+/- 2 meter ARF F3A toestellen, suggesties?

Alexzzz

Moderator
Moderator team
Forum veteraan
F3A-vrienden,

Na een compleet seizoen met de Evolution te hebben gevlogen, wil ik er een reservetoestel bij nemen. Ik ben nog steeds uitermate tevreden met de Evo, maar met een zware Axi en 5000mah pakketten én de aanpassingen die ik prettig vind, komt deze helaas net niet onder de 5kg (zwaar landingsgestel, metal gear servo's, 1300 grams accu, etc) dus het zal geen 2e Evolution worden.

De eisen die ik heb zijn;

-Zo dicht mogelijk bij de 2 meter
-ARF
-Max. 800 euro
-Bij voorkeur geen vleugel uit 1 stuk, dus graag steekvleugels

Ik zat al een beetje te kijken naar de ROCK-N-ROLL van Lindinger, is van dezelfde fabrikant als de Evolution, ik heb alleen geen idee van het gewicht.

Dus...........iemand nog andere suggesties?

Thanks.
 
hey Richard, reuze handig zo'n aansteker maar ik had niet de indruk dat Alex zijn Evolution nu al op de brandstapel wilde gooien!

Volkert
 
Grappie natuurlijk!

Moeilijke vraag eigenlijk. Hoeveel werk wil je erin steken? Ik zou zelf niet voor een R&R of iets dergelijks gaan. Zo'n model loopt toch ook al weer even mee en je schiet er dan niet zoveel mee op qua wat het vliegtuig je brengt.

Als je het werk op kan brengen (anders gewoon folie met stickerset?) een Leviosa Pro zou ik denken.

Volkert
 
Hoi Alexander, kijk hier eens naar http://www.hochstein-modellbau.de/
gr richard

IMG_7630.JPG


Mooie kist om te zien, hoe zijn de ervaringen ermee?

Bij voorkeur wel een ARF hoor Volkert, heb niet zo'n zin om veel werk erin te steken, ben op het moment al te druk met andere dingen:) (3.30 meter yak en 3 meter edge 540)
 
Ook heel vervelend dat bij F3A Lorenz heel vaak geen prijzen staan:confused:
 
hmm, ik zie eigenlijk overal prijzen (Elexant, Leviosa geprobeerd). Ik ben wel via de Duitse taalkeuze gegaan.

Volgens mij een heel goed model is de Fliton Element 170. Ik vond hem echt een heel goed vliegbeeld hebben. Is natuurlijk door iedereen uitgekotst omdat de eerste te zwaar waren en er 0,0 klantenservice is (was, geen idee??). Vraag is wat er nu bijv. bij Scheighofer ligt (oud of nieuwe voorraad). Volgens mij als je ze de romp en vleugels op een weegschaal laat leggen moet je kunnen uitvogelen of het een goede is. Vliegen doet ie volgens mij zeker goed.

Volkert
 
Een witte Leviosa pro is 625€, da's geen gekke prijs lijkt mij. Je kunt ook een ZN-Line Twister nu krijgen voor €690 maar daar zit meer werk aan denk ik.

Volkert
 
Voor 550 Euro heb je een SeBart Miss Wind 50 compleet met motor, regelaar, servo's, ontvanger en akku. 14MZ zender om de rolroeren te laten remmen heb je al, dus....
 
En voor 880 euro heb je de breder inzetbare WindS inclusief motor en regelaar.. rest heb je al.

De Rock 'n roll zou ik links laten liggen, is een voorloper van je eigen E-Evolution.

De Fliton Element 170 vliegt eigenlijk heel goed, heb met die van Ruben gevlogen, vond 'm beter vliegen dan de E-Evolution, maar je loopt er wel het risico mee een zware versie te krijgen. Die is brandstof wel onder de 5kg te krijgen, electro niet, of je moet mss voor de Hacker buitenloper op 8 cellen gaan.

Waarom niet een tweede E-Evolution? Goed, je moet er wat werk aan besteden bij het bouwen, de kwaliteit is af-fabriek naadje als je pech hebt, maar als ie eenmaal goed is, doet die het toch prima?

Die groen blauwe kist in dit topic, is geen F3A kist.

De Miss Wind .50 wordt bij ons ook mee gevlogen, maar de algemene consensus is toch dat voor wedstrijden F3A de WindS 110 een betere keuze is. De Miss Wind vliegt op zichzelf erg goed, beter dan de WindS, alleen is te klein/windgevoelig.

De leviosa pro red je ook zeker wel voor dat budget, en is een bewezen concept.

Ik zie trouwens bij Lorenz ook wel de prijzen staan?

Ander alternatief wat ik hier nog niet genoemd heb zien worden, is de 'Spot-On' van 'The world models'.. schijnt wel een fabrikant te zijn die kwaliteit maakt.

Als laatste.. gezien de seizoenwisselingen, zullen er ongetwijfeld wel 2e hands kisten te verkrijgen zijn?

Is die 2m Merlin II van Hans Meij niet wat voor je? Is 100% goed gebouwd en met electro onder de 5kg te houden. Schijnt goed te vliegen, aldus Hans. En Hans is extreem netjes op z'n spullen...

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkert; je hebt gelijk, als je duitstalig kiest staan wel alle prijzen erbij:)

Bert; de Miss Wind 50 is wel érg klein, dat maakt voor Derk niet veel uit, maar ik ben gezegend met iets minder vliegtalent en discipline dan hem:D

Een Wind S 110, njah, is ook een 8s maatje, wil toch echt naar de 10s, dan kan ik mijn pakketten blijven gebruiken, en heb nog een nieuwe Axi liggen.

Jammer dat Sebart geen goede houtbouw 2 meter f3a kist heeft die betaalbaar is.

Die kist van Hans heb ik gezien, de staart is alleen niet afneembaar.

Ik neig toch naar die Spot on dan, hmm......
 
Ik heb er een keer een topic over geopend:

ervaringen-meningen-world-models-spot

Zie nu pas weer dat het een 120 model was.. dacht dat die ook 2m was, of in 2m versie verkrijgbaar.. daar niet zeker van.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ah maar die moet er nog komen, de spot on is er al.. :P

De WindS 110 is met 10 cellen overigens ook goed te vliegen, met de Hacker of met bv. een Scorpion motor.. maar het blijft natuurlijk wel net een maatje kleiner.. tsja, de prijs moet ergens vandaan komen..
 
Ja was al bang dat ie te subtiel was.. 'come on' vs 'spot on'.. de 1e is er dus al, de 2e nog niet :).. leverbaarheid weet ik niets van.
 
Een witte Pathos is 699;

IMG_0972.jpg


Hoef je dan ook niks meer aan te doen, maar ja, hoe vliegt ie?:)
 
Heb een aantal keer op rc-network gelezen dat de modellen van Hochstein relatief zwaar zijn. Mogelijk is dat inmiddels verbeterd.
 
Smaken verschillen natuurlijk, ik vind 'm eigenlijk vrij lelijk :P
 
Back
Top