robert14
Forum veteraan
hallo allemaal
bij ons op de vliegclub stond een hele zooi met oude vliegtuigen van een overleden man. deze spullen mochten worden verloot onder de leden waarvan ik er 1 was.
ik ben naar huis gegaan als de gelukkige eigenaar van een 1/5 graupner ASK14. deze kist heeft een span ca 2.80 meter en heeft een polyester romp. de staartdelen zijn wel al gebouwd maar de vleugel is aan mij over gelaten.
daar komt voor mij direct het eerste struikblok. de orginele kit maakt gebruik van een ribbenvleugel. nu heb ik ook de optie om schuimkernen te snijden en deze in te dekken met glas (koolstof ligger).
wat zou een betere optie zijn?
de orginele tekening staan geen rolroeren op maar die wil ik er wel in bouwen als extra optie en dan tevens te gebruiken als flaps.
voor motorisatie geeft graupner een methanol motor van een .10 (*1.5cc) tot een 3.5cc. ik zit te denken aan electro
heeft iemand ervaring met deze kist? zo ja welke? ik zal morgen proberen foto's up te loaden
zoiets zou het dan moeten worden:
bij ons op de vliegclub stond een hele zooi met oude vliegtuigen van een overleden man. deze spullen mochten worden verloot onder de leden waarvan ik er 1 was.
ik ben naar huis gegaan als de gelukkige eigenaar van een 1/5 graupner ASK14. deze kist heeft een span ca 2.80 meter en heeft een polyester romp. de staartdelen zijn wel al gebouwd maar de vleugel is aan mij over gelaten.
daar komt voor mij direct het eerste struikblok. de orginele kit maakt gebruik van een ribbenvleugel. nu heb ik ook de optie om schuimkernen te snijden en deze in te dekken met glas (koolstof ligger).
wat zou een betere optie zijn?
de orginele tekening staan geen rolroeren op maar die wil ik er wel in bouwen als extra optie en dan tevens te gebruiken als flaps.
voor motorisatie geeft graupner een methanol motor van een .10 (*1.5cc) tot een 3.5cc. ik zit te denken aan electro
heeft iemand ervaring met deze kist? zo ja welke? ik zal morgen proberen foto's up te loaden
zoiets zou het dan moeten worden:

Laatst bewerkt: