Hoi Raf ik heb zelf een tandwielpomp van robbe maar die laat water door als hij stil staat. en ik denk dat dat ook is met de pomp van Conrad of vergis ik mijn hier in?
Hallo René, Ik heb het pompje van robbe gebruikt en het lekt water, dit heb ik opgelost door een klepje te plaatsen buiten het WTC (zie foto) op één van de aansluitingen van het klepje sluit ik het pompje aan, via een doorvoer in de WTC-deksel ( is nog niet gebeurd ) Dit klepje stuur ik aan met dezelfde servo als waar ik het "legen" en "vullen" mee aanstuur, dus geen extra servo nodig. Als je nog meer foto's wil hebben van de binnenzijde hoor ik het wel. Hans
hallo hans mooie oplossing die je daar gevonden hebt om het ventieltje te plaatsen bij mij zitten ze tussen de lucht uitgang dus ik kan ze binnen zetten maar bij jullie moeten ze dus buiten staan daar ze niet water dicht zijn ik had altijd gedacht dat de doorgang te klein zou zijn voor die pompen maar dit blijkt toch niet het geval te zijn ik heb 4 mm doorvoer naar de pomp groetjes raf
Hoi Hans ik zou graag wel foto's willen zien hoe jou Seawolf van binnen uit ziet. ik heb een aanbod gekregen van een slangenpomp van Norbert Bruggen. die ga ik dus ook kopen. Je zei iets van "Dit klepje stuur ik aan met dezelfde servo als waar ik het "legen" en "vullen" mee aanstuur, dus geen extra servo nodig." hoe werk jou systeem dan? ( ik neem aan dat ik dit op de foto's kan zien)
als je een slangenpomp gaat kopen, hoef je het klepje wat Hans gebruikt niet te installeren. groeten, Jan
Hoi Jan dat klopt wat je zegt over de slangpomp. maar wat intersant is waarom hij wel dat klepje gebruikt. "Dit klepje stuur ik aan met dezelfde servo als waar ik het "legen" en "vullen" mee aanstuur" dus ik ben wel benieuwd naar zijn systeem.
Ik gebruik het klepje omdat het tandwielpompje van robbe, door de overdruk die in het wtc is, het water in de infuuszak langzaam leeg laat lopen. Het klepje sluit de aan- /afvoerslang af van de pomp naar buiten. Dit is hetzelfde idee als Lex verkoopt ( triple-s ) maar dan als afknel-servo, maar deze kon ik niet plaatsen. Hans
@Hans je zegt dus dat als je dat klepje niet hebt je ballast leeg wordt gedrukt dus dat je boot weer naar boven komt of zie ik dat verkeerd?
hallo rene nee dat zie je niet verkkeerd alleen bij een slangen pomp hoeft dat klepje niet bij tandwiel pompen wel groetjes raf
Hoi Heren Vanavond weer eens een testrun gemaakt. ik had ze goed uit gebalanceerd. ( ze ligt nu echt waterpas) en na een tijdje te hebben gevaren kreeg ik het gevoel van het dynamisch duiken. Ik werkte schijnbaar teveel met de duikroeren. Nadat ik dat door had ging het Periscoopvaren al een stuk beter. Ben nu bezig om de lageregeling beter af te stellen. Wordt vervolgt.
hallo de duikroeren staan bij mij boven aan mijn zender en dat is een potmetertje dat is zoals bij een vrouw heeeeeeeeeeel zacht je bedienen hahahaha klein tikje is reeds genoeg om dieper te gaan varen eerlijk bekennen als ik in een onbekende vijver demo geef dan pomp ik vol tot half de toren de rest op de duik roeren netjes naar beneden brengen dus eigenlijk een beetje vals spelen maar liever dat dan een boot kwijt spelen vragen de mensen of hij ook heelemaal onder kan dan doe ik dit netjes langs de kant zodat ik er ingeval van nood nog bij kan groetjes raf
hoi Raf Als mijn Seawolf straks statisch kan duiken is dat wel een goede tip. Heb jij ervaring met BTS (ballast tank Steuerung van Norbert Bruggen) Ik bedoel met afstellen en zo.
hoe kun je het verschil zien tussen dit type pomp ? ik heb namelijk 2 pompen gevonden in mijn verzameling maar heb geen flauw idee wat voor type het is. ze zijn trouwens gebruikt om nitro te pompen
hallo marc een foto zou veel verhelderen maar je kan het proberen als je twee uitgangen hebt aan je pomp waar je een darm op kan aan sluiten dan heb je meestal een tandwiel pomp sluit twee darmen aan en hang deze in twee emmers water sluit de pomp op een accu aan en laat ze pompen als nu het water van emmer A naar B loopt werkt de pomp in deze richting sluit nu de pomp anders om aan en nu moet het water van B naar A pompen dan kan je deze pomp gebruiken maar wel op letten dat ze later niet gaat lekken want nitro is gewoon rotzooi die de dichtingen wel eens durgt aan wreten groetjes raf
hallo rene de bts is makkelijk af te stellen de schakelaar met de nummers dient om je accu spanning in te stellen en op de letters kijkt hij niet naar je accu de potmeter dient om de sturing op je zender kanaal op 0 te zetten en klaar op het net is er bij norbert een handleiding in pdf te downloaden http://www.modelluboot.de/Anleitungen/AnleitungBTSganz.pdf groetjes raf
he raf. mijn pompen hebben met water geen enkel probleem (tot nu toe). zal wel proberen een foto hier ergens neer te zetten