raptor 30v2 heeft een jaar stilgestaan, starten?

Hoi iedereen,

ik heb een leuke 2dehands setje op het oog, het betreft een Raptor 30 V2 met alles erop en eraan (startset-zender Mx 12-G400 gyro, gloeiplug, etc,etc)
Deze heeft echter volgens de verkoper een klein jaartje stilgestaan.
ik ben van plan er deze middag om te gaan.
ik wou jullie echter vragen of dit geen nadelig effect heeft op de brandstof motor of de batterijen.
het betreft een tt pro 39 motor.
Ik heb alvast tegen de verkoper gezegd alles op te laden alvorens ik hem kom inspecteren.
Wat ik absoluut niet wil is een miskoop.
Graag advies:)
 
Vraag of hij hem kan voorvliegen ! Zodat jij overtuigt bent dat deze heli trillingvrij is en dat de motor netjes loopt.
 
dat ben ik trouwens ook van plan;),

hij heeft hem gekocht , de heli is afgeregeld door een shop, zender geprogrammeerd maar hijzelf heeft hem maar 1x opgestart en durfde er niet mee te vliegen.
ik ben van plan ""eens hij start" er even mee in hover mode te gaan.
zo kan ik dan zelf even merken of hij stabiel is en goed is afgeregeld.
het is weliswaar een risico dat ik neem maar ik moet er 2.5 uur voor rijden.
ik wou gewoon weten of een brandstof motor dewelke 1 jaar heeft stilgestaan opnieuw vlot te starten is.
ik heb lang geleden met brandstof vliegtuigen gevlogen, de laatste 11 jaar heb ik echter steeds electrisch gevlogen, ik moet er dus weer wat inkomen vandaar dat ik raad aan de pro's vraag.
brandstof vliegen is iets wat qua ervaring voor mij in een klein vergeten hoekje is gekropen
 
Die motor moet gewoon starten zonder problemen. Let op of de lagers niet verroest zijn, dan maakt de motor een zingend bijgeluid.
Kijk of hij geen klapper heeft gemaakt, dat zie je aan deuken in de bladen bij de bladhouders, en aan deuken in de staartbuis.
Draai de rotor en kijk goed naar de swash of die niet beweegt (hoofdas)

Probeer hem daar gewoon even te starten ! je ziet snel genoeg of het wat is of niet, maar het lijkt mij wel de moeite waard. Alhoewel ik voor een 30 er nooit zo`n eind zou gaan rijden.
 
dag rhelie,

de vraagprijs is slechts 600 Euro voor een totale nieuwwaarde van 1200 Euro nooit gevlogen.
ik kan echter niet meespreken over het geluid dat eventueel de lagers zouden maken.
ik moet met schaamte toegeven dat brandstof kennis mij reeds ver voorbij is gegaan.
ik ben het wel echter beu om opnieuw lipo's (6s xxx ampere) te moeten laden met een duurtijd van +/-2.5 uur.
Vandaar opnieuw mijn overstap op brandstof, even motor afkoelen, bijtanken en vliegen.
wat bedoel je precies met zingend geluid?
 
daarnet even gebeld met enkele shops,
blijkt nu dat ik voor een budget van 7 a 800 Euro ook al een nieuwe setup soortgelijk kan kopen.
nieuw dus, ben even aan het twijfelen
 
Desnoods knabbel je wat van die 600 euro af en laat je de verkoper weten van de nieuwprijs die je hebt gezien.
Lijkt me ook wel redelijk toch?
Sukses.
Vr Gr E
 
ik ben gaan kijken, aleen de heenrit duurde 2.5 uur. wat een afknapper!
De MX12 bleek verbrand te zijn, de meeste (oplaad) kabels hadden geen fiches!
Kortom de heli heli was qua setup helemaal niet in orde, zelfs de kogellagers waren versleten op alle vlakken.
Iemand die deze heli koopt is iemand die zeer teleurgesteld zal terugkeren.
Teleurgesteld ben ik terug gereden, en heb ik besloten alles nieuw aan te kopen bij een modelbouw shop
290 Euro duurder maar wel zeker van de kwaliteit.
ik hou jullie op de hoogte.
Mijn raptor 30 V2 is coming !
NITRO rules
 
ik ben het wel echter beu om opnieuw lipo's (6s xxx ampere) te moeten laden met een duurtijd van +/-2.5 uur.
Vandaar opnieuw mijn overstap op brandstof, even motor afkoelen, bijtanken en vliegen.

Hoe doe je dit als ervaren Lipo-gebruiker?
2.5 uur laadtijd lijkt me inderdaad slopend....
 
2,5 uur?
Die dingen mogen op 1C geladen worden doorgaans, wat inhoud dat je er omg. een uur over doet met een goede lader.

Dus koelen (+/- 20 min of zo) uur laden en vliegen.
Of gewoon een paar extra lipo's kopen..
 
@ tim

ik ga toch voor een 30v2, ik heb niet meer budget,
het zal de eerste maal zijn dat ik met zulks een heli mijn ervaring ga uitbreiden.
ik kan later altijd nog voor een 50 gaan.
Voorlopig ben ik alvast onder de indruk van de grootte van een size 30.
Zeker als je daarvoor met esky prul aan het vliegen was.
snap je ;)
 
R 30 V2

Hallo Crazykuki,

veel (vlieg)plezier gewenst met je nieuwe heli.:rolleyes:
Je zal er geen spijt van hebben,grtz Dimitri.:cool:
 
Ik weet nog iemand die een Raptor30 verkoopt.
Vrij nieuw, 100% perfect in orde met OS37 motor er in (meer power).
Hij heeft er twee, en toen nog een raptor90 gekocht.....
Toen kwam hij er pas achter dat vliegtuigen toch meer zijn ding waren :rolleyes:
Interesse? Dan PM ik wel zijn nummer door.

Met de OS37 kun je er zelfs nog licht meer 3D'en.
 
@wrobijns,

bedankt voor de melding.
ik ga echter voor een nieuwe set die wordt afgeregeld in de shop.
Na gisteren 5 uur heen en weer gereden te hebben,
wens ik even een volgende ontgoocheling te vermijden.
ik wens immers een kant en klaar rtf pakket met alles erop en eraan.

Mvg
 
ik ben gaan kijken, aleen de heenrit duurde 2.5 uur. wat een afknapper!
De MX12 bleek verbrand te zijn, de meeste (oplaad) kabels hadden geen fiches!
Kortom de heli heli was qua setup helemaal niet in orde, zelfs de kogellagers waren versleten op alle vlakken.
Iemand die deze heli koopt is iemand die zeer teleurgesteld zal terugkeren.
Teleurgesteld ben ik terug gereden, en heb ik besloten alles nieuw aan te kopen bij een modelbouw shop
290 Euro duurder maar wel zeker van de kwaliteit.
ik hou jullie op de hoogte.
Mijn raptor 30 V2 is coming !
NITRO rules

Je maakt mij nu wel nieuwsgierig ! Dus de zender was kapot, de heli versleten en de laadkabels waren ontdaan van hun plastic ??
 
Back
Top