stinger speed 400 pylonracertje

rond 2000 heb ik enkele speed 400 racertjes gehad en gebouwd, zelfs samen met een maatje er een helemaal zelf gebouwd. de stinger was het toppertje destijds en nu heb ik van sergey sobakin een weer een zelfde stinger gekocht.
uiteraard zal de setup van toen(mega 16-15-2 met 8 nicad 500Mah en 9 gram mx 2 servo) niet meer voldoen.

70,5 cm spanwijdte
leeg gewicht 87 gram
vol gfk/afk

de setup:
hacker B20-15L ligt al klaar,
regelaar moet ik nog kopen, iemand idee wat ik nodig zou hebben aan stroom?
prop 4.7x 4.7 of iets dergelijks
futaba of assan ontvanger
servo voor rol en hoog nog te bepalen. zou d47 kunnen of toch maar een 9 grams?
lipo 2 of 3 cellen?

zodra ik start met bouwen zal ik daarvan fotos plaatsen.

full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Jan,

ik heb hem bij jou in het echt mogen zien, erg mooi modelletje.
Ben even aan het zoeken geweest en ik denk dat je met een goede 25A regelaar al aan de veilige kant zit.
Het is toch aan of uit en ik verwacht dat je ergens rond de 18A zal trekken.
Servootje zal lastig worden, misschien toch proberen aileronhaakjes erin te krijgen?

Ik wacht met spanning op je verslagje.

GJ
 
Stratair durft in alle geval de d47 inbouwen in zijn pylon 400's.
Ik heb er probleemloos mee gevlogen in een sunracer van fvk met 450w aan boord, zolang je geen flutter krijgt is er geen probleem.
 
Bij de mijne is de aansturing ook zo, ik vind dit ver van optimaal want je kan je servotje maar 15% ATV geven aan beide zijden wat resulteerd in een hele zwakke aansturing en een twijfelachtige middenstand.
Maar verder heb ik ook nog geen deftige andere manier gevonden om het beter te doen, het is zo een smal klein vleugeltje he
 
Het is denk ik zaak om de stuur stangen verder naar het midden te plaatsen. De armpjes van de servo zo kort te maken dat je hem bijna kan rond draaien. Op die manier kan je meer servo uitslag gebruiken met als gevolg dezelfde hoeveelheid roer uitslag.

Ook is het belangrijk om de stuur stangen goed stijf (dik hard staal) te maken. Als er namelijk verdraaing mogelijk is tussen stil staande servo en het roer, krijg je flutter.

Jos
 
Jan, hoe dik is dat vleugeltje, het voelde als een mm of 8.
Je zou haast D47jes in de vleugel bouwen, zonder aileronhaakjes.
Dat is natuurlijk het stabielst.

En Jos... de kwaliteit van de S14 en 16 is echt wel gelijk aan de Avionik.
De Surprise die vorig jaar sneuvelde is niet te vergelijken met de huidige RFM modellen.
Het is afwachten hoe de S16 zich verhoudt met de Avionik.

GJ
 
En Jos... de kwaliteit van de S14 en 16 is echt wel gelijk aan de Avionik.
De Surprise die vorig jaar sneuvelde is niet te vergelijken met de huidige RFM modellen.
Het is afwachten hoe de S16 zich verhoudt met de Avionik.

GJ

Daar zijn wij het dan niet over eens. Geen probleem.
 
Jan, hoe dik is dat vleugeltje, het voelde als een mm of 8.
Je zou haast D47jes in de vleugel bouwen, zonder aileronhaakjes.
Dat is natuurlijk het stabielst.

GJ

de vleugel is 7,1 mm dik in het midden, wat bedoel je met in de vleugel bouwen? ipv in het midden 1 servo er 2 inbouwen en verzinken in de vleugel?

maak ik dan niet 2 storende bulten op de vleugel? en zou ik het dan af moeten dekken met die speciale kapjes?
 
Ja, inderdaad gewoon in de vleugel bouwen.
zo dun mogelijke servo's zien te vinden en 2 afdekkapjes.
Dat is de makkelijkste manier.

GJ
 
Je hebt dan idd de meeste plek in de romp om hem vol te gooien met POWER.

Je hoefd de servo's ook niet heel ver naar buiten te zetten, gewoon net naast de romp de servo's in de vleugel zetten. Tegen de bovenhuid aan lijmen.

Tja, wel meer weerstand. Maar ja, meer power maakt dat weer goed. :)

Dat is natuurlijk het probleem met F5B en F5D. Je hebt maar een bepaalde hoeveelheid Energy dus het is een andere afweging.
 
Back
Top