Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

  • Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Is ook pas weer terug :p

today was a good day :p

heerlijk gevlogen met de 4 stroker ,die perfect loopt op de coolpower 12 %

verder ben ik zeer tevreden met de elektro protech , hij vliegt echt geweldig !! ( maiden filmpje by sleur ) :p
later ook nog met 4s gevlogen ,en dat gaat als een speer en toch niet overdone

al met al heeft junkie het vertrouwen weer terug en zeer relax gevlogen .

de gangmaker siggy was er gelukkig ook weer bij ,en is het vliegen nog niet verleerd ( op dat ene depron crashje na dan );)

de dimona van sleur ging op zich goed ,alleen bleef het rudder steeds hangen en was het balans punt nog niet helemaal goed , dit later ook op film .

verder was het weer zeer gezellig met de achers en de hoogtijgers door elkaar

ook nog een nieuw lid erbij ,jongetje van een jaar of 10 ? met moeders erbij kwam even polsen op het veld , en heeft zijn 1ste vliegles al gehad

straks wat filmpjes , nu eerst een pintje :p
 
Hatsekidee, junkie die zijn vliegangsten/drempelvrees overwint... :thumbsup: :mrgreen:



BTW, niet mijn richtingsroer maar hoogteroer haperde/liep stroef. Even Teflon-spray in de geleider geblazen en nu blijft-ie niet meer hangen. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
thanx sleur :p

straks het filmpje dat junkie ook netjes landen kan , ook door jouw gefilmd :thumbsup:

uiteraard ook jouw dimona on film :p

heerlijke napret van vandaag , topperrrrrrrrrrr !

* is al redelijk aangeschoten met dit benauwde weer :mrgreen: *
 
De Regenboog is bijna klaar voor zijn eerste crash. Alleen nog even wat boutjes M3x40 en M3 nylock moertjes regelen om de motor vast te zetten. Morgenmiddag dus wederom een maiden (en dat na slechts een paar uurtjes knutselen).
 
Zo ook weer thuis ik heeft lekker gevliegdt zowel met de crashmato alsmede de disk.
Met de disk 5 lypo,s leeg gebashd want dat kan je nog geen vliegen noemen.
Nog ff lekker nagezeten met sig en de rest was een heule leuke des middags.
 
Ik zie dat jullie kinders jezelf weer goed vermaakt hebben vandaag?

Wie gaat er morgen vliegen? Ikzelf neem morgen de trainert weer mee met de versleten 7,5 cc.. s zien of de vleugel nu steviger is.. ;)
En een discus denk, die ligt toch vrijwel altijd al klaar in de auto om mee gevladderd te worden..

Tot morgen iig..
 
Hahaha, mevrouw Sleur ging wat te eten regelen en kwam "toevallig" in de buurt van de Praxis. Die was dus het haasje is nu voor meneer Sleur wat boutjes aan het halen. Misschien dat ik straks na het eten dus nog even de Regenboog ga proberen. 8) :p ;)
 
Zo vliegTUIG allemaal weer thuis niemand naar de drossel?
Ik heeft vliegtuig,zender en lypo aan de ladert hangen maar hoe snel kan je die 610 rhino nu laden?
Ik laad hem nu op 0.1 da's dus 100 mah maar volgens mij zou het eingelijk 0.60 mah moeten zijn of ben ik nu helemaal van het padje af???????????????????????????????
 
Zo vliegTUIG allemaal weer thuis niemand naar de drossel?
Ik heeft vliegtuig,zender en lypo aan de ladert hangen maar hoe snel kan je die 610 rhino nu laden?
Ik laad hem nu op 0.1 da's dus 100 mah maar volgens mij zou het eingelijk 0.60 mah moeten zijn of ben ik nu helemaal van het padje af???????????????????????????????
In het weekend gaan het tuig zelden naar de Drossel. :nooo:

De Rhino, of LiPo's in het algemeen, laad je standaard met 1x de capaciteit. Dus een 610mAh laad je met 610mA (wordt waarschijnlijk 600 op de lader). Maar dergelijke LiPootjes kun je ook uitstekend met 1,5x de capaciteit laden. Ik laad mijn 610mAh's gewoon met 1,3A (da's dus 2x de capaciteit). Wel aangesloten op een balancer. Ik ga er vanuit dat je ze laad met de urnigy Accucell-6. :yes: Dus dat zit verder wel goed. ;)


De Regenboog is vliegklaar. Zo even een 4S 3000mAh volstampen en nog even testen op het veld (denk ik).
 
Zo mannen,dat was toch weer een reuze gezellig dagje.

Vakantie is leuk,maar niet zonder vliegtuigjes.

Weer heerlijk gelACHen en ook veel gevlogen.

Gorby nog bedankt voor het lenen van het lipootje en het propelastiekje ;-)

Binnenkort idd weer een junior-lid erbij,de moeder was ook zeer enthousiast over de hobby en de ontvangst op het veld :-)

Alleen een beetje jammer dat deze mensen een verkeerd vliegtuig is aangesmeerd als lesvliegtuig.

Het ging hier om een cessna van het merk art-tech,en ook nog met een zender op mode 1 ???

BIG FAIL dus van deze modelbouwwinkel!!!

Maargoed,ze gingen op zoek naar een easystar en komen dinsdagavond even naar de club voor nadere kennismaking en voor de inschrijving.


Ook hier hangt alles weer aan de ladert :-)
 
en een paar plaatjes :D

siggy de vakantie man , en hop maandag weer lekker naar zijn werk :(

de cessna die siggy bedoelde , idd een lastige trainer :rolleyes:

en weer een gast op het veld gespot ,die zich niet a/d regels v/h veld houdt , er zijn gewoon een paar kleding voorschriften ,en daar dien je je aan te houden ;)

vanaf nu ,elke naad op dit forum :cool: , lekker he !

IMG_1433.jpg


IMG_1435.jpg


IMG_1430-1.jpg
 
In het weekend gaan het tuig zelden naar de Drossel. :nooo:

De Rhino, of LiPo's in het algemeen, laad je standaard met 1x de capaciteit. Dus een 610mAh laad je met 610mA (wordt waarschijnlijk 600 op de lader). Maar dergelijke LiPootjes kun je ook uitstekend met 1,5x de capaciteit laden. Ik laad mijn 610mAh's gewoon met 1,3A (da's dus 2x de capaciteit). Wel aangesloten op een balancer. Ik ga er vanuit dat je ze laad met de urnigy Accucell-6. :yes: Dus dat zit verder wel goed. ;)


De Regenboog is vliegklaar. Zo even een 4S 3000mAh volstampen en nog even testen op het veld (denk ik).

gelijk naar den schuur gerend en lekker de ladert opgeschroefd.
 
Vanmiddag even contact gehad met Kobus,om volgend weekend evt even lekker te knallen.Kobus wou morgen al,maar heb een verjaardag.Gaat morgenochtend even de Savage in wotten en van de week even de baja repareren
 
Laatst bewerkt:
vraagje ; ik wil een schakelaar maken in de protech ,alleen met zo'n losse schakelaar zet ik dus alleen de ontvanger uit .
ik moet dus 2 draadjes gaan solderen in mijn regelaar ? dat is ff minder :(

hey snoekbaars ; alles goed ? ;)

morgen maar niet vliegen , ik zou tot 13;00u kunnen ,maar heb floor dan bij me ,en daarna gelijk door naar een feestje :( , dus morgen maar ff skippen

dinsdag is een optie ,maar dan moet ik gelijk uit mijn werk naar het veld , dat is eigenlijk ook niets

conclusie ; 1 maal per week vliegen op zaterdag of zondag , wel schaars eigenlijk :)

maar junkie denkt erover om vrijdag voortaan lekker vrij te nemen , dus een 4daagse werkweek , eigenlijk wel genoeg lijkt me :yes: in de ochtend wat administratie /offertes ed , s'middags lekker fladderen (elektro uiteraard )

wat heeft ik toch goede ideeën he :cool:
 
Vanmiddag even contact gehad met Kobus,om volgend weekend evt even lekker te knallen.Kobus wou morgen al,maar heb een verjaardag.Gaat morgenochtend even de Savage in wotten en van de week even de baja repareren
Wow, zo snel al? 8O Bart zou een blokkie opduikelen maar dat is zoek geraakt in die enorme voorraad van hem. ;) Dus ik heb nog steeds brommerpech. Verder ook geen tijd gehad alles na te lopen. Komende week maar doen want deze week alweer twee vliegers gebouwd. Tijd voor wat anders. :lol:


vraagje ; ik wil een schakelaar maken in de protech ,alleen met zo'n losse schakelaar zet ik dus alleen de ontvanger uit .
ik moet dus 2 draadjes gaan solderen in mijn regelaar ? dat is ff minder :(
Dan heb je een beste schakelaar nodig want de stroom van de accu loopt er ook doorheen. Er is wel een grappig alternatief:
- Monteer een Deans-vrouwtje (met de gaten) stevig in de romp;
- Eén van de twee draden van de accu onderbreek je en daar zet je de Deans tussen;
- Neem een Deans Mannetje (met pennen) en soldeer de twee contacten aan elkaar;
Als je de steker in de vlieger prikt, heb je overal spanning op staan. Steker eruit en alles is uit. Met een Deans kun je tot zo'n 60 à 80A doorlaten. Dus ruim voldoende. :yes:


maar junkie denkt erover om vrijdag voortaan lekker vrij te nemen , dus een 4daagse werkweek , eigenlijk wel genoeg lijkt me :yes: in de ochtend wat administratie /offertes ed , s'middags lekker fladderen (elektro uiteraard )

wat heeft ik toch goede ideeën he :cool:
Net als in de HoogTij dagen. Iedereen zat op het werk en junkie maar foto's en filmpjes posten dat-ie weer was gaan vliegen. :? :D


Helaas niet wezen vliegen met de Regenboog. Te donker en de quick links vind ik wat onbetrouwbaar. Eén was er losgeschoten bij wild flapperen. Dus maar even stalen erop zetten zo. Ondertussen de indoorlaadkist weer op orde gebracht: 2 verse accuutjes erin, accuutjes opgeladen, alle gereedschapjes weer bij elkaar gezocht, lijmpjes en tapes aangevuld, prop-elastiekjes en props uitgezocht en nu alle kleine accuutjes aan het cyclen (6 tegelijk, best lekker zo'n dubbele lader). ;) En de Epilepsia weer in orde gemaakt. Zit nu op de DX7 geprogrammeerd, inclusief propellormixdinggevalinstelling (iets wat op de DX6i niet kon :evil:).
 
Vanmiddag even contact gehad met Kobus,om volgend weekend evt even lekker te knallen.Kobus wou morgen al,maar heb een verjaardag.Gaat morgenochtend even de Savage in wotten en van de week even de baja repareren

Wow, zo snel al? 8O

Nee , in principe staat de "grote" reunie nog steeds wat mij betreft , over een week of wat :)

Alleen ik heeft het een ietwat druk gehad de laatste tijd en ik heb morgen vrij en volgend weekend (tot nu toe) :rolleyes: daarna staan er weer een "paar" weekenden op de planning (2x A6 , 5x corus) dus ik dacht , laat ik snoeksel eens vragen of ie zin en tijd heeft , maar helaas :(

@ Junkie , ik heb van de week je diff's en bevels weer gevonden !

@ Burp , ik heb voor jou twee diff's en een backplate liggen !
 
@Kobus

Goed idee zo'n ouwe HT bash meeting,kan ik de baja ook weer eens lekker uitlaten ;-)

Deze staat hier al zeker een half jaar stil.

Zojuist op balkon gezet,even choken,twee trekjes en hij liep weer :-)

Ruikt toch wel weer lekker hoor die twee-takt :-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top