Hulp nodig voor men eerst 1/10 off-road electro

  • Topicstarter Topicstarter kohns
  • Startdatum Startdatum
klinkt maf maar moet je dan geen invoer rechten betalen? ( voor amerika zowiezo dus dat is de moeite niet want dan ben je net zo veel in nederland kwijt )
misschien niet voor engeland ik zou dat even eerst uitzoeken want als je hem in nederland heb gekocht bij een dichte rc shop dan kan je als er wat kapot is er mee terug ;)
Als je in een land binnen de europese unie iets laat verzenden is dat zonder invoerkosten, tenzij je een bepaald bedrag hebt. Over de 450 euro dacht ik.
En Engeland is in de EU, dus geen invoerkosten
 
Als je in een land binnen de europese unie iets laat verzenden is dat zonder invoerkosten, tenzij je een bepaald bedrag hebt. Over de 450 euro dacht ik.
En Engeland is in de EU, dus geen invoerkosten

ow oke ik heb van een kennis gehoord die liet iets komen vanuit america uiteindelijk net zoveel kwijt in Nederland door de invoer rechten ;)
 
Tja dat is het risico. En in Amerika duurt het ook nog eens langer voordat je hebt binnen hebt.

Maar modelsport is ook echt niet duur

mvg Bram
 
Gewoon ter informatie:

Alles wat een consument binnen de EU aangeschaft is reeds ingevoerd en ingeklaard. Kosten zitten dus al in de verkoopprijs verrekend.

Alles van BUITEN de EU moet ten alle tijden worden ingeklaard: afhankelijk van het product en uit welk land iets komt wordt er gekeken welk percentage invoerrechten wordt berekend.

Tevens mag de douane altijd goederen achter houden ter controle als dit gebeurd kan het wel enige tijd duren voordat zij deze goederen weer vrij geven.

Houdt hier altijd rekening mee.
 
De kogel is door de kerk...
Ik ben deze middag mijn HPI E-Firestorm gaan ophalen samen met een graupner ultramat 16 lader en 2 Team Orion 5100 Nihm batterijen.

:D
 
Klein vraagje nog...
Momenteel ben ik aan het laden in de Nihm Automatic mode aan 2.0A en dat duurt nogal lang... mag ik aan een hogere A laden? Default kwam er 2.5 op het schermpje en ik heb dat lager gezet omdat ik een beetje schrik had van iets verkeerd te doen.
 
Je hebt accu's van 5100 mAh. Je kan dan met maximaal 1c laden (Hoger is niet goed voor de accu) dus je kan hem op 5.1 A zetten.
 
hoi hoi,

welke winkel isda in brugge?

en ja, tzijn das nie moeilijk e met die klantvriendelijkheid, tis in west fluten land, lol
Kun je niet mee misgaan zeker goede keuze ,heb zelf de firestorm flux en ben daar zeer tevreden over.Kan veel aan,loopt mooi vlot ,ziet er niet slecht uit ook:p.
Wel beetje opletten waar je hem koopt want prijzen lijken nog al te verschillen,leesde hier 390€ voor firestorm flux ,heb de mijne in brugge gekocht en heb er 300€ voor betaald.(Al moet je niet naar die winkel voor klantvriendelijkheid)
Nuja succes met je eerste wagen:cool:
 
hoi hoi,

welke winkel isda in brugge?

en ja, tzijn das nie moeilijk e met die klantvriendelijkheid, tis in west fluten land, lol

Neen in Mechelen... da's dichter van waar ik woon ;-)
En ze zijn er vriendelijk ;)

Je hebt accu's van 5100 mAh. Je kan dan met maximaal 1c laden (Hoger is niet goed voor de accu) dus je kan hem op 5.1 A zetten.

Zonet de lader op automatisch en op 5.1 gezet ... maar dan duurt het nog > 1 uur. Is dat normaal?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
heeft de winkel een website toevallig?

ik ga proberen zo dicht mogelijk bij huis iets te kopen, dermee :)

Neen in Mechelen... da's dichter van waar ik woon ;-)
En ze zijn er vriendelijk ;)



Zonet de lader op automatisch en op 5.1 gezet ... maar dan duurt het nog > 1 uur. Is dat normaal?
 
Dat het een uur duurt is precies goed. Ik moet wel zeggen dat je voor een beginner zeer goede spullen hebt gekocht.

Veel plezier ermee

mvg Bram
 
Goed om te horen dat je er uit bent gekomen, rijd hij lekker ?
 
Heb je het dan over de batterij lader?
Want ik moet daar ook nog achter zoeken voor mijn toekomstige Rustler VXL :)
Wat raad men zoal aan van snelladers die degelijk zijn en die je batterij niet kapot maken?

Ik wil voorlopig enkel nickel-hydride (NiMH) batterijen gebruiken!
Dus iemand die een goeie degelijke NiMH-batterijlader weet aan te raden, hij moet dus niet LiPo's kunnen laden (voor zover dat bestaat) Kwestie van geen overbodige kosten te doen aan een lader waarvan ik de helft van zijn functies niet nodig heb.
Het mag gerust high tech zijn qua afleesmogelijkheden enz.

En voor batterijen zelf heb ik dus een 6-cell NiMH 7.2V batterij nodig.
rustler_speed_chart.jpg

Maar die mAh waarde kunnen veel verschillen heb ik gezien zoals
Nosram 7.2V 3600mAh
Orion 7.2V 4500 mAh maar deze kost dan van eerste keer meer.

Mijn vraag is eigenlijk, waar moet je naar kijken als je een batterij koopt, die mAh waarde is belangrijk zeker? en hoeveel mag je daarboven zitten boven je minimum, of maakt dat niet uit enz...


alvast bedankt

Dat het een uur duurt is precies goed. Ik moet wel zeggen dat je voor een beginner zeer goede spullen hebt gekocht.

Veel plezier ermee

mvg Bram
 
Laatst bewerkt:
Het verschil tussen 500 mah en 4500 mah is dat je 9 keer langer kan rijden met een 4500 mah als met een 500 mah (dit is een voorbeeld). Waar je wel op moet letten is de warmte van de electronica, die kan hoog oplopen als je lang rijd. Maar met een nimh accu hoeft dat niet want daarmee ga je steeds langzamer rijden doordat de accu leeg gaat.

Het maakt dus niet uit hoeveel mah je neemt. Maar wel welk voltage. Een te hoog voltage kan je regelaar door laten branden. De regelaar van de rustler VXL kan 11,1 volt aan. maar om te leren rijden kun je beter eerst met een 7,2 volt stickpack beginnen.

Verder nog vragen ?
 
thnx! :)

stel dat ik een 7.2V koop, maar met maar 1600mAh, wat voor impact heeft dit op de wagen aangezien ze minstens 3000 mAh adviseren afgaande op hun chart?
in principe maakt dat precies niet uit, gewoon dat de capaciteit minder is, dus dat zou ook kunnen met zo een 1600mAh of vergis ik mij?

En ik heb hier op het forum ook een PDF tegengekomen over "Controller destruction caused by braking with moto"
http://mgm-compro.com/pdf/en-motor-braking-050409-g.pdf
waarbij batterijen ook een rol meespelen, het ging hem precies alleen over lipo batterijen in dit artikel, maar kan zoiets ook voorkomen bij NiMH vraag ik mij dan af?


Het verschil tussen 500 mah en 4500 mah is dat je 9 keer langer kan rijden met een 4500 mah als met een 500 mah (dit is een voorbeeld). Waar je wel op moet letten is de warmte van de electronica, die kan hoog oplopen als je lang rijd. Maar met een nimh accu hoeft dat niet want daarmee ga je steeds langzamer rijden doordat de accu leeg gaat.

Het maakt dus niet uit hoeveel mah je neemt. Maar wel welk voltage. Een te hoog voltage kan je regelaar door laten branden. De regelaar van de rustler VXL kan 11,1 volt aan. maar om te leren rijden kun je beter eerst met een 7,2 volt stickpack beginnen.

Verder nog vragen ?
 
Ze adviseren 3000 mah omdat je dan ongeveer 10 minuten kan rijden, of zelfs minder, dus met 1600 mah, ongeveer de helft rijd je maar 5 minuten en minder, en daarbij ga je steeds een beetje langzamer dus zul je niet echt lang hard kunnen rijden.

En die link die je gaf, daaruit kan ik opmakend mat je regelaar kapot gaat tijdens het remmen ? Ik denk dat dat niet met nimh zal gebeuren wan daarvan heb ik nou echt nog nooit gehoord.
 
Back
Top