Rare piepjes bij het opstarten

OK, help even deze brandstof dude :p

Tijdens Pitch-Play vloog ik lekker met mijn HK450 totdat de motor uit viel.
Een harde landing maar geen schade.
Toen nog één keer gehoverd voor 20 sec en het daarbij gelaten.

Nu net even in de tuin weer eens getest.
Hij spint op naar bijna lift-off en dan kapt de motor.
Als ik dan weer wil op toeren hoor ik 4 heel hoge piepjes.
Weer opnieuw proberen en dan direct de piepjes.
Bij ieder piepje wil hij wel gaan draaien maar hij gaat niet.
Motordraden al eens omgedraaid maar dat maakte niets uit.

Ik heb een Align regelaar.
Spektrum zender en ontvanger
Nameless motor van HK.

Ideeën?
 
Align regelaar staat in softstart zonder gov?

Als de motor heel hoog biept ( niet zoals de biepjes van de ESC ) dan kan het zijn dat de ESC de motor niet meer rond krijgt. Probeer eens de blaadjes mee te duwen, gaat hij dan wel lopen? (meestal motortje gaar dan,edit: of het loopt te stroef zoals laurens zegt)

In de handleiding staat niets over foutmelding biepjes?
 
Alles loopt smooth :cool:

Nu heb ik hem al beter.
Ik heb met de timing zitten kloten.
Hij stond op timing mid = ruk
Timing low = ruk
Timing High = vliegen

Maar ik had hem ook softstart gegeven en Mid Throttle response.
Toch viel de motor uit na ongeveer 3min. vliegen.
Geen punt qua landing maar wel de vraag waarom?

Voltage protection vraag:
- High Cutoff voltage protection
- Mid Cutoff voltage protection
- Low Cutoff voltage protection

Betekent LOW dat hij bijna niet afkapt? Of juist High?

En hoe werkt een governor bij electro?
Hoe kan ik het toerental regelen? Of kan dit niet en zoekt hij zelf wat?
 
Laatst bewerkt:
Low cutoff moet je hebben, dan kapt hij de boel niet in 1 keer af.

Met electro werkt de governor niet echt meestal, je kan het beste een rechte gascurve van bijvoorbeeld 85 85 85 85 85 gebruiken.
 
indd low, of off wat niet gaat op align ESC's. Governor op elektro werkt juist ontzettend strak, alleen helaas niet met de gov die op de align ESC's zit.

Ging hij niet met de staart slaan tijdens de cutoff? Of meteen al het vermogen weg?

Rechte lijn of een kleine V geeft vaak de beste resultaten met stock align setups.

Tresponse op high geeft de hoogste pieken en meeste vermogen.
 
Direct power weg.
Geen staart slaan of iets dergelijks.

Kan een motor zo iets veroorzaken?
Ik had namelijk eerst een andere regelaar.
Die ging gewoon in lockout.
Maar dan inclusief receiver.
Nu gaat alleen de motor uit.

Ik en elektro zijn nog niet de beste maatjes.....
 
Laatst bewerkt:
Met een cutoff gaat hij aan en uit slaan (dit gebeurd vrij snel na mekaar totdat je land) En dan gaat hij niet ineens compleet uit.
De stock align GOV zuigt erg hard, je kan de governor gain niet aanpassen waardoor je ALTIJD keiveel wag hebt. Netalsof je gyro gain te hoog staat.

Aangezien je al een nieuwe regelaar hebt geprobeerd kan het haast alleen de motor zijn die het doet. Even vervangen of van iemand een 450 motortje proberen (zijn er genoeg)

Update: Als ik er over nadenk verdenk ik je motor zelfs nog meer. Waarschijnlijk had jouw oude esc een liniare bec waarbij dus als de motor te hoog piekt het voltage wellicht te laag zakt en er niet genoeg volt is om je ontvanger aan te sturen.

In je nieuwe esc zit zowiso een switched bec, deze kan zich daaraan aanpassen (lager input voltage als het maar boven 4.8v is) en zal de ontvanger zich niet hoeven resetten.

Het extreem hoog pieken van de motor kan door een fabrieksfout komen, kortsluiting bij warm worden / uitzetten misschien?
Maar het lijkt me ook waarschijnlijk dat je 4.99 dollar motortje (ofzo) niet bedoeld is voor wat jij ermee wil doen.
 
Laatst bewerkt:
OK, het is officieel: Motor dood.

Gisteren proberen op te spoelen en de motor doet helemaal niets meer.
Zelfs geen piepjes bij het initialiseren.
Dus thuis nog even een andere ESC er aan gehangen.
Geen piepjes, wel wat schokjes en een heel lopende ESC.
= dood :murder:
 
Nouja, voor een paar euro weer een nieuwe en vliegen met dat ding. Zijn gelukkig niet de meest dure motoren.
 
Ooit die HK450 van dichtbij bekeken Bart? Daar zou ik GEEN -6 Scorpion in doen, zelfs een -8 vind ik nog eng bij zo'n ding.
 
:confused: :confused: :confused:

Wat houdt -6 of -8 in dan?
Teach me, I'm a electro :n00b:

P.S.
Er zit wel al een metal head op omdat die plastic veel flexed.
 
Laatst bewerkt:
met een -6 scorpion op 3s zou je zo rond de 3500 toeren op de kop moeten krijgen, een trex 450 v2 of pro houd dat nog wel maar met de plastic kop van een HK-450 zul je een heel eind moeten lopen om je rotorbladen terug te vinden bij een beetje pitch ;)

de -8 is al wat beter met 2800 toeren. Ik zou met een paar motoren van hobbycity ofzo met verschillend kv het toerental uitrekenen zodat je een beetje tussen de 2000 en 2500 kan zitten.

Tom
 
Het aantal windingen om de stator. Ben ff kwijt hoe het hele verhaal in elkaar steekt, maar dit heeft dus maken met het Kv wat je motor heeft, oftewel hoeveel toeren per volt hij draait, oftewel hoeveel toeren je maakt met bijvoorbeeld een 3s of een 4s accutje.

Nu snap je het meteen;-)
 
Ja je hebt dus het aantal windingen waarbij die term uit de Borstel tijdperk komt.
Dan heb je ook de fabrikanten die gewoon het aantal KV in de type naam gooit.
KV staat voor toeren per volt..
Dus in theorie is 3000 KV op 11 Volt accu spanning dus 33000 toeren..
Op een HK450 wil je max z'n 3000 toeren op de kop en dus kom je met de 140 tanden main gear op een 13 tanden pinion...
De meeste vliegen leuk met een 3300KV motor tot 4000KV motor..

Er zijn motoren zat te koop vanaf 15 euro..
Kijk ook eens op KDS450 en CopterX 450 motoren.. of gewoon T-rex 450 motoren maar dat laatste is een vlag op een ......

Benno
 
Aha,.. een leer moment.
Ik neem een motor van Barrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrt over.

Ik heb al een metalen kop die een stuk strakker is.
Geen bladspoor meer door flexen.
Bij elkaar pimp ik dit ding toch weer een beetje te veel :rolleyes:

Maar het is nu wel dadelijk een grappig speledingetje :p
 
Back
Top