Rest In Pieces
Helaas is afgelopen zondag mijn Longranger met Rigid Kop gecrasht.
Hij hoverde netjes op 1 meter hoogte, tot ineens totale onstabiliteit in de rotorkop ontstond.
En hij recht na beneden viel.
Resultaat romp zo goed als Total Loss.
Marc, Photos - Hyves.net - Always in touch with your friends
Marc, Photos - Hyves.net - Always in touch with your friends
Marc, Photos - Hyves.net - Always in touch with your friends
Nu heb ik een Robbe Helicommand Rigid erin zitten voor de Rotorkop.
Dit heeft een aantal vluchten goed gefuntioneerd op wat kleine tikken af en toe in de rotorkop na.
Nu heb ik gisteravond geconstateerd dat mijn linkse roll servo een los contact heeft zie foto.
Marc, Photos - Hyves.net - Always in touch with your friends
Ik denk dat tijdens de hover of lichte stuurbeweging na links of rechts, de servo niet gereageerd heeft maar de Helicommand dit wel heeft willen opvangen wat gezorgd heeft voor een totale onstabiele rotor.
(Swashplate is 4 servo aangestuurd)
Helaas is afgelopen zondag mijn Longranger met Rigid Kop gecrasht.
Hij hoverde netjes op 1 meter hoogte, tot ineens totale onstabiliteit in de rotorkop ontstond.
En hij recht na beneden viel.
Resultaat romp zo goed als Total Loss.
Marc, Photos - Hyves.net - Always in touch with your friends
Marc, Photos - Hyves.net - Always in touch with your friends
Marc, Photos - Hyves.net - Always in touch with your friends
Nu heb ik een Robbe Helicommand Rigid erin zitten voor de Rotorkop.
Dit heeft een aantal vluchten goed gefuntioneerd op wat kleine tikken af en toe in de rotorkop na.
Nu heb ik gisteravond geconstateerd dat mijn linkse roll servo een los contact heeft zie foto.
Marc, Photos - Hyves.net - Always in touch with your friends
Ik denk dat tijdens de hover of lichte stuurbeweging na links of rechts, de servo niet gereageerd heeft maar de Helicommand dit wel heeft willen opvangen wat gezorgd heeft voor een totale onstabiele rotor.
(Swashplate is 4 servo aangestuurd)
Laatst bewerkt door een moderator: