12/13 sept: Someren 4e F3A-X wedstrijd

Nog 2 weken dan is het weer zover de laatste wedstrijd van het seizoen in Someren :D

Wie komt er ?

1251711541-580.jpg


Grt.
 
Laatst bewerkt:
Vanavond in mijn eerste trainingsvlucht opnieuw problemen met de DA150 (vermogen viel weg, prop draaide nog wel wat, maar dat was het) dus die gaat het effe niet worden komend weekend. Waarschijnlijk toch de Knol Extra mee.... (3W157)
 
Erg vervelend voor je Alexander... :(

Ik denk dat ik morgen ga trainen ben al een paar keer geweest deze week :D

Grt.
 
Laatst bewerkt:
Erg vervelend voor je Alexander... :(

Njah, met name heel irritant, gelukkig viel het vermogen weg op een gunstig moment en kon ik prima landen, maar het is wel de 2e keer in 8 maanden tijd dat die motor terug moet naar Tony Clark:rolleyes:

Naja, morgenavond opnieuw trainen maar:)
 
stuur jij elke keer de motor op als er even een probleempje is???
Is het niet handiger om eerst zelf even te kijken wat er aan de hand is.
Membraam wil nog wel een problemen geven en die kan je makkelijk zelf vervangen
 
stuur jij elke keer de motor op als er even een probleempje is???
Is het niet handiger om eerst zelf even te kijken wat er aan de hand is.
Membraam wil nog wel een problemen geven en die kan je makkelijk zelf vervangen

Tjah, een motor die nog vol onder de garantie zit stuur ik op ja, als er een keer echt wat aan de hand is wil ik geen gedonder......

Heb aerobertics maar gemaild met de vraag of het ten koste van de garantie gaat als ik de carburateur en dat membraamblok zelf even loshaal. Is een peulenschil voor mij, ik haal hele motoren probleemloos uit elkaar (en in elkaar;)) maar wil geen gedonder met garantie dus.

Vorige keer was ik hem ook 2 maanden kwijt aan Tony Clark, en kon zelf de 30 euro verzending betalen voor de heenreis:rolleyes:
 
De weersvoorspellingen voor komend weekend zijn in ieder geval wel redelijk:p
 
Probleem gevonden;

DA01.jpg


DA02.jpg


2e keer dit jaar dat de membramen afbreken, mijn eerste en laatste DA dus;)

Overigens is dit mijn wedstrijdkist voor de X, die bijna alleen maar programma's vliegt, en het dus niet echt zwaar te verduren heeft verder. Los daarvan hoort zoiets niet te gebeuren natuurlijk.....

Het toestel heeft trouwens slechts 80 vluchten gemaakt, na de eerste 6 vluchten braken de eerste membramen, en nu dus opnieuw.

Anyway, probleem voorgelegd aan aerobertics, we wachten maar weer af.

Terug naar komend weekend maar weer:p
 
Dus inderdaad het membraam,
Toch maar zelf even open gemaakt, heel verstandig.
Gelukkig is het een koostof membraamplaatje zodat hij niet heel je motor aan gruzelementen helpt. Het probleem ligt niet aan DA maar aan het membraam.
Ik had dit probleem ook met mijn 3W70B2, het probleem is dat het membraam blijft kleven aan het oplegvlak waardoor het tijdens het openen met een "klap" opend. je kan dit eenvoudig verhelpen door met een dremeltje een klein groefje in het oplegvlek te frezen ingeveer 2mm vanaf de doorlaat en vervolgens een ontluchting naar de buitenzijde.
Dit resulteerd in een kleiner oppervlak waar het membraam op aanligt en makkelijker kan openen. Ook goed opletten dat de membraam plaatjes niet over de rand van het huis steken dan kunnen ze ook vervelend gaan resoneren met hetzelfde resultaat.
Zomaar de membramen vervangen is geen optie ze zullen zo weer kapot gaan.
Doe er je voordeel mee.

Groeten Arjan
 
Zomaar de membramen vervangen is geen optie ze zullen zo weer kapot gaan.
Doe er je voordeel mee.

Ja, dat verwacht ik ook. Ik snap er alleen geen zak van, de DA150 wordt al meer dan 10 jaar geproduceerd, en dan zou er nu ineens een randje weggefreesd moeten worden:confused:

Ik wacht even het antwoord van aerobertics af......

Komend weekend maar met de altijd betrouwbare 3W157 vliegen dus:)
 
Ja, dat verwacht ik ook. Ik snap er alleen geen zak van, de DA150 wordt al meer dan 10 jaar geproduceerd, en dan zou er nu ineens een randje weggefreesd moeten worden:confused:

Ik wacht even het antwoord van aerobertics af......

Komend weekend maar met de altijd betrouwbare 3W157 vliegen dus:)

Tja, gewoon pech zeker,
Gebeurd trouwens met 3W's ook. Vorig jaar op de 3W150 van mijn broer, ik heb het dit jaar op mijn 3W85Xi CS voor gehad.
 
Tja, gewoon pech zeker,
Gebeurd trouwens met 3W's ook. Vorig jaar op de 3W150 van mijn broer, ik heb het dit jaar op mijn 3W85Xi CS voor gehad.

Hoeveel vluchten gaan ze bij jou mee dan? Heb een draadje op flyinggiants nu, daar zeggen ze dat die carbon plaatjes ongeschikt zijn, en dat gfk beter zou zijn.....
 
Zomaar de membramen vervangen is geen optie ze zullen zo weer kapot gaan.

Waarom niet :confused:

Duizende DA piloten die nergens last van hebben .
Ik hat bij mijn DA ook nergens last van en heeft veel meer uren gedraait als Alexzzz zijn motor . (misschien loopt hij wel te weinig :mrgreen:)

Kapotte vlatterventilen komen bij alle merken voor die ze gebruiken .

En 1 ventiel kost 6,95 . ;)

Mvg Johan
 
Hoeveel vluchten gaan ze bij jou mee dan? Heb een draadje op flyinggiants nu, daar zeggen ze dat die carbon plaatjes ongeschikt zijn, en dat gfk beter zou zijn.....

Op de 150, na 3 jaar vliegen;
Bij de 85 na slechts 110 vluchten, maar ik denk dat de reedvalve al vanaf het begin defekt moet geweest zijn; motor startte vanaf de eerste moment veel slechter dan bijvoorbeeld mijn 75'ers (langer chocken), transitie van idle -> volgas niet bevredigend en stationair toerental dat iets te hoog draaide en na enige tijd dan afnam. (Regeling met L naald had nagenoeg geen beter effekt)

Bij mijn 3W75TS'ers hiermee nooit problemen gehad, maar die hebben idd geen carbon reeds, maar GFK.

Misschien zijn de carbon reeds net iets te dun, en moet men er iets dikkere (stijver) insteken. Zulke carbon platen zijn te koop bij motorfietswinkels denk ik.
Online Scooter onderdelen en Scooter Accessoires – Euroscooters.nl
Maar heb er zelf ook nog geen gemaakt.

Hopelijk heb ik er bij mijn 3W157 geen problemen mee; zal ik binnenkort wel weten als hij er enkele uurtjes heeft opzitten.
 
Back
Top