Vraagjes over het Diff en meer

  • Topicstarter Topicstarter Daffyeend
  • Startdatum Startdatum
Mijn lagers staan erop maar nu heb ik dus twee soorten, ik heb zeg maar een paar lagers nodig met Stof ring en een paar zonder stofring , maar wel dezelfde maat, ik denk dat het geen kwaad kan als ik een lager met stof ring op de plaats zet van een lager zonder stof ring?

Snellehenk Hartstikke bedankt nog voor die handige site :)

InfernosOnly Kyosho Inferno, Lazer, Ultima Parts and Kits Specialists

Hier zag ik ook goedkoop onderdelen staan, maar goed weet niet of dit betrouwbaar is.

Maar even terug komend op die motor Mounts,

Ik heb een Nitrobull .21 motor, passen die ook op die steuntjes?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gewoon met stofring nemen, zit nooit in de weg ;)

Waar je wel op moet letten, ik heb hier lagers liggen die maar aan 1 kant een stofring hebben. Waarschijnlijk is dat voldoende...maar je weet nooit.
 
hoe heb je de motor nu dan gemonteerd?

Ik ben daar een keer mee aan het prutsen gegaan, en dat is niks geworden, heb zeg maar het stuk waar normaal de motor op kwam eruit geslepen, en daar een nieuwe stuk aluminium in laten lassen, ziet er allemaal netjes uit, je ziet alleen aan de onderkant een las zitten, de chassis trok dus door het lassen krom ,is er een heel eind uit maar het is niet 100%.
heb dus heb in dat nieuwe stuk aluminium gaten geboord, gat verzonken, toen kon ik de motor vast zetten.

Snappie, kijk als ik kant en klare engine mounts kan kopen dan doe ik dat.
Anders frees ik er even een paar op school.

Maar zou dat dan gaan, een nitrobull .21 motor op die Engine mounts?
 
laat eerst eens een plaatje zien van je motor voordat ik de verkeerde voor me heb. In principe gaan bijna alle motoren op de standaard motormounts van kyosho. Kyosho heeft zelf ook motoren die je zonder mounts bevestigd op het chassis.
 
dan passen de if-108b en if-210 ook. Stukkie goedkoper dan de blauwe versie (ifw-102)
KYOSHO -
KYOSHO -

in de shocks 400 voor en 300 cps achter. In je diff 5.000 voor, 5.000 midden en 1.000 achter.

Hartstikke bedankt, enuhm, dat is het juiste shock/diff olie voor een actieve hobby rijder, die af en toe een circuit op zoekt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat lijkt mij een leuke set-up om mee te beginnen , misschien het middendiff wat dikker om meer 4wd te behouden ;)

Hoe dunner je gaat met je middendiff hoe makkelijker de aandrijving naar de voorkant wordt gestuurd , voor een pro niet zo'n probleem (die werkt preciezer met z'n gasvinger) maar voor de beginner vaak wat lastiger met veel wielspin voor als gevolg ;)
 
De blauwe hebben aan beide zijden een rubberen stofafdichting, de rode heeft aan de ene kant een rubberen afdichting, aan de andere zijde een metalen afdichting. De rode lopen iets soepeler...
 
Dus voor 5000, Midden dan 6000? en dan achter 1000?

En bart bedankt voor de info :)
 
Midden zou ik beginnen met 10.000 en dan naarmate de skills vorderen proberen terug te brengen naar b.v. de 5.000 .

Ook speelt bij de keuze voor je olie de ondergrond een grote rol , hoe meer grip je hebt hoe dunner je kan/gaat. Bij minder grip zoals b.v. op zand ga je juist dikker om zoveel mogelijk je 4wd te behouden , als je dunne olie blijft rijden wordt door de gewichtsverschuiving de aandrijving naar de voorkant geleid omdat er daar minder druk op de wielen staat als achter en ze (zeker op zand) dus makkelijker spinnen.

Matthijs rijdt op banen met kunstgras wat echt meegggaaa grip geeft en probeert dus zo licht/dun mogelijk met z'n middendiff te gaan omdat de voorwielen daar ook veel meer grip op hebben en je bij dunnere olie (tot op zekere hoogte) meer stuur krijgt ;)
 
Midden zou ik beginnen met 10.000 en dan naarmate de skills vorderen proberen terug te brengen naar b.v. de 5.000 .

Ook speelt bij de keuze voor je olie de ondergrond een grote rol , hoe meer grip je hebt hoe dunner je kan/gaat. Bij minder grip zoals b.v. op zand ga je juist dikker om zoveel mogelijk je 4wd te behouden , als je dunne olie blijft rijden wordt door de gewichtsverschuiving de aandrijving naar de voorkant geleid omdat er daar minder druk op de wielen staat als achter en ze (zeker op zand) dus makkelijker spinnen.

Matthijs rijdt op banen met kunstgras wat echt meegggaaa grip geeft en probeert dus zo licht/dun mogelijk met z'n middendiff te gaan omdat de voorwielen daar ook veel meer grip op hebben en je bij dunnere olie (tot op zekere hoogte) meer stuur krijgt ;)

ohw das even kloten, ik heb zojuist 5000 en 7000 al bestelt.. >.< mja ik denk dat ik met 7000 ook wel uit te voeten kan, ben geen "beginner" meer, maar ook niet veel meer als dat :P
 
Back
Top