PIR3lly's (ex) E-Revo Brushless

heren! heb met verbazing deze topic gelezen en gezien hoe ze de mamba monster regelaar onderwater houden. teweten dat mijn broer een probleem heeft met deze regelaar. hij heeft vorige week zijn e-revo mamba monster thuis gekregen. en is meteen na het laden van de 2x8,4v 3000mah accu's gaan rijden ( door de sneeuw )
geen enkel probleem die dag. volgende dag wilde hij weer rijden en bij het aanzetten van de regelaar kwam er een straaltje rook uit. hij heeft de regelaar direkt uit gezet. en durft hem niet meer aan te zetten. wat zou dit kunnen zijn:confused:
groeten ray

Ik weet van een maatje van mij dat zijn regelaar ook spontaan begon te roken, maar dat was zonder ook maar iets van vocht in de buurt.
Na het netjes open maken van de regelaar, bleek dat de + en de - draad van de aan en uitschakelaar net na de printplaat was gescheurd.
Bij naders inspectie zag je duidelijk dat de draadjes klem hadden gezeten, waarschijnlijk is dit door de trillingen gekomen :(
Hij heeft dit netjes opgelost, door de + en de - aan elkaar te verbinden, enige nadeel is dat de aan en uit schakelaar er nu tussen uit gehaald.
Misschien toch even netjes openmaken, en hopen dat dit ´bij je broer ook het geval is ;)
 
Misschien toch even netjes openmaken, en hopen dat dit ´bij je broer ook het geval is ;)

Zelf het probleem gehad met een Mamba Max (kleine broertje van de MMM) Lekker gereden in de sneeuw tot de auto ineens niet meer vooruit wil en er een wolkje uit komt zetten. Accu warm regelaar heet en motor heet.
Accu los gehaald en alles op laten drogen. Bij mij bleek uiteindelijk de motor gesneuveld om mij nog duistere reden (moet nog aan sectie onderworpen worden).
Er is dus hoop voor de regelaar. Aangezien ik vanuit het verleden goede ervaring mee heb, heb ik de regelaar wel direct in de tectyl (underbody coating) gezet. Nu geen problemen meer met in de sneeuw rijden.
 
vandaag ook effe op het ijs/sneeuw gereden, maar accu was binnen 10 min leeg, terwijl die normaal pas na 20 min rijden leeg zijn, zal wel aan het koude weer liggen.
 
Garantie vervalt natuurlijk wel als je er zelf wat aan kapot maakt tijdens het openmaken. Ook het waterproof maken zal de garantie doen vervallen (gelukkig is liquid tape weer makkelijk te verwijderen).

Ik zou het er op laten zitten, dan kunnen ze zien dat het iig goed gebeurd is de liquid tape er op doen. Sporen van die troep zul je altijd tegen komen en cc is heel coulant wat garantie betreft, zelfs als je hem door eigen schuld opblaast krijg je meestal een nieuwe... Of 1 tegen sterk gereduceerde prijs...

@Peter

Hoe wil je een brushless motor slopen? Ik kan niet bepaald iets bedenken wat je er aan kan slopen behalve dat je de rotor demagnetiseert... De andere dingen moet je toch wel merken aan de buitenkant?
 
De mmm is van zichzelf inderdaad NIET waterdicht. Vandaar dat veel mensen er alles aan doen om het water buiten te houden.

De regelaar openmaken doet niet de garantie vervallen. Er is zelfs op de website van castle creations een "how-to" te vinden.

Garantie vervalt natuurlijk wel als je er zelf wat aan kapot maakt tijdens het openmaken. Ook het waterproof maken zal de garantie doen vervallen (gelukkig is liquid tape weer makkelijk te verwijderen).


heb je eventueel een foto ,
zodat ik kan zien, hoe en waar je die liquid tape aanbrengt,
niet dat ik speciaal het water ga opzoeken, maar een extra veiligheid kan nooit kwaad
 
@Peter

Hoe wil je een brushless motor slopen? Ik kan niet bepaald iets bedenken wat je er aan kan slopen behalve dat je de rotor demagnetiseert... De andere dingen moet je toch wel merken aan de buitenkant?
:rolleyes: Ik kan heel veel bedenken :mrgreen:

In dit geval denk ik dat de windingen zo warm zijn geworden dat er iets teveel uitgezet is en sluiting heeft gemaakt.
Met veel optrekken en afremmen wordt de motor makkelijk 60 graden of meer en het was buiten iets van -5. De uitzettingscoëfficiënten van koper en aluminium zijn niet gelijk vandaar mijn aanname. :(
De oude motor heeft nu iets meer wrijving dan de nieuwe dus wellicht dat de rotor iets geraakt heeft. Zodra het uitkomt ga ik het netjes uit elkaar halen, de deksels lijken te plakken dus ik moet nog wat onderzoek doen. :confused:

Hele erge demagnetisatie lijkt me sterk omdat ik dan niet die enorme stromen had gehad. :-D
 
FF een vraagje van mij over het rijden in de sneeuw.

Wat doen jullie met de auto na het rijden in de sneeuw ik heb hem schoon/droog gespoten met de compressor daarna de fohn er op als ie dan droog is spuit ik hem in met wd40. Is dit voldoende of moet ik nog andere dingen doen??

Nu ga ik volgende week op wintersport :D en wil graag een auto meenemen. Weet nog niet welke moet ook passen in de auto enzo. Nu kan ik natuurlijk geen compressor meenemen wat kan ik dan het beste doen na een ritje op de piste????

Hoor graag van jullie

Groet Ronald(Diver)
 
zo ongeveer doe ik het ook,

eerst globaal sneeuw vrij maken met een borstel, dan van een afstandje schoonblazen en laten drogen bij de verwarming, bus silicone spray erbij en klaar, tweede optie, naar de douche en met warm water schoonspoelen en daarna laten drogen en alles nalopen en evt olieén en inspuiten met siliconen spray.Werkt voor de 1/16 broertjes en slash 4x4 perfekt.Kijk wel regelmatig de draaiende delen na , en de spur's.
 
Een echte die-hard RC'er neemt natuurlijk gewoon een klein compressortje mee. Bij onder meer de Praxis heb je voor 8 tientjes een leuk compressortje, afmeting van laten we zeggen.............

Beauty-case?
 
nadeel van de compressor is de lucht die er uit komt, zeker bij deze temperaturen , bevriest de sneeuw e.d bijna weer aan de auto als je gaat schoonblazen;)
 
Dat doe je toch gewoon in de woonkamer ?!?! Zuigt de compressor lekkere warme lucht aan, jij krijgt het ook niet zo koud, en met een weekje ben je weer weg...
 
oeioei
kuisen
dat is nu het minst leuke aan deze hobby.daarom ook bij mij vrij simpel.
in de zomer .plastiekzakje over de mamba met elastiekje aanspannen en hup.hogedruk erop.ff afdrogen techniek afdrogen en de zon erop zie.
in de winter.even afdrogen na het rijden techniek afdrogen.en voor de rest laten uitdruppelen boven het rooster in de garage.:sleeping: veeeel te koud na het rijden!!!waarom mooi staan poetsen.morgen gaat ie toch weer zo vuil zijn.:rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Heb een hele tijd zonder gezeten, maar het begon toch weer te kriebelen. Boten zijn erg gaaf, maar een auto erbij is ook weer leuk.
Wilde geen herrie, dus het moest electro worden en dan gelijk maar een snelle: De ERBE.

Ook al wat kleine dingen aan veranderd:
-HPI Blast met Phaltline banden (voor on-road gebruik)
-Constant Velocity Drive Shafts
-Wheely bar met Rode alu wielen
-Guard plate gemaakt
-Optionele stuurstop geplaats incl. aanpassingen aan de rods
-Wat afstellingen qua camber, veren, etc
-Met castle link de Mamba Monster instellingen veranderd
-Sway bar kit
-Traxxas Tubes
-Traxxas Push Rods
-Pro-line Crimefighter banden + Velocity velgen (voor het betere track werk)

Als accu gebruik ik twee 3S 5000mAh Turnigy lipo's en twee zippy 3S 5000mAh lipo's.

Voorlopig ga ik er maar eens even lekker mee rijden.
Hier een fotootje:
rkc8ap.jpg


Veel tips heb ik al op het Traxxas Forum gekregen, maar als er mensen zijn die er nog meer hebben, dan hoor ik ze graag!
tjonge wat een mooie velgen banden heb je bij hoge snelheid nu geen last meer van opzwellen want dat vind ik het ergste bij de e revo (ik heb exact dezelfde op de wielen na)en waar heb je deze wielen gekocht want het is niet makkelijk om hier aan te komen
 
er worden wel eens visdraadjes omheen gedaan op het opbollen tegen te gaan maar dan moet je wel het juiste draad gebruiken!! anders snijd je je banden in stukken
 
Kevlar garen, aan de buitenzijde met ca lijm verkleefd heb ik ook wel gelezen. Of tapen aan de binnenzijde gaat ook heel lang goed.
 
De mijne zijn niet getaped en ook geen visdraad.
Vind het opbollen nog erg meevallen. Op 6S heb je het wel, maar niet heel erg. Werken echt perfect op asfalt.
 
Back
Top