Big Lift anno 2009

De bocht moet ook aangepast worden .

67384ad35282328f5.jpg


Dus maar de proxxon er op .:mrgreen:

67384ad3528262680.jpg


Dan een stuk RVS slang er tussen hardgesoldeerd en het past weer .

67384ad35282c5ba3.jpg


Is het aandrijf gedeelte klaar nu op de tank inbouw na .

Mvg Johan

Ramon : pb gestuurt .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:worship: petje af hoor ..:) wou dat ik zoveel goesting had zoals u om te bouwen.
Na een dipje ben ik toch langzamerhand weer begonnen met Depron en soorten..
 
Laatst bewerkt:
Voor de Carb. is de opening ook klaar .

67384ad330ea9ead7.jpg


Nu even voor de reso bevesteging kijken en dan kan de motor er weer af .

Mvg Johan


Ben benieuwd wat het geluid gaat worden daar het meeste geluid vanuit de inlaat gaat komen. Maar je vordert weer snel en ziet er fantastisch uit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er erg netjes uit. Dat brengt me bij een algemene vraag. Hoe krijg je alles zo netjes uit het hout gezaagd. Dat kost toch enorm veel tijd, eerst grofweg uitzagen, daarna alle ribben en schotten bijschuren tot het netjes is etc...

Ben erg benieuwd, ik zie ook wel wat zitten in van tekening bouwen, zie wel op tegen het uitzagen en schuren.

Groeten,
Freek
 
Hoe krijg je alles zo netjes uit het hout gezaagd. Dat kost toch enorm veel tijd, eerst grofweg uitzagen, daarna alle ribben en schotten bijschuren tot het netjes is etc...

Niet grofweg uitzagen en een half uur schuren maar mooi langs het lijntje en dan 2x een schuurlatje er over en klaar is ie.

Voor het nauwkeurige heb ik nog de bandschuur maschine .

Mvg Johan
 
ik zou hem toch 1 graat v slelling geven johan., dan is hij net wat stabieler in langzame vlucht., ook al heb je elerons. ik bouw in elke kist v steling al geven ze dat niet in de bouwbeschrijvingen op !


mvgr johan snijders
 
nee klopt maar als je zo,n kist op de grond ziet staan lijkt het net of de vleugels afhangen., al is dat niet zo dat noemen ze gezichtsbedrog. en als je hem dan tussen 1 en 2 graden geeft is dat n veel mooier gezicht en het komt de vliegeigenschappen ten goede.


mvgr johan snijders
 
Dirk@ precies , mijn FS120 heeft niet 1grad V-stelling en licht als een plank in de lucht . ;)

Johan@ ik zou maar eens alles doorlesen voor je iets post .

Mvg Johan
 
ook n fourstar hoort v stelling te hebben!! kijk maar ns op je tekening ., en ik ben het er zeker niet! mee eens dat hij zonder v stelling als n blok in de lucht licht in tegendeel maar laten we verder gaan
we dwalen af maar weer on topic de big lift anno 2009.


mvgr johan snijders
 
Het is zo dan een model met V-stelling zich zelf probeert recht te houden in de lucht meer niet .
Dat is dan ook een idee om trainers een V-stelling te geven .
Zijn ze voor beginners makkelijker te vliegen omdat het model ook mee helpt .

Maar ik wil een model dat alleen doet wat ik wil .
En de vlieg eigenschappen worden er niet schlechter op .
Je moet meer sturen omdat het model niks doet zonder dat je stuurt .

Maar dat is ook de zin van modelvliegen , het besturen er van ;)

Mvg Johan

Ps: hat je alles gelesen wist je dat in elke vleugelhelft een knik zit .
Hij heeft dus 2x een V-stelling voor de optik.
 
Hoi Johan,

ik kom hier en daar wel eens de termen Big Lift I & Big Lift II tegen. Weet jij wat precies het verschil tussen I en II en waaraan je kan herkennen of het een I of II versie ?

Grtz,
Menno
 
De Biglift is van de 80er jaren en heeft geen rolroer .

De Biglift II is van de 90er jaren en heeft rolroer en landeklappen.
Je hat hem ook als ARF een paar jaar .

Nu krijg je de Biglift II als ARC versie bij Bichler . ;)

Mvg Johan
 
Na 2 dagen " grafische ontwikkeling " weer eens verder met biglift.

De deksel voor de service ruimte is nu ook klaar en word alleen door magneten vast gehouden .

67384ad5ee51310d6.jpg


67384ad5ee516236b.jpg


Nu verder met de klep tussen de vleugels de " berenklappe " :mrgreen:

Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag kon ik eindelijk weer wat aan de biglift doen .
Eerst maar een deksel voor tussen de vleugels gemaakt .

Hij krijgt " glas " uit vivak om wat licht te geven in de kabine. ;)

Voor komen 2 kleine scharnieren en achter komen een paar magneetjes .

67384ad8985031caf.jpg


Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Deksel gelijk maar in de folie gezet om de 2 scharniertjes in de klep te kunnen lijmen .

" glas " komt er laten in .

67384adae84f1ead9.jpg


Ook het staartwiel eerst maar gemaakt .
Is goedkoper al nieuw kopen en dan moet hij vaak nog aangepast worden .
Alleen het GFK deel is van KHK .

67384adae84f65fcd.jpg


De romp is nu op iets schuurwerk klaar .

Plaats van de servo`s word eerst bepaalt als de rest bijna klaar is , kan ik gemakkelijker het CG bepalen .

Nu opschieten met de vleugel .

Er komt binnenkort een grote doos van TC met een grote Tigermoth drin.
Die moet ook nog snel even tussendoor gebouwt worden :mrgreen:

Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

mooi strak hobbywerk Johan :)
Bouw je de drijvers ook zelf voor deze kist ? Of koop je een set passende drijvers ? Mocht je voor zelfbouw gaan heb ik eventueel wel een (digitale) tekening voor je :)

Wat betreft je TC Tiger Moth, ik ben jaloers :yes:Prachtige kisten zijn dat, hier een plaatje van twee TC Tiger Moth's tijdens de Groot Heide open dag in Venlo, kwijl, kwijl ...

DSC07520.jpg


Gokje, komt een Zenoah ZG38 op ?

Grtz,
Menno
 
Back
Top