Mmmmm Nederland aan de top..... dat klinkt goed!
Jammer dat het geen electro klasse is.
Ik kan me je overweging wel voorstellen, maar dat geldt natuurlijk voor alles waar het op snelheid (en dus de reglementaire begrenzingen van de krachtbron) aankomt.
Daar is het mixen van brandstof en electro in eenzelfde klasse vrijwel onuitvoerbaar.
Maar voor de rest zie ik toch het meest in het zodanig aanpassen van de reglementen dat geen van de beschikbare krachtbronnen oneigenlijk bevoordeeld wordt (en men dus het type kan kiezen dat het beste bij de eigen stijl van werken past).
Zoals tot voor 4 jaar in mijn eigen klasse ( F2B) nog niet het geval was.
Maar met wat lobbywerk en internationale samenwerking hebben we dat inmiddels rechtgezet gekregen.
Ikzelf zou zeker niet terug willen naar een verbrandingsmotor omdat het regelgedrag van electro veel beter aansluit op wat ik nodig heb bij kunstvlucht. Wel is het zo dat de power/weight ratio van electro nog steeds kritisch is bij onze toepassing, de accu's blijven hier het zwakke punt.
Bovendien lijkt het gedrag van de gloednieuwe (nederlandse!) MB .77 alle vorige verbrandingsmotoren in de schaduw te gaan stellen. Zo te zien kon het uiteindelijk nog wel eens een gelijkspel met onze nieuwe electro set-up worden. Totdat wij uiteindelijk lichtere accu's hebben, dan is het een uitgemaakte zaak. Maar tot dat moment.......
Overigens spreekt F3D me meer aan dan de electro tegenhanger en dat is puur op het feit dat ik, als het snel moet liever een verbrandingsmotor hoor. Gebaseerd op dezelfde subjectiviteit waardoor de een liever melkchocolade heeft en de ander puur....
Dat alles los van het feit of electro misschien zelfs sneller gaat.
Nu al of in de nabije toekomst (ik laat me graag bijpraten) want dat kun je op je vingers natellen.