Ik weet niet wat voor soort metaal jij bedoeld?

Hij bedoelt xtreme alu, die blanke
 
Ok, ook aluminium dus. Wel vreemd dat die dan beter zijn dan de alu parts van esky zelf.
 
Ok, ook aluminium dus. Wel vreemd dat die dan beter zijn dan de alu parts van esky zelf.

Xtreme is begonnen om nog betere onderdelen dan esky te maken, overigens denk ik dat xtreme van esky zelf is
 
Ook ik vlieg een lama Full metal.
Full metal is absoluut aan te raden. Je heli zal er veel strakker mee vliegen en is veel preciezer te sturen. Neem dan wel inderdaad het xtreme spul en bouw je hele helemaal vanaf de bodem opnieuw op .
Van alle effecten zoals TB en schudden zul je bij een goede opbouw echt geen last hebben.

O ja: Mijn V3 extreme is na een stevige crash terug opgebouwd als een extreme V4 dus eigenlijk hoor ik hier niet thuis ;)
 
Ook ik vlieg een lama Full metal.
Full metal is absoluut aan te raden. Je heli zal er veel strakker mee vliegen en is veel preciezer te sturen. Neem dan wel inderdaad het xtreme spul en bouw je hele helemaal vanaf de bodem opnieuw op .
Van alle effecten zoals TB en schudden zul je bij een goede opbouw echt geen last hebben.

O ja: Mijn V3 extreme is na een stevige crash terug opgebouwd als een extreme V4 dus eigenlijk hoor ik hier niet thuis ;)

Ik wil er binnenkort het lama v3 en v4 topic van maken ;)
 
Thanks voor de info! Tot nu toe heb ik alleen maar niet Xtreme alu onderdelen liggen. Ik wacht nog heel even met overzetten, want denk dat het inderdaad wel handig is om de best mogelijke onderdelen te gebruiken ipv Ebay onderdelen (daar heb ik er overigens best veel van).

Ik zit er bijna over te denken om nog een Lama te kopen. Dan heb ik er één orgineel, en één om aan te sleutelen. Ik ben als de dood dat mijn huidige Lama niet goed vliegt na het toepassen van de metal upgrades. Helaas heb ik twee linker handen. :(

Nogmaals dank voor de tips!
 
2 fotos van mijn rotor

onderste bladhouders met swash

full


bovenste bladhouders met flybar

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit!

Iemand ervaring met de xtreme conversion kit ?
BCX_conversion_kit_04.jpg
 
Back
Top