Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je rijdt toch niet zonder kap? Maar goed, voorlopig is er ook nog geen echt alternatief beschikbaar wat zo netjes past.
En nee, ik vind de standaard kap niet dik genoeg. Moet nou al een nieuwe bestellen, ondanks de diverse voorzorg maatregelen die ik had getroffen.
 
Alsof je een middendif voor de looks koopt. Er is geen een serieuze off-road wedstrijd die zonder middendiff rondrijdt.

uiteraard koop je dat niet voor de looks en inderdaad is het voor het serieuze wedstrijdrijden vast en zeker beter. Ik bedoelde er ook meer mee te zeggen dat het ding er zo klein uitzag, dat wat erin zit nooit echt stevig kan zijn. Ik vermoed dat er slechts 4 tandwieltjes inzitten. 2 bij de uitgaande assen en 2 op 1 asje intern. Volgens mij (bij 1:8 buggy's zie je het regelmatig althans) is het beter om intern nog een extra asje met nog 2 tandwieltjes te hebben. Dat is altijd sterker. Maar goed...iedereen mag zelf weten wat hij/zij doet met zijn centen.

De kap van jconcepts is sterk genoeg waarvoor hij gemaakt is, echter niet overal even dik (net als de slash kap). Een impact van steentjes zal deze niet kapot maken denk ik aangezien de zijkanten van het ding nog het dikste zijn. Bovenop zal een steentje niet komen met hoge impact denk ik.
Wanneer je de stukjes klittenband doormidden knipt en de kap op 4 punten ophangt blijft hij heel stevig zitten. Verder moet je de gehele kap een centimeter ONDER de voorgedrukt lijn uitknippen, zodat je wat meer ruimte overhoud onder de kap, en omdat hij dan aan de achterkant beter aansluit.
 

Haakje teveel. En hij is niet beschikbaar :mrgreen:.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ahh crappers. Ging over een Novak setje ''speciaal'' voor de 4x4. Met slechts 2 schroefjes zou je zowel de motor als de ESC er uit kunnen halen. Handig als je hem even wilt onderdompelen :)
 
temp problemen icm 3s lipo e.d. ( statement van een traxxas employee )

dit haal ik zojuist van het traxxas forum en is eigenlijk de " general statement " van traxxas betreft overheating e.d..

ik doe even simpel knip en plak werk ANOTHER wonderful slash pe morning!! - Page 3 - Traxxas Online Community

I’m writing this for the benefit of readers of all skill levels who visit this thread. Don’t feel insulted if you’re an experienced R/C guy and I cover some stuff you already know!
smile.gif


The Slash 4X4 and its Velineon brushless system are designed to operate reliably with 3S LiPo packs. But like any power system (brushed, brushless, or even nitro) it can be overloaded if overgeared, or operated in high-load conditions—even with proper gearing, and especially if over-geared.

Let’s talk gearing first. Out of the box, the Slash 4X4 (RTR, Platinum, and Ultimate) is geared at 13/54. This gearing is recommended for most running, with 6- or 7-cell NiMh packs as well as 2S LiPo packs.

Note that “most running” covers the driveway, R/C tracks, BMX tracks, hard-packed dirt, trails in the woods…basically conditions that allow the truck to roll easily. If you’re climbing hills, running in mud or sand, or running on grass, you will be putting significantly more load on the power system. Briefly running in these conditions with the stock gearing is OK, but if you’re running the entire pack in a high-load environment, the speed control could thermal.

Even if you’re running on smooth pavement, you can overload the power system (any system, not just Traxxas’) if you perform repeated hard accelerations (again and again and again, without letting the truck build speed and “stretch its legs), or slam the truck from forward to reverse over and over again. Abusive driving like this will lead to thermaling regardless of gearing or operating conditions.

The Slash 4X4 also includes a “speed gear,” an 18T pinion that is provided for high-speed running on smooth surfaces. This gear is not recommended for off-road use or repetitive starting and stopping. So, if you’ve installed this gear and are using it for general play driving, and you’re having overheating issues with any type of battery, there’s your problem. Use the standard 13T pinion.

Now for 3S running. The stock gearing (13/54) can be used, and you will experience top speeds of around 45mph with this gearing on a 3S LiPo. If you’re running in an open area where you can let the truck reach its top speed, or close to it, it will be fine and you shouldn’t have thermal issues. However, if you’re in a smaller area, and you’re grabbing a big fistful of trigger everytime to get that 3S power rush, but you have to jump on the brakes just as quickly because you’re out of straightaway—and you keep doing that over and over—the speed control could thermal. Likewise, high-drag surfaces will cause the power system to reach higher temps, and reach those temps more quickly. Running a 3S pack is like running the high-speed pinion: you really should save it for high-speed running, not general play. If 3S is the way you plan to run your 4X4 most often, I suggest going to a 12T or 11T pinion (you’ll need to pop the endcap off the motor to set the mesh properly). The optional cooling fan (3340) is also a good ounce of prevention.

If you run any brushless system at the top of its maximum rated input voltage, you’ll have less of a “buffer” against thermaling. Be sure to use appropriate gearing, and be cautious to avoid abusive driving and high-drag conditions
.


wat hij zegt is dat 3s lipo is voor high speed runs niet voor het alle daagse full time gebruik.
 
novak heeft dus een montageplaatje gemaakt voor in de 4x4 wat mee geleverd word bij hun balistic havok pro..

dat is wel handig..


op zich wel gaaf, maar als je het anders bekijkt...ipv 3 schroeven moet je er dan 2 losdraaien om motor+esc los te krijgen...zo'n grote moeite is die ene extra schroef nu ook weer niet toch:p
 
NR1.
Nog lang niet af...... maar kon het niet laten om toch ff een fotootje te posten.
-Verlaagd (1 cm) met korte alu shocks
-Proline bumper van 2WD passend gemaakt
-stickers test (over het beschermlaagje heen)

Nog te doen:
-body bijknippen
-Light canister Proline met LED lampjes
-stickers plakken
-MM ESC plaatsen (maar hoe)
-velgen breedset spuiten en van banden voorzien (mischbereifung :cool:)
-undertray, overtray en vleugel
-body tapen
-andere tray clip/strap voor 5S zoeken

dsc8882s.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gaat er al aardig af uitzien Leonardo...Gaaf!!

Murky: Wat die gast eigenlijk zegt is dat je wel kunt rijden met een 3S lipo, maar dan niet moet zeuren.
Ondanks dat vanuit Traxxas wel "aangeprezen" wordt dat met een 3S lipo en een andere vertanding 60mph te halen moet zijn.
 
Laatst bewerkt:
dat is ook prcies wat ie zegt;) voor snelheid op een vlakke asvalt weg, kan je zo een 3cel erin doen. maar ga je met dei driecel ook wat offroad en dingen, dan moet je eigenlijk terug naar 11/10 tands pinion;)
 
ff een algemene vraag tussen door..

stel je bouwt een mamba max pro in je 4x4 ( geen mamba monster )
en je bent opzoek naar een goede sensored motor voor op het circuit dus 7.4 volt
wat zou dan een ideale motor zijn? die ook lekker koel blijft
veel koppel is gewenst
 
Ik zou zeggen, een Novak HV motor. (5.5 of 6.5T is denk ik prettig)

Ga ik zelf iig nog proberen. :) heb een 6.5T, 5.5T en 4.5T motor liggen. (met de 5.5T en 6.5T doe ik niets op het moment. )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top