Inmiddels heb ik de romp van mijn tweede Cirrus af. De lak die er op zat was door de methanol zo zacht geworden dat je het er met een nagel zo vanaf kon krabben. De rest met waterproof schuurpapier gedaan.
De romp bleek vrijwel intact. Enkel bij de neus is hij een keer gebroken en met een glasmatje aan de binnenkant gerepareerd.
Na twee laagjes spuitplamuur en goed schuren zag je daar echt niks meer van.
Daarna een laagje Gamma grondverf en twee lagen Gamma signaal-rood uit een spuitbusje. Gevolgd door twee lagen blanke lak en een poetsbeurt met Commandant. Resultaat is heel aardig.
Dat kan ik niet zeggen van de volgende plaatjes. Ik heb mijn camera nog niet terug dus deze zijn even met de FCO2 gemaakt.
De staart heb ik met Oracover gedaan, dat is toch mooier (en lichter) dan spuiten denk ik. Het callsign is C2 geworden - mijn tweede Cirrus. Die heb ik uitgesneden uit witte Oracover. Ook het stabilo heeft nieuwe bespanning gekregen. Dat was verder in uitstekende conditie, zonder breuken of reparaties.
Ook is er een nieuw frame voor het cockpitdak geknutseld. De instrumentenconsole is van depron. De kap zelf is weer van een Spa Blauw flesje gemaakt.
Tot slot heb ik de roerhevel van het richtingsroer vervangen.
Er zitten nu de vleugels zonder ailerons op. De aansturing van de platte Graupner remklepjes heb ik uit mijn andere Cirrus gehaald. Die is nu dus elektro met rolroeren, deze is zweef met enkel richting en hoogte.
Gisteravond heb ik hem her-ingevlogen en het is allemaal prima zo.
De romp bleek vrijwel intact. Enkel bij de neus is hij een keer gebroken en met een glasmatje aan de binnenkant gerepareerd.
Na twee laagjes spuitplamuur en goed schuren zag je daar echt niks meer van.
Daarna een laagje Gamma grondverf en twee lagen Gamma signaal-rood uit een spuitbusje. Gevolgd door twee lagen blanke lak en een poetsbeurt met Commandant. Resultaat is heel aardig.
Dat kan ik niet zeggen van de volgende plaatjes. Ik heb mijn camera nog niet terug dus deze zijn even met de FCO2 gemaakt.

De staart heb ik met Oracover gedaan, dat is toch mooier (en lichter) dan spuiten denk ik. Het callsign is C2 geworden - mijn tweede Cirrus. Die heb ik uitgesneden uit witte Oracover. Ook het stabilo heeft nieuwe bespanning gekregen. Dat was verder in uitstekende conditie, zonder breuken of reparaties.

Ook is er een nieuw frame voor het cockpitdak geknutseld. De instrumentenconsole is van depron. De kap zelf is weer van een Spa Blauw flesje gemaakt.
Tot slot heb ik de roerhevel van het richtingsroer vervangen.
Er zitten nu de vleugels zonder ailerons op. De aansturing van de platte Graupner remklepjes heb ik uit mijn andere Cirrus gehaald. Die is nu dus elektro met rolroeren, deze is zweef met enkel richting en hoogte.
Gisteravond heb ik hem her-ingevlogen en het is allemaal prima zo.
Laatst bewerkt: