men zal het zien aan mijn posts en aan de soort vragen die ik stel, maar ik ben dus een newbie, dus vergeef mij als ik obvious vragen zou stellen
Maar zou een "STEEL CONSTANT-VELOCITY DRIVESHAFTS" in dit geval geholpen hebben?
Wat mij bij mijn hoofdvraag brengt, als ik die optielijst bekijk bij de E Revo, zie ik opvallend veel aluminium stukken eigenlijk, is het dan nuttig om de stock stukken (die niet aluminium zijn, maar gewoon kunststof veronderstel ik) van de ophanging te vervangen door zulke upgrades?
Is het dus een meerwaarde om op die specifieke onderdelen te investeren of is dat puur weggesmeten geld en is het gewoon mooi voor de looks?
Hoewel mij E-Revo nog besteld moet worden kan ik wel wat antwoorden geven ;-)
Waarschijnlijk zou die schade er niet zijn met een metalen as maar... de schade is door iets veroorzaakt. Als dat nou een flinke smakker geweest is, wordt dit via de metalen as doorgevoerd naar het differentieel met een kans dat het differentieel of ander onderdeel in de aandrijflijn beschadigt. Die kosten zijn vele malen hoger dan een kunststof aandrijf as.
Als je echter 3 kunststof aandrijf assen per week verslijt kun je toch overwegen om metalen te nemen.
Verder maken de metalen "hop-up's" de auto stijver en zouden dus een beter weggedrag moeten verzorgen. Ook zijn ze steviger en breken dus minder snel maar ook dat zou een nadeel kunnen zijn.
Verder is een forum om ervaringen te delen en vragen te stellen. Dat doe ik ook zoals je gezien hebt. Gelukkig zijn de mede forumleden zo beleefd om hier niet over te klagen maar dat binnensmonds te houden :rolling: