Viper f5d

Nog een leuk nieuw op de markt kistje gezien zit niet echt in mijn budget (en vliegervaring) maar wat vinden jullie ervan ?

IMG_1929_schatten.jpg



IMG_1932.JPG



verdere info en video

Viper F5D

Phooe wat gaat dat hard zeg 1 stuurfoutje en rijp voor de cliko
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem drie weken terug net z'n maiden laten doen met een mega 16/35/1 en 3S 3200 lipo's en een 5,5x5,5 en vorige week gevlogen met de zelfde motor maar dan met 4S 2400 lipo's en een 4,7x4,7 echter na vlucht 5 was de accu op maar is wel een super kist een goede eerste naast mijn excite f5d.
Deze vlieg ik echter met een hotline configuratie. Een mega 16/25/1 met een 4.2:1 vertraging en een 14.5x14 prop trekt wel wat stroom zo'n 238,7A maar hij wil ook wel

Maar de Viper is het aanbevelen waard je valt echt niet in slaap
 
Tja, voor minder geld heb je ook een Demon, Jibe of Excite.
Ik zie niet het speciale van de Viper.

GJ
 
Ik geloof dat de Viper een echte volbloed F5D kist is, ontworpen door Stefan Frauendorfer die voorheen de Excite ontwierd. Dus de creme de la creme.

En ja, daar moet je dan voor betalen. Lijkt mij idd beter om je geld uit te geven aan een kist die niet hyper current is. Als je toch niet F5D gaat vliegen.
 
Ik heb de excite en heb er nu toch al heel wat shows mee gedaan dit seizoen. Er zit een HET 2w23 in op 4S2100 33c flightpowers.
Ik ben nog niks snellers tegengekomen op de shows.
Volgend seizoen koop ik mij de viper die zou nog agieler zijn, de demon raad ik af doordat de vleugel met een plakbandje is bevestigd.
 
Wat is er mis met de vleugel met plakband bevestigen?
Wij plakken de vleugel van onze DS kisten ook vast met plakband en de ervaring van ons (en de amerikanen die 600km/u halen) is dat het de beste methode is.
Even voor jouw info, onze modellen wegen 2 kilo en draaien hele korte rondjes met 200+ km/u en de echte cracks in het buitenland zitten op modellen van 5 kilo, of meer...

GJ
 
Plakband werkt echt uitstekend. Even lipo wisselen is toch niet nodig, de boel moet eerst weer afkoelen na de vlucht.
 
Niks snellers tegen gekomen?!

Tja electronen rakketten zijn nou eenmaal schaars verdeeld in Nederland.

Je zou eens een echte F5D competitie moeten zien.
 
Dag Johan,

Heb je vandaag een goede show gevlogen? ik hoorde dat Jonathan ook ging.
Ik ben nog niks snellers tegengekomen op de shows
Je moet toch toegeven dat je naar de verkeerde shows gaat, Gisteren heb ik nog 2 delta's aan meer dan 400 zien passeren (naar't schijnt zeg ik er wel bij)
Tijd om eens naar een speedcup te gaan denk ik.

Enne GJVO die heeft een radargun als je het wil weten spreek dan eens met hem af.

Groeten Val
 
400 km/u kan niet.
Niet met een electro of brandstofmotor.

Ik vind die beweringen altijd zo leuk..
En een meting met een radargun is vaak zo'n tegenslag voor mensen die denken dat ze hard gaan..

Hier staan de snelste modellen, uitslagen van de Speedcup.
En daar zijn de motoren, vliegtuigen en regelaars speciaal gemaakt voor deze modellen.
Winnaar vloog met een speciaal door Strecker gebouwde en door Powercroco getunende motor.
Regelaar was een speciaal door Heino Jung gebouwde YGE en het model was een aangepaste en speciaal voor deze "Meisterschaft" gebouwde Eisvogel.

http://www.f3s-speedcup.de/ergebnisse/F3S-DM-2009_Ergebnisse_osnabrueck.pdf


En Gerben heeft 2 radarguns, als je ons uitnodigd komen we graag wat fabeltjes uit de wereld helpen...

GJ
 
Der staat toch 418 bij de winnaar, Ik zie dat 300 bereiken al een zeer goede schore is. Enne de grote van een toestel telt ook hé, als je iets kleiner dan een meter kan besturen en het bereikt 200 dan zit je ook goed vind ik.

Val
 
Jawel, maar als mensen beweren dat ze de 400 halen dan is dat onzin.
Met een F5D kistje zal je de 300 wel kunnen halen, en dat is dan erg moeilijk sturen, daar heb ik respect voor.
Vorig jaar waren er een paar Bathlets en een Excite, dus F5D, met een Powercroco.
1 haalde de 370 of zo, maar hij was hem wel een paar keer kwijt tijdens de vlucht.
Dus dit jaar vloog ie met een grotere kist.

200 is haalbaar met een snelle kist (dus geen Funjet) en 300 haal je met een echt goeie setup in een pylonkistje.
harder dan 300 gaat lastiger worden.

GJ
 
Jawel, maar als mensen beweren dat ze de 400 halen dan is dat onzin.
Met een F5D kistje zal je de 300 wel kunnen halen, en dat is dan erg moeilijk sturen, daar heb ik respect voor.
Vorig jaar waren er een paar Bathlets en een Excite, dus F5D, met een Powercroco.
1 haalde de 370 of zo, maar hij was hem wel een paar keer kwijt tijdens de vlucht.
Dus dit jaar vloog ie met een grotere kist.

200 is haalbaar met een snelle kist (dus geen Funjet) en 300 haal je met een echt goeie setup in een pylonkistje.
harder dan 300 gaat lastiger worden.

GJ

Volgens mij hebben ze tijdens de laatste speedcup in duitsland 418 km/h gevlogen met een F5D achtig model. (wel met 6x zoveel lipo's als voor f5d mag)
Met de 10CC brandstof kwamen ze niet verder dan 407km/h
 
Martijn, het record is gezet met een f5B achtig model gebouwd door Markus Koch.
F5D was te klein, dat verdween te vaak in de vlucht.
Brandstof haalde 394 km/u.

GJ
 
Nee het systeem met het plakbandje vind ik gewoon persoonlijk wat onhandig, ik beweer niet dat dit minder sterk zou zijn. Maar geef mij maar twee stalen boutjes, dan is het tenminste niet erg als je je rolletje plakband weeral eens thuis vergeten bent ;)

Van dat snel zijn: Ik heb nog maar op één show in belgie iemand tegengekomen met een pylonracertje; een Flash vanbij Bichler.
Deze beweerde op zijn minst even snel te zijn dan mn exite en wou samenvliegen met mij. Resultaat 30 seconden later is het met een doffe knal op 3m van mn voeten de grond ingegaan.
Kwas zodanig geschrokken dat ik zelf bijna mn toestel verongelukte.
Ik ben er zeker van dat er nog sneller materiaal is dan de mijne, maar jammergenoeg doen deze meestal geen shows.

Ik ben trouwens aan een suracer van fvk bezig waar ik zo een 700 Watt voor 500gram zou willen uithalen. Heb op onze eigen show dit weekend mijn vorige sunracer verkocht aan iemand die hem al een tijdje wou deze had 500 Watt en ging ook al niet slecht vond ik.
 
Back
Top