13.5 en lipo-ervaringen

Dit topic weer is omhoog schoppen.

Zelf nu een beetje aan het rond kijken wat er allemaal te krijgen is qua Lipo. Nu wilde ik weten hoeveel mAh je ongeveer op maakt in een 5Min. Heat of 7Min. Heat met Lipo en een 13,5t? Zou je met een 3800mAh Lipo uitkomen of wordt dat wat krap?
 
Dit topic weer is omhoog schoppen.

Zelf nu een beetje aan het rond kijken wat er allemaal te krijgen is qua Lipo. Nu wilde ik weten hoeveel mAh je ongeveer op maakt in een 5Min. Heat of 7Min. Heat met Lipo en een 13,5t? Zou je met een 3800mAh Lipo uitkomen of wordt dat wat krap?

5 minuten red je er zeker mee!! Ik had laatst bij een 6 min heat en een 4000mah accu nog 1300mah over na de race.....Dit met een GM120 en GM13.5
 
Dat is mooi dan ga ik denk ik voor een 3800 a 4000mAh Lipo. Deze zijn wat lichter als de 5000mAh varianten. Moeten ook gewoon genoeg kunnen leveren en snel genoeg zijn.

Aan welke gewichten moet tegenwoordig voldaan worden in de huidige Lipo 13,5T klasse op onder andere de MACH en bij REAL 80? Dit is op het moment nog 1400Gram? Of is dat lager geworden?
 
Dat is mooi dan ga ik denk ik voor een 3800 a 4000mAh Lipo. Deze zijn wat lichter als de 5000mAh varianten. Moeten ook gewoon genoeg kunnen leveren en snel genoeg zijn.

Aan welke gewichten moet tegenwoordig voldaan worden in de huidige Lipo 13,5T klasse op onder andere de MACH en bij REAL 80? Dit is op het moment nog 1400Gram? Of is dat lager geworden?

Bij ons op Real80 moet een wagen met lipo 1350 gram wegen, raceklaar. Dus ook met transponder.
 
Dat is mooi dan ga ik denk ik voor een 3800 a 4000mAh Lipo. Deze zijn wat lichter als de 5000mAh varianten. Moeten ook gewoon genoeg kunnen leveren en snel genoeg zijn.

Aan welke gewichten moet tegenwoordig voldaan worden in de huidige Lipo 13,5T klasse op onder andere de MACH en bij REAL 80? Dit is op het moment nog 1400Gram? Of is dat lager geworden?

Lichter Pasqual? Mijn auto lijkt wel gepimpt met al dat lood dat ik bij moet plakken met een 4000 lipo! :D
Een 4000 speedpassion lipo weegt al 100 gram minder dan een 5 cellen accu.
Je motor kant is altijd al zwaarder geweest dan de accu kant dus een zware accu mag best.
Voordeel kan zijn dat de grotere accu een hogere spanning houdt tijdens de run. Net als de 4600 ten opzichte van kleinere packs.

Wat capaciteit betreft moet het kunnen. Bij ons rijden er 2 met de Yeah racing lipo of RCM lipo van 3200 mah. Hiermee haal je de 5 minuten ook wel.
 
Ja lichter :p

In mijn Mi4 zou ik met een 4000mAh op 1325gram komen dan moet ik een beetje bij plakken. Met een 5000mAh kom ik rond de 1375gram uit. Dan nog niet te spreken over 5 cellen NiMh in de Mi4 :p Dan zit ik op 1434gram. Dus dan komt mij een 4000mAh wel beter uit.

De Mi4 is helaas niet heel licht. Plus de GM 120 is ook niet echt een licht gewicht met ventilator gemonteerd. Mijn Mi3 met brushed regelaar is op het moment zo'n 80 gram lichter als de Mi4 met gelijke accu en body.
 
Ja lichter :p

In mijn Mi4 zou ik met een 4000mAh op 1325gram komen dan moet ik een beetje bij plakken. Met een 5000mAh kom ik rond de 1375gram uit. Dan nog niet te spreken over 5 cellen NiMh in de Mi4 :p Dan zit ik op 1434gram. Dus dan komt mij een 4000mAh wel beter uit.

De Mi4 is helaas niet heel licht. Plus de GM 120 is ook niet echt een licht gewicht met ventilator gemonteerd. Mijn Mi3 met brushed regelaar is op het moment zo'n 80 gram lichter als de Mi4 met gelijke accu en body.

Hebben ze nou nog het aluminium niet uitgevonden bij schumacher? Volgens mij maken ze daar alles nog van staal of zo.. De Mi3 was ook al zo zwaar..

Ik heb in elk geval 80 gram bij moeten plakken om op de 1350 te komen. (met een 4000 lipo)
 
Denk als ik me Brushless set ombouw naar mijn Mi3 dat ik ook wel rond die 80 gram moet bij plakken. Maar met de Mi4 helaas niet mogelijk. Zit denk ik ook een deel extra gewicht in de bodemplaat omdat deze van 2mm naar 2,5mm is gegaan en ook geen gaten kaas meer is als bij de Mi3. Ooit de Mi3 bodemplaat is gewogen en vergeleken met een T2 2,5mm bodemplaat en dat scheelde toen 35gram.

Dus voor mij komt een 4000mAh gewoon beter uit denk en dan zit ik nog redelijk onder het minimum gewicht. Ik kan gelukkig de motor wat meer naar het midden plaatsen en wat lood bij plakken om als nog balans in de auto de krijgen. Zoals ik nu zie moet het ook geen problemen in runtime geven dus ga ik maar opzoek naar deze.
 
Ja lichter :p

In mijn Mi4 zou ik met een 4000mAh op 1325gram komen dan moet ik een beetje bij plakken. Met een 5000mAh kom ik rond de 1375gram uit. Dan nog niet te spreken over 5 cellen NiMh in de Mi4 :p Dan zit ik op 1434gram. Dus dan komt mij een 4000mAh wel beter uit.

De Mi4 is helaas niet heel licht. Plus de GM 120 is ook niet echt een licht gewicht met ventilator gemonteerd. Mijn Mi3 met brushed regelaar is op het moment zo'n 80 gram lichter als de Mi4 met gelijke accu en body.

In de stock hoef je in principe de fan er niet op te hebben.... Scheelt je weer gewicht en ook betere verdeling tussen links en rechts... :)
 
Ik zal is kijken hoeveel dat scheelt in gewicht.

Jullie rijden nu met of zonder de ventilator op de regelaar?
 
Ik zal is kijken hoeveel dat scheelt in gewicht.

Jullie rijden nu met of zonder de ventilator op de regelaar?

Hij zit er bij mij nog wel op, maar hij doet het niet meer omdat hij het voltage van de lipo niet aankon.. ;-)
 
Het scheelt me zo'n 7 gram als ik zonder Fan zou rijden. Denk dat ik maar 2 Intellect 3800's ga proberen. Zit ik zonder Fan op 1318gram.

Nu alleen nog even een shop vinden die de GM 13,5t Pro op voorraad heeft voor een leuke prijs.
 
Laatst bewerkt:
Nee. Je mag ze zelfts niet té ver ontladen. Dan heb je kans op beschadiging en eventueel brand of explosie gevaar.
 
Back
Top