meer stuur geven, maar stuuruitslag is al maximaal

Hallo,

ik wil m'n auto (TT-01) wat meer stuur geven, maar de stuuruitslag op m'n zender is al maximaal.

Ik kan de stuurstangen ietsje korter maken om zo wat meer open spoor te geven aan de auto. Maar ik kan de stuurstangen ook een gaatje verder naar voor plaatsen op de hub. Welke invloed heeft dit? Het veranderd de spoorvariatie bij het sturen, maar op welke manier?

Zou het camber veranderen ook invloed hebben? Of blijf ik daar beter af?

Hier een foto ter verduidelijking van het gaatje naar voor op de hub:

IMG_0491.JPG
 
Als je ze een gaatje naar voren zet wordt de stuuruitslag ook groter, dus korterbij het draaipunt.. Let wet op dat niets van de stuurinrichting ergens tegenaankomt bij maximale stuuruitslag en dat het gaat wringen.

Als het mogelijk is dan kun je ook een langere servo-arm monteren.
 
Je kunt je camber aanpassen voor meer stuur. Al moet je dan wel andere boven armen nemen.
degene die je kunt afstellen.
 
Je kunt je camber aanpassen voor meer stuur. Al moet je dan wel andere boven armen nemen.
degene die je kunt afstellen.

Die heb ik al, 't is een drift spec :wink:

Iets meer negatief camber op de vooras geeft meer grip in de bocht, minder schuiven van de vooras, dus meer stuur.

En op de achteras? Ook wat meer negatief camber zou ik denken, maar 'k ben het niet zeker.

Edit: Ik zit nu te denken, is het niet interessant om een sticky of een FAQ te maken met daarin van elke set-up mogelijkheid een korte uitleg wat de invloed is op het weggedrag? Geen al te uitgebreide uitleg, zodat het als een overzicht en makkelijke leidraad kan dienen voor beginners.
 
Laatst bewerkt:
Is het mischien een optie om er een langere Servo arm op te zetten? Ik weet neit of je daarvoor de ruimte hebt. maar dit is bij verre de simpelste oplossing.
 
Is het mischien een optie om er een langere Servo arm op te zetten? Ik weet neit of je daarvoor de ruimte hebt. maar dit is bij verre de simpelste oplossing.

Nee, dat is geen mogelijkheid. De servo-saver is tegelijk ook de servo arm... En de stuur uitslag van de wielen mag niet groter worden, want dan zitten de velgen tegen de schokdempers...

@ Pasqual: Ja dus :)
 
Back
Top