Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
HV staat voor high voltage. ik gebruik max 7.4V . benut je dan de motor wel?

hoeveel kv zijn die motoren van je?
en doe je ze weg waar je nu niks mee doet?

die HV motoren wat ik lees op de novak site : Voltage determined for HV Pro motors at 14.4 volts.
dus als je de 4.5T hebt van 890 watt is dat maar ongev. 440 watt op 7.4 volt

geeft dat koppel genoeg? ik denk dat deze dan wel koel blijft , lijkt me..
 
Laatst bewerkt:
zeker weten en die kap gaat niet zomaar stuk. Daar kun je iemand mee buiten westen slaan zo lomp sterk dat dat ding is:p
Hehe, was het niet van plan hoor :mrgreen: Maar idd niet door te komen met de speciale body schaar die ik heb...
@Leonardo: Past de optionele clip/strap van Traxxas niet? Gaat tot 6S.
Ja, die zoek ik dus ook maar vind 'm nergens... iemand?

Iemand ook nog een tip om de ESC vast te maken? Hij is nogal groot en er zitten geen schroefgaatjes aan. Ben bang dat dubbelzijdig tape niet werkt omdat het op een soort raster komt. Kitten vind ik weer zo permanent..
Die receiver box vast maken was ook gedoe. Traxxas suggereert dat de 4x4 is voorberied op deze opgrade maar ik merk daar niks van. Toevallig past de motor erin maar daar is ook alles mee gezegd. :(
 
ff een algemene vraag tussen door..

stel je bouwt een mamba max pro in je 4x4 ( geen mamba monster )
en je bent opzoek naar een goede sensored motor voor op het circuit dus 7.4 volt
wat zou dan een ideale motor zijn? die ook lekker koel blijft
veel koppel is gewenst
Als je veel koppel wil en een koude motor zou ik juist wel voor een Monster gaan. Als je de 2650 variant neemt dan heb je een kleinere motor die (dacht ik) op 2S kan lopen en vanwege z'n overvloedige vermogen zal het hem geen enkele moeite kosten en dus koud blijven. Ik denk dat alle 1/10 motoren toch een tikkeltje aan de kleine kant zijn voor de Slash 4x4. In de 2WD kom je d'r nog net mee weg maar met een 3S wordt ie daar ook al heet. Ik denk dat je d'r qua hitte niet veel mee wint door er een andere 1/10 in te hangen als je verder met dezelfde parameters blijft rijden
 
Iemand ook nog een tip om de ESC vast te maken?

Kun je niet een plaatje maken uit dun aluminium, die je met 2 schroefjes vastzet op het chassis. Eentje in een montagegat van de originele esc en eentje in een montagegat van de originele plaats van de ontvangerbox. Vervolgens hang je de mamba monster esc vast met dubbelzijdig tape op dat alu plaatje.
Zou dat kunnen passen denk je? Kijk maar eens;)

edit, aan je foto's te zien verderop in dit topic word het erg krap maar ik denk dat je de volgende gaatjes (met rood omcirkelt) net zou kunnen gebruiken

dsc8751s.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dat een heel slim idee van je...:p
Idd is de ruimte krap en de motor valt dan over het plaatje heen. Als het plaatje dun genoeg is moet dat lukken. Ik heb nog wel iets liggen. Vanavond even proberen!
 
Als je veel koppel wil en een koude motor zou ik juist wel voor een Monster gaan. Als je de 2650 variant neemt dan heb je een kleinere motor die (dacht ik) op 2S kan lopen en vanwege z'n overvloedige vermogen zal het hem geen enkele moeite kosten en dus koud blijven. Ik denk dat alle 1/10 motoren toch een tikkeltje aan de kleine kant zijn voor de Slash 4x4. In de 2WD kom je d'r nog net mee weg maar met een 3S wordt ie daar ook al heet. Ik denk dat je d'r qua hitte niet veel mee wint door er een andere 1/10 in te hangen als je verder met dezelfde parameters blijft rijden

nee, die monster esc is ook monsterlijk groot.. veel te lomp..
en wat ik met een koude motor bedoel is dat men niet een motor gaat adviseren die binnen 10 minuten loei heet is..
er zijn volgens mijn prima high quality brushless sensored motoren die in de 4x4 kunnen op een MMP en niet loei heet worden

edit : je kan toch ook die 2650 mamba motor op de mamba max pro aansluiten aangezien ik toch alleen op 2s ga rijden ( volgens mij hoef ik dan alleen de 6.5mm goudpuggen te vervangen voor 4mm of omgekeerd )
 
Laatst bewerkt:
Bij de plaatjes die ik tot nu toe heb gezien is de mamba inderdaad op de plaats van de radiobox gekomen. Radiobox is dan verplaatst naar net achter de voorwielen.
 
nee, die monster esc is ook monsterlijk groot.. veel te lomp..
Ah, mevrouw gaat voor de looks :mrgreen:

Nee serieus, het gewicht is het niet hoor hij is idd groter maar even zwaar als de VXL ESC. De motor is wel een stuk zwaarder. Denk dat die Novak zo'n beetje hetzelfde weegt. Als je het met een MMP af kan is het natuurlijk wel genoeg want die is dacht ik goedkoper. Ik ben wel beniewd naar je setup straks.
 
Ah, mevrouw gaat voor de looks :mrgreen:

Nee serieus, het gewicht is het niet hoor hij is idd groter maar even zwaar als de VXL ESC. De motor is wel een stuk zwaarder. Denk dat die Novak zo'n beetje hetzelfde weegt. Als je het met een MMP af kan is het natuurlijk wel genoeg want die is dacht ik goedkoper. Ik ben wel beniewd naar je setup straks.

het kan nog wel ff gaan duren. ik heb er nog geen haast mee.
inmiddels wel de nieuwe castle creations programcard besteld
die MMP zit ik nog ff te wachten op liquidrc.. nu out of stock
en die novak hv 4.5T is ook een lastig te verkrijgen exemplaar
 
wat helpen we elkaar toch weer hier vandaag:) mooi om te zien.
Heb vandaag mijn eerste schade gereden. Bij een jump sloeg de wind onder mijn kap en crashte ik, waarbij ik zowel een scheurtje in mijn kap heb, als een gebogen achteras.
Jammer jammer, dus vanavond dan toch echt naar pk racing wat reservespulletjes inslaan.
Denk dat ik toch maar eventjes andere (lineaire) veren koop, wat verschillende soorten olie voor de dempers en nog wat klein spul.
 
wat helpen we elkaar toch weer hier vandaag:) mooi om te zien.
Heb vandaag mijn eerste schade gereden. Bij een jump sloeg de wind onder mijn kap en crashte ik, waarbij ik zowel een scheurtje in mijn kap heb, als een gebogen achteras.
Jammer jammer, dus vanavond dan toch echt naar pk racing wat reservespulletjes inslaan.
Denk dat ik toch maar eventjes andere (lineaire) veren koop, wat verschillende soorten olie voor de dempers en nog wat klein spul.

kijk gelijk ff of ze een novak 4,5 hebben en wat die kost..
ik hoor het hier wel

zo behulpzaam als we zijn:)
 
Hoe hoog was je sprong? Het lijkt alsof de 4x4 inderdaad minder kan hebben dan de 2WD. Zou het misschien niet ook met het hogere gewicht te maken hebben?
 
@murky; ik heb een mooie stickerset van Red Bull gekregen. Dus ik zit te denken om die op de stock 4x4 kap te maken (stickers zijn eigenlijk voor de Baja 5T dus een beetje groot) Welke kleur verf heb jij voor het blauw gebruikt? en weet je of dat een beetje overeen komt met de officiele kleur?
Zat eerst te denken om een Baja bug met Red Bull te maken maar de stickers passen daar niet op.
 
het was een hele hoge heuvel waar ik overheen ging. vlak voor de top kwam hij los en sprong zo'n 5 meter ver, waarbij hij zo ongeveer 2 meter onder de top schuin op zijn achterkant in heel hoog gras lande. Het zag er veel minder erg uit dan het blijkbaar was. De kap scheurde nog niet eens bij die klap maar bij het doorrollen wat hij daarna ging doen want toen hoorde ik krak:P

@ murky, heb het opgeschreven op een blaadje...zal ff kijken.
en als wederdienst mag jij mij nu fftjes mooi vertellen welke diktes olie jij gebruikt in je diffs voor en achter en in je shocks voor en achter:) Het donkergroene en blauwe losi veren-verhaaltje heb ik al opgeschreven:P
 
Laatst bewerkt:
het was een hele hoge heuvel waar ik overheen ging. vlak voor de top kwam hij los en sprong zo'n 5 meter ver, waarbij hij zo ongeveer 2 meter onder de top schuin op zijn achterkant in heel hoog gras lande. Het zag er veel minder erg uit dan het blijkbaar was. De kap scheurde nog niet eens bij die klap maar bij het doorrollen wat hij daarna ging doen want toen hoorde ik krak:P

@ murky, heb het opgeschreven op een blaadje...zal ff kijken.
en als wederdienst mag jij mij nu fftjes mooi vertellen welke diktes olie jij gebruikt voor en achter en in je shocks voor en achter:) Het donkergroene en blauwe losi veren-verhaaltje heb ik al opgeschreven:P

bij mij schommelt het tussen de 50 en 60
ik heb nu 50 rondom maar twijfel weer naar 60 te gaan
het word weer wat warmer buiten dus ook de olie ,

wijs is om een paar verschillende diktes te kopen en zelf te testen
ik heb in mijn koffer nu zitten : 40, 50, 60
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top