Concept rcrallycup 2009/2010

Er zijn er verschillende bij die maar 1 of 2 lipo's hebben vanwege de kosten.
Dan die pin banden bij ons na 2 runs sliks geworden.

Ik haal met mijn 5 cellen 9 minuten maar dit zijn wel de cellen waar ik dit jaar de wedstrijden mee heb gereden.
Tevens licht het ook aan de baan. Op een lange baan zal ik het denk ik ook niet halen.

Maar als ik dit zo lees en ik zie dat iedereen zo'n beetje tegen de regels is dan snap ik niet waarom dat de organisatie ze nu zit te verdedigen.
Ik zou eerder zeggen doe een voorstel en stem er over.

waarom zijn eigenlijk de regels aangepast?
Volgens mij waren de rijders andere jaaren best tevreden over de regels?
Denk dat je juist alleen in de rally wat voor versoepeling had moeten zorgen door er lipo toe te staan en een 17,5 brushless motor.
 
We zouden graag meer reactie's willen zien ten aanzien van de rijtijden, laat hierbij weten :

Welke baan :
Wat voor auto :
Wat voor LIPO :
Wat was de totale rijtijd :
 
Er zijn er verschillende bij die maar 1 of 2 lipo's hebben vanwege de kosten.
Dan die pin banden bij ons na 2 runs sliks geworden.

Ik haal met mijn 5 cellen 9 minuten maar dit zijn wel de cellen waar ik dit jaar de wedstrijden mee heb gereden.
Tevens licht het ook aan de baan. Op een lange baan zal ik het denk ik ook niet halen.

Maar als ik dit zo lees en ik zie dat iedereen zo'n beetje tegen de regels is dan snap ik niet waarom dat de organisatie ze nu zit te verdedigen.
Ik zou eerder zeggen doe een voorstel en stem er over.

waarom zijn eigenlijk de regels aangepast?
Volgens mij waren de rijders andere jaaren best tevreden over de regels?
Denk dat je juist alleen in de rally wat voor versoepeling had moeten zorgen door er lipo toe te staan en een 17,5 brushless motor.

Dank je wel voor jouw ideeen..
 
Heren,
Lipo's zijn de toekomst. Ik haal rijtijden van 25 minuten nog met gemak. Na 5 minuten kom ik pas lekker in mijn ritme.
Je kan wel blijven vasthouden aan het verleden, maar eens komt de dag...

Slijtage.......??? Ik heb dat ding om mee te rijden, niet om naar te kijken

Als je het kunt betalen wel ja dan is slijtage geen probleem.
Denk alleen dat er velen anders over denken.
Voor mij was die rally er bij en die moet niet te duur worden anders gaat ie weg.
Het is een funfactor meer niet.

ja met een aantal lipo's haa je de 25 minuten.
Alleen niet iedereen heeft die lipo's.

Kijk het is allemaal makkelijk roepne van het haalt het en ag als het versleten is koop je gewoon weer een nieuwe, je vergeet dat niet iedereen het geld zo uit zijn mouw schut.
Mocht dat bij jou wel zo zijn, doneer de rijders die het niet hebben dan nieuwe lipo's banden enzo. Dan kunnen die ook leuk rijden en dan is de discussie voorbij.
 
ik volg dit topic nu een tijdje maar er word wel intensief gediscuseerd over een paar minuten langer rijden per wedstrijddag en de extra slijtage en kosten die dit dan met zich mee zou brengen.

dit is toch je hobby? dan wil je toch zo lang mogelijk rijden? en ja dat kost geld.
hobby's kosten nu eenmaal centen. meegaan met de ontwikkelingen van deze tijd zal voor sommige een investering zijn en voor de andere wat minder.

7 minuten rijtijd vind ik nog kort. het zou een kwartier moeten zijn..;)

maar om nu te gaan klagen betreffende een eventuele verandering in het regelement wat voor die persoon dan weer een investering zou zijn. dan denk ik dat die persoon met de verkeerde hobby bezig is.

stilstand is achteruitgang.

begrijp me niet verkeerd : ik heb ook altijd te weinig geld voor mijn hobby
 
ik volg dit topic nu een tijdje maar er word wel intensief gediscuseerd over een paar minuten langer rijden per wedstrijddag en de extra slijtage en kosten die dit dan met zich mee zou brengen.

dit is toch je hobby? dan wil je toch zo lang mogelijk rijden? en ja dat kost geld.
hobby's kosten nu eenmaal centen. meegaan met de ontwikkelingen van deze tijd zal voor sommige een investering zijn en voor de andere wat minder.

7 minuten rijtijd vind ik nog kort. het zou een kwartier moeten zijn..;)

maar om nu te gaan klagen betreffende een eventuele verandering in het regelement wat voor die persoon dan weer een investering zou zijn. dan denk ik dat die persoon met de verkeerde hobby bezig is.

stilstand is achteruitgang.

begrijp me niet verkeerd : ik heb ook altijd te weinig geld voor mijn hobby

Dank je wel voor je inbreng..:)
 
Vergeet niet dat de rally er voor velen er extra bij is.
ze maken vaak in andere klassen al veel kosten.
 
Pos
Rijder NrRijderRnd Totaal tijdBesttijdGemiddelde tijdCor1 11Bart Wubben14 7:06.22429.18031.247 2 13Jerome Grimminck14 7:11.97029.48830.755 3 12Richard Kema14 7:13.77628.82432.159 4 14michel van der velden13 7:08.12229.66633.052



Dit betreft de uitslagen van Slash Modified op de hoge grip baan in Purmerend, relatief veel meer verbruik van de accu's...als je kijkt naar de gemmidelde rondetijden betekent het dat er tijdens de 7 minuten race voldoende accu power over was bij alle 4 de rijders...;)
 
ging even verkeerd...


Bart Wubben 14 in 7:06 gemm rondetijd 31.247
Jerome 14 7:11 30.755
Richard 14 7:13 32.159
Michel 13 7:08 33.052
 
Vergeet niet dat de rally er voor velen er extra bij is.
ze maken vaak in andere klassen al veel kosten.

Ik weet niet hoe het bij anderen is, maar ik neem de RallyCup serieus...ik bouw mijn toerwagen niet om, maar heb speciaal voor de Rally een heuse Rally auto en bijbehorende banden e.d...:)
 
Tja mijn naam wordt genoemd dan moet ik ook maar van me laten horen en dat is meestal vrij ongezouten :)

Heren keil die geitenwollen sokken eens weg en hou niet vast een een paar regeltjes die uit de oertijd stammen. Ikzelf rij bijvoorbeeld veel 1:8E hierin waren ook regels die uit de oertijd stamden (max 4S hardcase bijvoorbeeld) nu kan je zeggen 6S gaat harder ... oh is dat zo? Je kan een limiet proberen te stellen van een max rpm op de motor ipv max voltage aan de motor. Ik stook toch echt liever 22v 50A door mijn kabels als 14v 80A ivm eventuele verliezen.

Ook de ROAR is enigzins gezwicht door deze druk van de rijders en heeft voor een aantal wedstrijden dit dan ook losgelaten. Als iemand denkt met een rally wagen met lipo zoveel voordeel te behalen op een offroad baan dan kan ik je redelijk uit die illusie halen slashes zijn welgeteld 1 hele seconde per ronde sneller en hebben alleen maar meer nadeel van het hoge vermogen wat ze hebben.

Oftwel stof dat boek eens af en sta open voor vernieuwing en als je loopt te blaten dat 2 minuten extra rijden zoveel extra geld ivm slijtage kost ben je volgens mij aan de verkeerde hobby begonnen. Als rijde rmoet je juist blij zijn dat je meer mag rijden simpelweg meer waar voor je geld zullen we maar zeggen.

Ik weet het ik schop hier zeker mensen mee tegen hun schenen en dat is precies wat ik wil hopelijk valt dat bak stof van hun schouder.
 
Ik weet niet hoe het bij anderen is, maar ik neem de RallyCup serieus...ik bouw mijn toerwagen niet om, maar heb speciaal voor de Rally een heuse Rally auto en bijbehorende banden e.d...:)

Heb ik ook maar ik ga er niet veel geld in steken. Ga mijn tourwagen er niet op stuk rijden.
Tevens ga ik mijn regelaar niet in mijn rally bouwen.
Daar is die te duur voor.
Heb de rally altijd als extra tje gebruikt. die ene keer dat je er mee rijd.
Let op dat er veel rijders zijn die maar 1 race mee rijden.
 
Tja mijn naam wordt genoemd dan moet ik ook maar van me laten horen en dat is meestal vrij ongezouten :)

Heren keil die geitenwollen sokken eens weg en hou niet vast een een paar regeltjes die uit de oertijd stammen. Ikzelf rij bijvoorbeeld veel 1:8E hierin waren ook regels die uit de oertijd stamden (max 4S hardcase bijvoorbeeld) nu kan je zeggen 6S gaat harder ... oh is dat zo? Je kan een limiet proberen te stellen van een max rpm op de motor ipv max voltage aan de motor. Ik stook toch echt liever 22v 50A door mijn kabels als 14v 80A ivm eventuele verliezen.

Ook de ROAR is enigzins gezwicht door deze druk van de rijders en heeft voor een aantal wedstrijden dit dan ook losgelaten. Als iemand denkt met een rally wagen met lipo zoveel voordeel te behalen op een offroad baan dan kan ik je redelijk uit die illusie halen slashes zijn welgeteld 1 hele seconde per ronde sneller en hebben alleen maar meer nadeel van het hoge vermogen wat ze hebben.

Oftwel stof dat boek eens af en sta open voor vernieuwing en als je loopt te blaten dat 2 minuten extra rijden zoveel extra geld ivm slijtage kost ben je volgens mij aan de verkeerde hobby begonnen. Als rijde rmoet je juist blij zijn dat je meer mag rijden simpelweg meer waar voor je geld zullen we maar zeggen.

Ik weet het ik schop hier zeker mensen mee tegen hun schenen en dat is precies wat ik wil hopelijk valt dat bak stof van hun schouder.

Ik stop al genoeg geld in mijn tourwagen. rally is er bij.
Maar aangezien ik geen zin heb om er nog in te inversteeren ga ik niet meer rijden bij de rallycup. Ik rij bij ERCE 2 rally races. Deze worden door de club zelf georganiseerd.
Is vrijblijvender en lang leve de lol.
Daar rijd echt van alles rond en gaat het er om om lol te hebben en niet om het nieuwste of snelste spul te hebben.
Dacht dat dat ook de opzet van de rallycup was. Als ik het nu allemaal lees gaat het er om om alles strak aan banden te leggen met strenge regels en word er niet meer naar de fun factor gekeken.

Maar ik hou er over op.
veel plezier allemaal bij de rallycup.
 
Tja mijn naam wordt genoemd dan moet ik ook maar van me laten horen en dat is meestal vrij ongezouten :)

Heren keil die geitenwollen sokken eens weg en hou niet vast een een paar regeltjes die uit de oertijd stammen. Ikzelf rij bijvoorbeeld veel 1:8E hierin waren ook regels die uit de oertijd stamden (max 4S hardcase bijvoorbeeld) nu kan je zeggen 6S gaat harder ... oh is dat zo? Je kan een limiet proberen te stellen van een max rpm op de motor ipv max voltage aan de motor. Ik stook toch echt liever 22v 50A door mijn kabels als 14v 80A ivm eventuele verliezen.

Ook de ROAR is enigzins gezwicht door deze druk van de rijders en heeft voor een aantal wedstrijden dit dan ook losgelaten. Als iemand denkt met een rally wagen met lipo zoveel voordeel te behalen op een offroad baan dan kan ik je redelijk uit die illusie halen slashes zijn welgeteld 1 hele seconde per ronde sneller en hebben alleen maar meer nadeel van het hoge vermogen wat ze hebben.

Oftwel stof dat boek eens af en sta open voor vernieuwing en als je loopt te blaten dat 2 minuten extra rijden zoveel extra geld ivm slijtage kost ben je volgens mij aan de verkeerde hobby begonnen. Als rijde rmoet je juist blij zijn dat je meer mag rijden simpelweg meer waar voor je geld zullen we maar zeggen.

Ik weet het ik schop hier zeker mensen mee tegen hun schenen en dat is precies wat ik wil hopelijk valt dat bak stof van hun schouder.

Slijtage is natuurlijk niet iets waar de rechtgeaarde competitierijder mee zit.....ook met rijden voor de lol slijt je auto....die twee minuten zal echt niet veel uitmaken....ik geef je daarin helemaal gelijk. Wat voor mij persoonlijk een probleem is is dat ik niet meer wil investeren in prehistorische technieken (lees: cellen!!). Sinds mijn eerste lipo (twee jaar geleden) ben ik helemaal verkocht en wil ik niet anders meer (moest voor de NOMAC-klasse helaas nog twee jaar dooretteren met cellen:-(), ook onder barre rally-omstandigheden is een lipo beter gezien het gesloten (hardcase)karakter van de batterij.

Voor mij is het enige probleem dat de oude cellen bij mij allemaal verdwenen zijn en ik graag mee zou doen met twee Zippy lipo's in een opgehoogde TA05 met Suzuki SX4-body. Het liefst zou ik ook een 13.5 met een EZrun-regelaar erin stoppen. Maar dan ben ik toch bang dat ik mij in het Unlimited-veld moet gaan begeven als ik de regels lees.....maarja, ik wil juist met andere WRC-auto's rijden......Ach, dan wachten we gewoon een jaar of drie tot er geen cel meer te krijgen is en alle borstels ook weg zijn....

groet,

Eric
 
Ook hier bedankt mannen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tja waarom is men zo huiverig voor Lipo? Het is zeer goed betaalbaar aangezien je van diverse zaken per direct af bent (lang leve marktplaats).
Voordeel van lipo's:
- Geen gezeur om speciale gematche racepacks te kopen
- Geen dure balancer nodig
- Geen gewacht op het piek moment al laat je dat ding een uur liggen piekt je cel nog
- Langere rijtijd
- Iets meer punch onderin op je motor
- Goede packs (3e generatie) laat zich prima laden met 1-5C!

Nadeel van lipo's
- Als er goed mee omgegaan wordt zijn ze zeer veilig (Ik heb meer Nimh's zien klappen als lipo's inmiddels)
- Je hebt een lipo lader nodig
- Je moet nieuwe cellen kopen

Afijn ik begrijp dat voor velen de rally een bijzaak is en zonnodig hun bestaande auto erop aanpassen. Tja je wilt rijden of niet geheel je eigen keuze gelukkig.
 
Tja waarom is men zo huiverig voor Lipo? Het is zeer goed betaalbaar aangezien je van diverse zaken per direct af bent (lang leve marktplaats).
Voordeel van lipo's:
- Geen gezeur om speciale gematche racepacks te kopen
- Geen dure balancer nodig
- Geen gewacht op het piek moment al laat je dat ding een uur liggen piekt je cel nog
- Langere rijtijd
- Iets meer punch onderin op je motor
- Goede packs (3e generatie) laat zich prima laden met 1-5C!

Nadeel van lipo's
- Als er goed mee omgegaan wordt zijn ze zeer veilig (Ik heb meer Nimh's zien klappen als lipo's inmiddels)
- Je hebt een lipo lader nodig
- Je moet nieuwe cellen kopen

Afijn ik begrijp dat voor velen de rally een bijzaak is en zonnodig hun bestaande auto erop aanpassen. Tja je wilt rijden of niet geheel je eigen keuze gelukkig.

Need i say more.....veeeel meer lol, veeeel minder accu-stress.....
 
Het punt is dat voor de meeste rijders de rallycup erbij gedaan werdt, dit was na het tourwagenseizoen.
Dit geld ook voor mij, mijn budget gaat dus grotendeels op aan de tourwagen.
Na het het rally seizoen gaat de mt de kast in en komt er in Oktober weer uit, ik heb ook niet veel spare parts voor deze auto, onze insteek onderling was low budget rijden.
Vorig jaar werden er diverse rijders onderling geholpen met het geven van onderdelen om te blijven rijden, er werden zelfs banden uitgeleend als er iemand met versleten banden reed
om toch dicht bij elkaar te rijden.

Zoals al eerder vermeld langer rijden is leuk, als volgend jaar de tourwagen 8 min gaat rijden
als dit haalbaar is met lipo, die tegen die tijd pas aangeschaft wordt, graag alleen maar leuker.
Heb gewoon het budget niet om elke heat nieuwe banden te steken en maar even 3 lipo's te kopen zoals sommige dit zouden doen.

Het argument dat je verkeerde hobby hebt gekozen slaat nergens op, niet iedereen heeft even veel geld te besteden maar wil wel leuk competitie rijden op low budget, dat was dus altijd mogelijk en kon zelfs voor de overwinning gaan.
Nu is het wie er meeste geld tegenaan gooit zal winnen.

Nog even n.a.v van mijn test van gisteravond laadtijd van de geleende lipo 35 min, dit was op een te hoog amperage zijn we later achtergekomen 1300 mA te hoog dus laadtijd zal nog langer worden, vraag is ga je dit wel halen als je alles doorrekent de dagen zijn kort.

Arnold
 
Laatst bewerkt:
aaaah daarom dat jullie zo goed eindeloos kunnen doorratelen over accu's , regeltjes en andere reutemeteut. Touring rijders, het wordt weeral eens bevestigd.... *zucht*

Kijk jongens, of je nu met lipo of Nimh gaat rijden, het maakt ECHT NIET uit!!!
Je moet dat vermogen kwijtkunnen, je moet kunnen je wagen op't rechte pad houden op slipperige ondergrond en dat gaat niet met teveel power.

Ik dacht eens rallycup te rijden maar om dan tussen zo'n stel miereneukers terecht te komen daar heb ik geen zin in. :sleepy:

Laat me iets weten als je gedaan hebt met kibbelen, dan zal ik dit draadje nog eens opnieuw bekijken.
 
Back
Top