David Vaughan P-51B Mustang

Briefje in de bus: er is een pakketje aangeboden, afgegeven bij de buren.

Pakketje? Pakketje??

Komt de buurjongen aanlopen met een envelop, ik denk, ik heb toch niet nog meer boeken besteld? :confused:

Papier er afgescheurd, grote doos: NORTH AMERICAN P-51 MUSTANG! :p

En inderdaad, er zit een DVD in.

Ik heb er nog geen 1% van gezien, maar het is mooi. :yes:

Bart en Ralf, ontzettend bedankt.

Voor wat betreft dat kopje koffie (met appelgebak en slagroom): tijdens de eerste meeting waar we elkaar zien. :p


jan.
 
Laatst bewerkt:
klasse spul h w
yke en ik hadden nieuwe blokken besteld
met de nummers er bij
eerst kregen we de verkeerde
en daarna een stel w3at wel mislukingen leken waar we nog vanalles aan moesten aanpassen
 
Bij PHantasy in Blue zijn een groot deel van de kisten (waarvan een aantal al ruim 10 jaar) succesvol voorzien van HaWe retracts,

Frank
 
:banana:

:music:


Nadat er mail van hem was, zo-even met the man himself, Darrell Tenny, gesproken. :p

Ze hebben recent het bedrijf verplaatst, daardoor duurde het allemaal even. :cool:

De kogel is door de kerk: ik heb one set of retracts (mains and tailwheel) for a 84" Mustang besteld. :mrgreen:

Top Flight P-51 Mains

Da's exact 20% groter dan die tekening van Vaughan; handig bij het kopieren. ;)

En ook nog eens veeeeeeeeeeeel goedkoper dan HaWe (bij de huidige koers). ;)

Tralala. :D


jan.
 
O O daar gaat de Strega spirit :-(

maar dit gaan we ook zeker volgen, al duurt het diverse decenia ;-)


Succes Jan.
 
Laatst bewerkt:
De kogel is door de kerk: ik heb one set of retracts (mains and tailwheel) for a 84" Mustang besteld. :mrgreen:

Top Flight P-51 Mains

Da's exact 20% groter dan die tekening van Vaughan; handig bij het kopieren. ;)

jan.

Een ander voordeel is dat de wielpoten bij deze voor het eigenlijke retrack bevestigd zitten hierdoor kunnen ze verder naar voor tot bijna tegen de neus lijst en heeft hij minder de neiging om op zijn neus te gaan staan

het zijn mooie poten.
 
hierdoor kunnen ze verder naar voor tot bijna tegen de neus lijst

Precies! :D

Da's een hele mooie maat Jan!

Niet te klein, niet te groot! :p

Veel bouwplezier toegewenst alvast

Komt helemaal goed. :D

Overigens, zijn er nog mensen die dit volgen en die op basis van een bestand uit Profili ribben (vleugel) en ribjes (kielvlakken) willen freezen? (liever lui dan moe ;) )


jan.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad een mooie maat, de Top-Flite Giant arf is ook die maat.
De doos staat al sinds januari te wachten tot mijn bouwhok klaar is.
Ik twijfelde al langer tussen Robart en deze, maar ik denk dat het voor mij ook deze gaan worden.
Op de meetings wil je vliegen, en niet aan je kist hoeven sleutelen.
 
hoe ga je de motorkap en cockpit eigenlijk doen? zelf maken?

Motorkap: net zoiets als de Strega (heb ervaring!); wel van hout, in ieder geval. :cool:

Cockpit: bestaat voor het grootste deel uit vlakke stukken kunststof, die gebogen worden tot de cockpit. :D

Alleen het stukje midden - boven - voor: dat moet met een mal gemaakt worden (heb ervaring!).

Zie de tweede foto van post 76, net boven het midden: zo moet dat.


en welke motor?

Ik denk voorlopig aan de EXO 5510 pro 20, maar dan wel met vertraging, uiteraard. :cool:

Serieus: geen flauw idee. ;)

Zoals Ton al zei: als 'ie klaar komt zijn er al weer heeeeeeele andere motoren en heeeeeeele andere accu's . . . :confused:

Het grootste probleem is om tijd vrij - en zin te maken om de Strega zover geschuurd te krijgen, dat het stabilo er op geplakt kan worden . . .


veel succes en plezier

Dank je, komt helemaal goed.


tot mijn bouwhok klaar is.

Robke, opschieten!

Voor je het weet is het herfst en moet je kunnen beginnen met bouwen . . .


jan.
 
Laatst bewerkt:
Het grootste probleem is om tijd vrij - en zin te maken om de Strega zover geschuurd te krijgen, dat het stabilo er op geplakt kan worden . . .

Ik heb hier nog wel een Black&Decker bandschuurmachine staan. Beetje bruislijm mee, kom ik je even motiveren en dat stabiloootje vast plakken ;-) A.s. zaterdag?
 
Heb eindelijk een Engelsman te pakken die het construction article heeft . . .

not only are the Vaughan plans accurate, they are a scale model instruction course, I have a set, and the mag with the instructions, AND! I have a model too, unflown, bought off ebay, wants an overhaul, and its for SALE!!

It's a bit of a hunt, but I will have a look at weekend,

Spannend! :p

Didn't sell the model, but would like too, its actually not bad, but needs converting for IC power, his original idea was 2 lekkys, driving a central gearbox--might have worked, some of the bits are still installed

lekkys???

Anyone? ;)

Ben vanmiddag toch maar weer bij Veenstra in Groningen geweest, en heb nu drie lappen van tekeningen! :p

Van de retracts nog geen spoor . . . :nooo:

En ik heb iemand gevonden die wel wil frezen voor mij (het moet wel helemaal uit Belgie komen . . . :shock: :( )


jan.
 
En ik heb iemand gevonden die wel wil frezen voor mij

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat nu in zijn werk gaat?:confused:
De frezer zal de tekeningen digitaal scannen (bv. in PDF formaat), en dan???

Worden deze 'overgetrokken' in een cad programma om de 'ruis' weg te halen uit de PDF of kan er gelijk gefreesd worden vanaf de PDF???
Lijkt me toch wel een nauwkeurig werkje...;) (enne, wordt dat in de prijs meegenomen, dat overtekenen is namelijk een aardig werkje)

Ralf

lekkys??? Mabuchi 540? :mrgreen:
 
he Jan,
bied ik series aan om je te helpen en dan negeer je me... dat kan toch niet :-(
we willen snel foto's zien, dat snap je wel he! ;-)
 
Back
Top