Wel... ik heb een hoop problemen de laatste tijd met AA NiHm cellen.
Sanyo 2650... na zowat 7 laadcycli is de fut er uit. Notabe rustig geformeerd.
Laden met uiteindelijk 1500 mAmp...
Vandaag dood op het veld.... 22%, net een uur tevoren geladen!
Dan de GP2700 mAh. Op de cel staat laden met 250 mAh. Aan gehouden. Vol mee naar het veld....
+/- 4 laadcycli gehad. Na tien minuten vliegen de fut eruit.
Tank nog niet eens leeg. Ofwel *&!#^!(&^@#(^!%&#!
(Pakketten met 4 cellen) Geladen met een Ultramat 16 (nieuw)
Nu vlieg ik met Multiplex Profi Digi servo's, vijf stuks en een RX-9 synth IPD ontvanger... dorstig zijn die zeker... maar zoveel stroom kan de zaak toch niet weer niet trekken... prachtig weer... geen zuchtje wind... en... zijdezacht lopende stuurorganen...
Van 2005 tm +/- 2008 heb ik gevlogen met drie pakketten 2300 mAh Duracel cellen. (Office Center)
De hebben het 3 jaar volgehouden op bijna 1C laadstroom.
Met de Sanyo 2650, Duracel 2650 en nu recent de GP2700 (van de AH...) enorm gelazer!
Je zou bijna denken dat het om bootlegs gaat. Immers.. er valt veel geld aan te verdienen... geen hond die het conroleerd? Hou maar op.
Of... de cellen staan te lang op voorraad?... na X-jaar opslag zijn ze gewoon stuk?...
Maar heb er inmiddels wel schoon genoeg van.
Weet iemand raad? Of heeft vergelijkbare ervaring?
Heb nu een Turningy 8Ah Lipo-BEC in voorbereiding... + Zippy 2S 2200mAh Lipo
Hopen dat dat gaat met de IPD ontvanger...