de ultieme uitdaging ......

Elke club heeft wel één of meer piloten die voor de gein een turbo Fzestientje of een 3 meter 3D kistje met een tweehonderd DA'tje achteloos een paar keer rond het veld sturen op een verloren zondagmiddag........:rolleyes:

Dat soort van super-piloten waar geen enkele kist nog een echte uitdaging biedt. Weet je wel, het soort piloot, die jouw super moeilijke motorbak ff van je overneemt wanneer jij peentjes zweet en deze vervolgens achteloos voor je voeten neer zet ;);) en dan hoor je daarachter aan mompelen; zoiets is toch geen uitdaging meer.................

In mijn optiek is er voor al die super piloten één ultieme uitdaging !! Pak een zweefkist (niet eentje met lipothermiek) en probeer boven te blijven ................
Piece of cake met een motor aan boord maar probeer het eens zonder motor :cool:
 
Mwah, ik krijg altijd slaap van zwevers:sleepy: Ieder zo zijn ding he:mrgreen:
 
Naar zwevers kijken is ook niet bijster interessant.

Zelf dacht ik altijd dat ik zweven ontzettend saai zou vinden. Totdat ik afgelopen zomer met mijn Clouds Fly/Floater Jet op een heerlijke dag probeerde thermiek te zoeken. Ik had geluk dat ik bijna direct thermiek vond, en dan is het toch ineens wel heel cool als je een paar minuten zonder motor rond aan het sturen bent en dan ook nog eens hoger komt!
 
Elke club heeft wel één of meer piloten die voor de gein een turbo Fzestientje of een 3 meter 3D kistje met een tweehonderd DA'tje achteloos een paar keer rond het veld sturen op een verloren zondagmiddag........:rolleyes:

Dat soort van super-piloten waar geen enkele kist nog een echte uitdaging biedt. Weet je wel, het soort piloot, die jouw super moeilijke motorbak ff van je overneemt wanneer jij peentjes zweet en deze vervolgens achteloos voor je voeten neer zet ;);) en dan hoor je daarachter aan mompelen; zoiets is toch geen uitdaging meer.................

In mijn optiek is er voor al die super piloten één ultieme uitdaging !! Pak een zweefkist (niet eentje met lipothermiek) en probeer boven te blijven ................
Piece of cake met een motor aan boord maar probeer het eens zonder motor :cool:
Ik ken er voldoende die beide disciplines beheersen, het rond raggen en het zuinig sturen.
<link rel="File-List" href="file:///C:%5CDOCUME%7E1%5CLeon%5CLOCALS%7E1%5CTemp%5Cmsohtml1%5C01%5Cclip_filelist.xml"><!--[if gte mso 9]><xml> <w:WordDocument> <w:View>Normal</w:View> <w:Zoom>0</w:Zoom> <w:HyphenationZone>21</w:HyphenationZone> <w:PunctuationKerning/> <w:ValidateAgainstSchemas/> <w:SaveIfXMLInvalid>false</w:SaveIfXMLInvalid> <w:IgnoreMixedContent>false</w:IgnoreMixedContent> <w:AlwaysShowPlaceholderText>false</w:AlwaysShowPlaceholderText> <w:Compatibility> <w:BreakWrappedTables/> <w:SnapToGridInCell/> <w:WrapTextWithPunct/> <w:UseAsianBreakRules/> <w:DontGrowAutofit/> </w:Compatibility> <w:BrowserLevel>MicrosoftInternetExplorer4</w:BrowserLevel> </w:WordDocument> </xml><![endif]--><!--[if gte mso 9]><xml> <w:LatentStyles DefLockedState="false" LatentStyleCount="156"> </w:LatentStyles> </xml><![endif]--><style> <!-- /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} @page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} --> </style><!--[if gte mso 10]> <style> /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standaardtabel; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;} </style> <![endif]-->
 
Eens

met Arno888

Zweven is wat mij betreft het meest met de natuur verbonden deel van de modelvliegsport.

Rondraggen met stuntkisten is hoort meer bij de afdeling modelvliegsporttechniek. En ik zal de eerste zijn die toegeeft dat je reflexen met stuntkisten beter ontwikkeld worden.

Vroeguh ben ik ook begonnen met laag snel en hard. Nu is het meer en meer hoog en langzaam zonder motor.

Maar dat modelvliegen voor ons allemaal een fantastische hobby is staat vast.

Jacob Bos
 
Ik heb het al meer geschreven Arno.
Iedereen die alleen maar met motorkisten vliegt kan obsoluut niet zweven.
In een bel vliegen is vele malen moeilijker dan 3d vliegen.
Je heb het namelijk veel drukker met sturen.
Of je ben juist druk met het niet sturen (veel motorvliegers snappen dit niet)

Daarentegen kan iedere zweefvliegpiloot wel met een motorkist vliegen.

Voor de duidelijkeid ik heb het over zweven niet over rond fladderen.
Iedere zweefpiloot die een beetje kan zweven heeft geen enkele moeite met een 3 meter extra met 200 cc.
Iedere extra (of in deze richting model) piloot, kan geen zwever in de lucht houden als hij dat nog nooit gedaan heeft.
Helaas overschatten de motorpiloten zichzelf vaak.
 
Laatst bewerkt:
In een bel vliegen is vele malen moeilijker dan 3d vliegen.
Je heb het namelijk veel drukker met sturen.

Nee precies, bij een rolling harrier hoef je gelukkig bijna niet te sturen:rolleyes:

Begrijp me niet verkeerd hoor; ik heb niks tegen zweven, maar het moet altijd weer uitkomen op een discussie van "Ja, dit is moeilijker!" en dan weer "Nee, dat is moeilijker!" Het is geen wedstrijd, voor allebei moet je kunnen sturen, klaar;)
 
Nee precies, bij een rolling harrier hoef je gelukkig bijna niet te sturen:rolleyes:

Begrijp me niet verkeerd hoor; ik heb niks tegen zweven, maar het moet altijd weer uitkomen op een discussie van "Ja, dit is moeilijker!" en dan weer "Nee, dat is moeilijker!" Het is geen wedstrijd, voor allebei moet je kunnen sturen, klaar;)

Wat jij wil, nog nooit gezweefd begrijp ik.
 
Laatst bewerkt:
Zweven is wat anders dan met een zwever vliegen.
Laat het verder maar zitten.
De zweefvliegpiloten begrijpen me wel.
 
@ Alex & Bertus

Het gaat er niet om wat moeilijker is..................
Bij modelvliegen is het de bedoeling je toestel (minimaal ;) ) in de lucht te houden.

En daarom zeg ik het nog maar eens: de uitdaging is boven te blijven zonder motor .........
 
Zweven is wat anders dan met een zwever vliegen.
Laat het verder maar zitten.
De zweefvliegpiloten begrijpen me wel.
Alex kan gelukkig precies hetzelfde zeggen: de goede 3D-piloten begrijpen me wel...

Een rolling harrier is niet bepaald makkelijk om te vliegen. Ook daar kun je nog weer het onderscheid maken wat jij met zweven ook doet: een mooie rolling harrier is als zweven, iets wat op een rolling harrier lijkt is als met een zweefvliegtuig vliegen.

Appels met peren vergelijken wordt veelvuldig toegepast in dit soort discussies. Beide dingen zijn ontzettend moeilijk. Waar de TS in dit geval misbruik van maakt (sorry arno) is dat boven blijven met een zwever kwantitatief te meten is (tijdsduur). Hoe mooi een 3D of kunstvluchtfiguur is uitgevoerd is niet te meten, dat gaat om hoe de jury hem ervaart.
 
Waar de TS in dit geval misbruik van maakt (sorry arno) is dat boven blijven met een zwever kwantitatief te meten is (tijdsduur).

Misbruik :( zo had ik het nog niet bekeken.....................

De uitdaging is ook om, vooral in deze tijd van het jaar een belletje te pikken op 50 meter en om dan 10 minuten te "worstelen", misschien te klimmen tot 80 meter en dan je kist weer op het veld te krijgen :cool: (alles zonder motor)
 
Misbruik :( zo had ik het nog niet bekeken.....................
je zult er niet van in de bak geraken hoor ;)

ik ben het helemaal met je eens dat boven blijven een grote uitdaging is. Maar een kunstvluchtprogramma mooi vliegen is een net zo grote uitdaging.
 
Gelukkig verschillen de smaken.
Zweven is best leuk, maar naar 10 minuten heb ik het altijd wel weer gezien.
Geef mij de sleper maar, dan zeulen we die motorloze wel omhoog. Of ik ga de slow-rol weer oefenen met mijn Majestic....
 
@arno: ik weet dat je het nergens direct gebruikt hebt, maar indirect volgt het wel uit je eerste post.

Als iemand een supermoeilijke kist zonder problemen netjes voor je voetjes neerzet bijvoorbeeld. Je suggereert een piloot die praktisch alles kan, en voor diegene is het een uitdaging om boven te blijven.
Niks mis mee, zolang je je realiseert dat het verhaal andersom ook geldt. En dat lijkt erop van niet, omdat dit volgens jou de ultieme uitdaging is, en er kan er maar 1 de ultiemste zijn :p
 
Back
Top