flybarless??

Hoi

Ik heb advies nodig

Ik zit aan een wil een nieuwe gyro kopen ( quark spartan)
maar ik zit ook te kijken naar de mini V bar
Ik heb een trex 500 esp

Maar wat zal ik doen????? begin nu aardig rond te vliegen, en wil uiteraard graag meer dingen leren

WIE HELPT MIJ!!!!!!Om te beslissen:D

Richard:mrgreen:
 
Hoi Richard,

Als je toch toe bent aan een nieuwe giro en je hebt een goede heckservo zou ik gaan voor de mini vbar. Denk in de verdere toekomst dat de heliwereld hierop overstapt. Buiten een beter vlieggedrag en minder weerstand (doordat je geen paddles meer gebruikt) wordt je vliegtijd iets langer,snellere/strakkere heli en mocht je crashen minder kosten.
Heeft dus alleen maar voordelen,een goede servo en giro kost bijna net zo veel.

Succes met je beslissing.
 
Hoi

Had eigenlijk vanmiddag de quark al besteld ( net een mailtje gestuurd dat dit niet door gaat)

Ga nu heel hard nadenken, bedankt

Richard
 
Quark kost 140 euro? Vbar 380? Als je van plan bent ooit een grotere heli te kopen zou ik wel de normale V bar erop zetten.

Is ook maar waar je in het begin meer waarde aanhecht. Het geld in lipo's steken en meer vliegtijd of een perfect vliegende heli:-D
 
Hoi

Wat ik erg belangrijk vindt, is dat ik NU een goed vliegende heli krijg, ik weet niet of ik groter ga :rolleyes:

De trex 500 bevalt erg goed, en daar wil ik alles uithalen ( alleen moet ik het ook kunnen:D)

Ik moet nog effe nadenken welke het gaat worden.

Richard
 
Hoi

De trex 500 bevalt erg goed, en daar wil ik alles uithalen ( alleen moet ik het ook kunnen:D)

Richard

Hoi richard,
bovenstaande is niet zo moeilijk hoor....
Het makkelijkste is wanneer je de 2 frame helften van elkaar haalt, dan kun je namelijk zo overall bij....... En jij kunt dat wel, je hebt hem toch ook zelf gebouwd...:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Even alle gekheid op een stokje.
Je weet wat mijn mening is, ga voor de v-bar....
En het volgende weet je ook, ik wil je graag helpen met afstellen mocht je hem binnen hebben... :banana: (leer ik er zelf ook wat van)

groetjes

remon
 
Het kan aan mij liggen, maar volgens mij komen er steeds meer mensen zonder flybar :mrgreen:

Je zal er geen spijt van hebben iig ..

Kop ombouwen is in twee tellen gedaan..
En dat is als je tussendoor nog even een glas cola gaat halen :rolleyes:

Lastigste is om de links vanaf de swash naar de kop op lengte te krijgen.
Mijn 250 lukte het met de standaard link, de 450 heb ik andere koppen op de links moeten draaien.

Veel succes!
 
logisch steeds meer flybarless, dit is toch de verdere/verbeterde ontwikkeling en de prijzen van een goede giro met servo is niet veel goedkoper meer.Met vbar veel meer performance en minder crashkosten want je weet wat een paar goede paddles alleen al kosten.
 
Ik roep maar even mijn vraag tussendoor als dat mag. ;)
Is flybarless beter of slechter om aan te beginnen als eerste CP heli?

Het ziet er iig een heel stuk minder angstaanjagend uit kwa mechanische werking,
en inderdaad, die hele flybar kermis zal een stuk schelen mocht het een keer butsen.

Alleen tsja, is een flybarless heli net zo rustig, of zijn die echt alleen voor de ervaren piloot?
Het lijkt me namenlijk dat die flybar een centrifugale stabiliteit met zich mee brengt.
 
Tuurlijk mag dat:p

Tsja, als er een V-stabi in zit, schijnt het niet zoveel uit te maken, als ik mag geloven wat ik lees (heb er geen ervaring mee). Maar een V-satbi moet volgens mij ook afgesteld worden, en daar heb je ook weer een piloot voor nodig die weet wat hij doet, en hoe je een V-stabi afstelt. Nogmaals, ik heb er geen ervaring mee, en heb dus geen flauw idee hoe ingewikkeld dat nu werkelijk is. Maar het lijkt me geen beginners-stuff. Wil je het zelf doen, dan denk ik dat je sowieso ook een beetje moet begrijpen wat een Flybar ongeveer doet.

Als je geen V-stabi gaat gebruiken, tsja, dan moet je toch echt een beetje kunnen vliegen, en dan bedoel ik meer dan je voor de overstap van FP naar CP normaal zou noemen.

Maar ik denk dat je toch echt gewoon eens naar je paddelkop moet kijken, want ik heb nog steeds het gevoel dat je je laat afschrikken door iets waarvan je als het je een keer uitgelegd word, zelf ook denkt "jeetje, dat ik daar zo moeilijk over deed".

Ik bedoel dit echt niet lullig Sven, nogmaals, het is geen zwarte magie.

Wat de mechanische schade betreft in geval van crash, ja, daar heb je wel gelijk in, dat is een stuk simpeler.

Groet, Bert
 
Tuurlijk mag dat:p

Tsja, als er een V-stabi in zit, schijnt het niet zoveel uit te maken, als ik mag geloven wat ik lees (heb er geen ervaring mee). Maar een V-satbi moet volgens mij ook afgesteld worden, en daar heb je ook weer een piloot voor nodig die weet wat hij doet, en hoe je een V-stabi afstelt. Nogmaals, ik heb er geen ervaring mee, en heb dus geen flauw idee hoe ingewikkeld dat nu werkelijk is. Maar het lijkt me geen beginners-stuff. Wil je het zelf doen, dan denk ik dat je sowieso ook een beetje moet begrijpen wat een Flybar ongeveer doet.

Als je geen V-stabi gaat gebruiken, tsja, dan moet je toch echt een beetje kunnen vliegen, en dan bedoel ik meer dan je voor de overstap van FP naar CP normaal zou noemen.

Maar ik denk dat je toch echt gewoon eens naar je paddelkop moet kijken, want ik heb nog steeds het gevoel dat je je laat afschrikken door iets waarvan je als het je een keer uitgelegd word, zelf ook denkt "jeetje, dat ik daar zo moeilijk over deed".

Ik bedoel dit echt niet lullig Sven, nogmaals, het is geen zwarte magie.

Wat de mechanische schade betreft in geval van crash, ja, daar heb je wel gelijk in, dat is een stuk simpeler.

Groet, Bert

Aangezien het voor mij ook compleet nieuw is, heb ik er voor gekozen om een nieuwe TREX 500 esp aan te schaffen. Moest er dan iets mis gaan (ik hoop natuurlijk van niet), dan kan ik nog altijd vliegen met mijn niet-FBL TREX 500. Als het weer meezit natuurlijk. :p
 
Als je nieuw bent met Vbar, struin de hele wiki af. Bekijk het stabi forum en neem de tijd om alle filmpjes te bekijken ( en te begrijpen ). Dan heb je alles binnen 2 uur klaar.
 
Als je nieuw bent met Vbar, struin de hele wiki af. Bekijk het stabi forum en neem de tijd om alle filmpjes te bekijken ( en te begrijpen ). Dan heb je alles binnen 2 uur klaar.

Ik heb de wiki al doorlopen en alle filmpjes al gedownload en bekeken. Nu enkel nog wachten tot 19/12 om eraan te beginnen. :cool:
 
Hoi

Even wat fotootjes

RN1_4345.jpg


RN1_4344.jpg


Richard
 
Back
Top