hallo lex ik had ze binnen de paar vaardagen naar de haaien dus minder goede ervaring er mee maar ik zie dat je het techrek toen reeds al verstevigd had met die stwee aluminium struts het kan zijn dat daardoor het techrek minder door boog dan voorheen en zo de koppelingen minder belast werden ik heb de versteviging pas later aan gebracht groetjes raf
Toch bedankt voor het meedenken hoor, ik waardeer goede adviezen wel Heb alleen geen flauw idee welke maat ik moet bestellen, en waarop te letten... De originele liggen in ieder geval voor me klaar, en een verbeterde versie kan ik ook afnemen, indien ik de asmaat van zowel de motor als de schroefas weet, en de lengte van de bus. Vanavond dus even met een schuifmaat en een imbussleutel naar zolder toe om e.e.a. te noteren
Originele vervanging van de schroefas centreerkoppeling vandaag opgehaald, dus die zitten in de knip. Diverse modellen bekeken maar een vervanging ervan hadden ze niet. Dat wordt dan toch even bij Conrad snuffelen dan maar ....
hallo mike graupner heeft er die je wel kan gebruiken hoor het is niet dat het een ander merk is dat het niet gaat passen groetjes raf
Dat begrijp ik RAF, onderdeel van thinking outside the box Denk dat ik maar eens zelf wat ga knutselen, ongeveer zoiets als hieronder, voorlopig heb ik in ieder geval vervanging :
BYM, krijg je met dat wat je zelf wilt maken geen trillingen in je boot? Die koppeling ziet er nogal gevaarlijk uit hoor. Hij komt zeker van de brandstof auto's he? De bouten zijn wel erg groot voor een duikboot. Hein
Nee waarom zou dat gevaarlijk zijn? Was ook ter illustratie Ik doel op een bus, met een twee of drieklauws montage plaat, die een hardyschijf aandrijft. Die hardyschijf op zijn beurt drijft weer een montage plaat aan, die een bus meeneemt die op de aandrijfas gemonteerd zit.... Zo zit het inderdaad op mijn (1:1 brandstof) auto Ik heb naast het reguliere woonwerkvervoersmiddel ook nog een achterwiel aangedreven oldtimer in wording. Tussen de versnellingsbak en het differentieel zit een as, die aan de voorzijde gekoppeld is middels de zelfde constructie. Is bovendien bedoeld om trilling te verminderen, zowel tijdens rijden als ook tijdens optrekken. Waarom denk je dat het meer zal gaan trillen dan het nu met de lamellenschijf doet?
Mike, Deze heb ik in de U 31 gebruikt, oerdegelijk: Bij jou: Conrad 221490 4mm gaffelkoppeling (schroefas) Conrad 221538 5mm gaffelkoppeling (motor) Conrad 221422 rubber inzetstuk
Hejjjj dat is aardig Lex ! Echter, zijn alle 3 de artikelen uitverkocht bij Conrad :rolling: Geeft niet, ik heb twee van die rode dupkes op voorraad Ben nog steeds zoekende, heb het grote multiplex boek hier thuis maar daar staat ook niks in. Even iets anders, doe het maar even hier, aangezien een zeker topic ineens op slot zat .... Wie vaart met welke frequentie, en hoe is dat geregeld??? Ik heb kanaal 88, en had kanaal 85 erbij gekocht, maar kwam er thuis achter dat RX kristal kanaal 85 niet geschikt is voor mijn ontvanger (Geef mij maar 2,4Ghz, veel makkelijker ) Alleen geen idee of dat wel werkt onder water .....
Hoi BYM Die gaffelkoppelingen van Lex heb ik ook in mijn twee duikboten gehad en heb die vervangen door de ROBBE koppelingen,die zijn veel soepeler. Gegevens zijn;HOCHLAST-KUPPLING D4-D5 mm en bestel nummer is NO.1446 Gr.Joop
hallo mike op en treffen zoals in mol is het eenvoudig er licht een papier en daar schrijf je de frequentie en je naam op als je gaat varen (vooreerst je alles aanzet invullen) als je gedaan hebt trek je daar een streep door en kan de volgende de vrij gekomen frequentie gebruiken andere verenigingen doen het dan weer anders of hebben daar iemand voor die dat regelt in mol ben ik dat hahaha ik heb daar een soort geheugen voor blijkbaar het is zelden dat er twee elkaar storen en meestal blijkt dat er eentje van de twee de verkeerde kristallen heeft gestoken LOL en troost je 2.4 werkt niet onder water hoe meer er op de 2.4 gaan vliegen hoe beter voor ons komt mischien de 35 Mhz vrij voor andere modellen en hebben we lekker keuze uit veel tweedehands 35 Mhz materiaal voor een goed koop prijsje groetjes raf ps in mol doen we niet moeilijk wat frequentie band aan gaat
Ik gaat weer ff snorren, dank u wel Bij ons op het veld (en in de sporthal) zijn er inderdaad steeds meer 2,4 GHZ piloten (ik ook zei de gek) Echter, heel veel oude garde, met extreem diep ingebouwde ontvangers die simpelweg vereisen dat het model gesloopt wordt om de 35mhz ontvanger te verwisselen, blijven die band vliegen .... Op het veld doen we dat trouwens met wasknijpers met het getal van het kanaal erop, is de wasknijper in gebruik dan kan je dat kanaal niet gebruiken, en zonder wasknijper op je antenne geen toestemming je zender aan te zetten. Komt overeen met hetgeen jij nu verteld Als je er maar op let en je elkaar controleert is er niks aan de hand Wel jammer overigens dat 2,4ghz niet onder water werkt, maar goed.
Wij gebruikten op de modelvliegclub ook een bord met aan de ene kant oranje (35 mhz) en groene (40 mhz) knijpers met de frequentienummers er op en aan de andere kant knijpers met de namen van alle leden. Ging iemand vliegen dan nam deze het plaatje met zijn frequentie mee en moest deze aan de voet van de antenne plaatsen en de naam op de plek van het frequentie nummer hangen. Werkte zeer goed en overzichtelijk!
hallo merlijn en mike dat met die knijpers werkt wel maar wij hadden van die plastieke knijpers en er waren mensen die dat mooi spul vonden en het was toch hun frequentie dus ze namen die mee naar huis???????????? dan hadden ze een knijper met hun frequentie ????? ze begrepen dus de logica van dat frequentie bordt dus helemaal niet daarom zijn we over gestapt op dat papier en dat werkt dus echt goed het is een beetje een dicipline die je snel aanleert en als je weet met wie je dubbel zit dan kijk je eventjes rond of die persoon op de stijger staat en is dat niet het geval ben je reeds99% zeker dat je frequentie vrij is en vul je het papier in er is ook een laptop waar het nog makkelijker mee gaat maar daar staan sommige mensen een beetje schuw tegenover (hij moest eens kapot gaan ) maar het is een oudje waar een excel programma op draait dat heel makkelijk werkt maar toch de schroom om er mee te werken boezemt sommige angst in hahaha aan het water zal ik je wel eens laten zien hoe het werkt en mischien krijg ik de ouderen toch wel tot het gebruiken van dat toestel groetje sraf
Hoi Mike, Die Robbe koppeling van Joop zien er ook goed uit. Ik denk zelfs korter dan de Conrad gaffels, en nog goedkoper ook! Andere opmerking; als je dingen wil quoten doe dan alleen de regel waar het om gaat. Met de hele berichten in jou bericht wordt het wat minder leesbaar. Is alleen maar een tip ... Zo werkt het bij ons ook op veel locaties, werkt perfect zolang iedereen zich eraan houd. Vaak zijn er bij de duikboten niet zulke grote groepen aan het varen en is even roepen of een bepaald kanaal in gebruik is ook afdoende. Dan weet je ook meteen wie er ook op jou kanaal zit en kun je makkelijk afspreken wie wat waar gaat varen.
Hoi Mike Ik heb nog drie van die komplete Robbe setjes in de ongeopende verpakking. Als je zaterdag ook komt kan ik die wel meenemen,kun je ze bekijken en zien of ze passen,laat eea even weten. Gr.Joop
Ik heb helaas maar een kanaal zijnde nummer 88, nou ja we zien zaterdag wel hoe het loopt Ik had nog een andere vraag, heb vandaag nog een setje 4Ah's erbij gehaald, echter die zijn 90 gram zwaarder, is dat erg veel in verband met horizontaal / waterpas liggen? Hejjj Joop, dat is fideel, echter ik heb vandaag twee van die setje besteld, dus dat is overbodig om ze mee te nemen voor me (mits je bang bent dat die van jezelf stuk gaan, dan zou ik ze zeker als reserve bij me steken Evengoed bedankt
hallo mike je zelfs 10 gram is reeds een probleem kijk het zit met een duikboot zo zelfs op schaal 1/1 of op een model het blijft hetzelfde een duikboot zinkt door er een 10 cent stuk op te leggen als hij geen aandrijving meer heeft en zich reeds onder water bevind zie het probleem met thresher hij is gezonken tijden een deep dive test een moderne boot kan heel diep duiken zelfs zo diep dat hij met leeg geblazen duiktanks zelfs niet meer naar boven komt de reden dat dit kan is dat door de druk de romp wordt samen gedrukt en dus de boot kleiner wordt maar zijn gewicht blijft hetzelfde dan voorheen zolang er een aandrijving is kan de boot deze druk en diepte moeiteloos verdragen maar om terug naar boven te komen moet de boot naar boven varen door de duikroeren op stijgen te zetten en de schroef duwt de boot als het ware naar boven valt nu de motor uit zoals bij thresher is gebeurt dan is het einde verhaal en stort hij steeds meer snelheid halend in de bodem of implodeerd hij voor hij de bodem raakt daarom een duikboot zinkt met 10 eurocent een eenvoudige manier als je een lek in je boot hebt is dus duikroeren in de up stand en motor volle kracht en naar de kant met die handel dat is de enige fail safe die ik vertrouw buiten mijzelf groetjes raf
Beter kan ik dus deze accu's terugbrengen en voor de Graupner's gaan, die zijn precies 1605 gram ....