KJ66 Conversies

Hoi Gerald, zeeeer goede keuze waar je nieuwe motor in gaat komen. Ik kan me ook geen andere kist bedenken, waarschijnlijk zijn we verslaafd aan de F16 .
Ik ben nu ook gestart met het bouwen van de 1:5 alleen dan in dual uitvoering. Het wel een imposante kist als dat zo op je zoldertje ligt.
Groeten, Peter

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Gerald, zeeeer goede keuze waar je nieuwe motor in gaat komen. Ik kan me ook geen andere kist bedenken, waarschijnlijk zijn we verslaafd aan de F16 .
Ik ben nu ook gestart met het bouwen van de 1:5 alleen dan in dual uitvoering. Het wel een imposante kist als dat zo op je zoldertje ligt.
Groeten, Peter

Hoi Peter, ja....als je eenmaal een lekker vliegende F16 hebt gehad......:cool:

Mooi project van je hoor, respect voor al het werk aan de mallen. Wil je hem helemaal composite maken?

Heb hem afgelopen week in m'n auto gepast, dat ging maar nét met die romplengte! (anders had de neus er misschien af gemoeten voor transport maar dat hoefd dus gelukkig niet.)

Groetjes,
Gerald
 
Ja helemaal composite vacuum getrokken en bij mij past ie niet in de auto. Ik hoop dat ik hem van zolder kan krijgen.
Maar dat zien we later dan wel weer.

Groeten,
Peter
 
waarschijnlijk zijn we verslaafd aan de F16

Lijkt er wel op ja.....

Heb vanmiddag een radicaal andere stap gedaan, nog nooit met electro bezig gehouden maar heb een profile mini depron F16 in elkaar geknutseld. Meegedaan aan een "depron-weekend" bij onze club, voor 20€ instap een kisje in elkaar gezet. Dit kistje zelf getekend en zit in een klein uurtje in elkaar. Is echt lachen en veel lol, vliegt erg leuk, snel en sportief, ook in ruig weer. Hele middag gevlogen en ben er nu ook high-alfa mee aan het oefenen, letterlijk stapvoets bij te houden. Zo durf je héle rare dingen te doen zonder schade te vliegen, je pakt hem na een plof gewoon weer op en indien schade kost het erg weinig.

Tsja, effe iets anders dan het jet werk en 19kg vermogen....maar wél leuk! :D

GroteFoto-3QV4GSH7.jpg
 
@Gerald


Leuk he dat piepspul, ik heb een Zagi met een wat snel motorke erop en vlieg daar waar het kan.

Weetje je gaat dan sneller even vliegen je mikt dat ding in de kofferbak zoekt een weilandje op en vliegen maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Kost ook geen drol natuurlijk en gaat niet zo snel stuk, daar heb je dus heelveel vliegplazier aan en daar gaat het om.

Ik heb net een Robbe Concorde gekocht, nog wel leeg daar zet ik 2x een snel motorke in eens kijken of dat leuk vliegt.
concorde1.jpg


Groet Jaap
 
Laatst bewerkt:
Hey die Jaap, ziet er leuk uit de cc, zal goed langzaam te vliegen zijn. Mijn platte F16 is maar 70x40cm en weegt 180gram. Inderdaad echt lol en lachú, kan er alles mee doen en je gooit hem zo effe in de auto. Brusless torrekke en gaat versneld loodrecht omhoog, vanmiddag ook al een beetje 3D gedaan. Een paar keer in de bomen gehangen vanwege slechte ontvanger, nieuwe van iemand anders er in, kistje effe plakken met contactkit en gaan met die banaan!:D

Grt,
Gerald hoor
 
Ha ha Gertjan, inderdaad effe een electromotortje erop en gooien maar.....dan wel een sterke kerel om te gooien en een geproportioneerde electromotor...en zo zijn we weer terug op topic! ;)
 
ik heb eigenlijk wel interesse in hoe je dat ding zo gemaakt hebt, CAD tekening? Het lijkt me een leuk volgend project voor in de toekomst :D

Gr. Rik
 
Hoi Rik, tekening is van de originele tekening overgenomen in CAD, eh veeel uurtjes teken dus. Alle spanten staan in CAD en zijn uitgefreest.

Groeten, Peter
 
Hoi Gerald, zeeeer goede keuze waar je nieuwe motor in gaat komen. Ik kan me ook geen andere kist bedenken, waarschijnlijk zijn we verslaafd aan de F16 .
Ik ben nu ook gestart met het bouwen van de 1:5 alleen dan in dual uitvoering. Het wel een imposante kist als dat zo op je zoldertje ligt.
Groeten, Peter

full

Wordt hoog tijd dat er een dual komt. Marijn had nog een poosje het idee, maar prioriteit ligt even bij T-33.

btw, :offtopic: de F-16 in je avatar, is dat een oude foto, of heb je weer een nieuwe?

:ontopic: Ik ben ook voor een F-16 Dual draadje....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi, een kleine update omtrent tekeningen van de m'n GR180 turbine, vanaf nu is er een set tekeningen te vinden op mijn homepage, zie link hieronder, bij turbines. (Lees de "voorwaarden...." ;))

Groetjes,
Gerald
 
@Gerald

Hoi, ik heb een dringende vraag heb je al JA gezegt ????????????????????

Goed gedaan wat betreft de voorwaarden enzo, ik heb inmiddels alle spullen binnen en zal eerdaags eens er aan beginnen.

Gr Japioooooooooooooo
 
Laatst bewerkt:
Ja , en die zie je dan even in het programma de wereld draait door , prachtig gedaan hoor Gerald ,en nu ook je vader eens gezien.

Mooie kist ook trouwens die van je Pa.

Ik spreek je weer wel.

Mvg,

Martin.
 
Al een poos weinig nieuws over de GR180, klopt, hij lag in de kast te wachten op wat komen gaat. Straks gaat hij in de grote 1/5 F16 maar heb besloten om er maar eens een aantal real-time test uren op te zetten en te installeren in m'n "kleine" F16. Was een beetje noodgedwongen omdat de huidig geinstalleerde JG100 in groot onderhoud zit en het valt een beetje tegen, iets met hoge temperaturen na een vervangen verbrandingskamer. Weinig tijd om het echt rustig uit te zoeken dus dan maar deze monstertor er in.

Eerst nog effe een fod-kapje gemaakt zoals ik dat bij de andere motoren ook gemaakt heb. In een ooit vacuum getrokken kapje smeer ik de epoxy en 160gram glasdoek in 3 lagen. Daarna de gaten er uit en een filtergaas van een 1 euro keuken filter er in gelijmd. Dat beschermt de 100 euro compressor! :D

GroteFoto-I3DV66MP.jpg


Zaakje in elkaar en afgelopen week in de F16 gemonteerd. Eerst toeren terug gezet naar 106.000 waarbij hij reeds aan de 12kg zit wat méér dan voldoende is voor de F16. Na wat gestoei met ecu alles in orde, morgen eens testvliegen en de motor wat uurtjes geven.

Grt,
Gerald

GroteFoto-TTYWJKVG.jpg


Poppetje gezien, kastje dicht! Morgen eens kijken of alles lekker werkt.

GroteFoto-POUL4NH4.jpg
 
Back
Top