welke brandstof is het best?? welke gebruik je??

Roelof, dat mag :-) Ik zeg ook niet dat Merlin per sé slecht is, ik constateer alleen dat ik en een aantal andere rijders deze problemen hebben gehad terwijl ze met Merlin Pro Racing reden. Misschien is het toeval. Misschien ook niet.
 
met tornado is niks mis mee. heb altijd al daarop gereden, nog nooit wat kapot gegaan in de motor en er wordt alleen afterun gebruikt als hij lang stil staat. en hij ziet er nog goed uit van binnen dus het licht er gewoon aan hoe je met je spullen om gaat dus als je motor zwart van binnen is kan je de schuld niet aan de brandstof geven.
het is makkelijker om de schuld aan de brandstof te geven dan aan je zelf
 
Ik rij zelf ook met Tornado 20% en heb er geen problemen mee. De motor is schoon, en ik heb er op een meeting zelfs nog een complimentje over gekregen dat de wagen van mij achterlijk goed optrok. Ze waren verbaast dat het de 4.1 motor was en geen grotere of duurdere.
 
Ik rij op 20% Tornado, werkt prima. Is het erg kritisch om afterrun te gebruiken bij de Tornado brandstof, of pas na een bepaalde tijd stil staan? En indien dit laatste van toepassing is, hoelang kun je maximaal zonder afterrun staan?

ik zou elke dag na het rijden after run olie erin doen
 
met tornado is niks mis mee. heb altijd al daarop gereden, nog nooit wat kapot gegaan in de motor en er wordt alleen afterun gebruikt als hij lang stil staat. en hij ziet er nog goed uit van binnen dus het licht er gewoon aan hoe je met je spullen om gaat dus als je motor zwart van binnen is kan je de schuld niet aan de brandstof geven.
het is makkelijker om de schuld aan de brandstof te geven dan aan je zelf

Zoek het draadje maar eens op op truggy.nl, staat een heel topic vol met motoren, waarvan ook een aantal op tornado reden.. heen en weer knallen op en grasveldje is wat anders als serieus racen!;)
 
nee hoor hoeft niet elke dag
als je dat doet riskeer je ook dat er zand in je carb kan vallen

ik zou het wel na een paar keer rijden er in doen of al heb je in de regen gereden of door plassen gereden ofso

en als je je auto langer stil laat staan dan 2/3 weken zou ik het er wel in doen
ik heb mn auto wel een keer 3 weken stil laten staan zonder afterun maar er was niks aan de hand dus voor een keertje kan dat wel
 
Zoek het draadje maar eens op op truggy.nl, staat een heel topic vol met motoren, waarvan ook een aantal op tornado reden.. heen en weer knallen op en grasveldje is wat anders als serieus racen!;)

ik heb het ook niet over racen tornado is echt niet slecht
 
Voor je met after-run aan de gang gaat eerst iig de motor ff afblazen met de compressor...

Zowel je koelkop als carb goed afblazen zodat je after-run in de carb kan gooien en je gloeiplug los kunt draaien zonder gevaar voor zand in je motor.
 
35E voor 5ltr is niet duur aangezien ik voor mijn R&B 25% 45E betaal. Ben er erg tevreden over. Maar volgens mij komt het ook uit de zelfde fabriek.
 
35E voor 5ltr is niet duur aangezien ik voor mijn R&B 25% 45E betaal. Ben er erg tevreden over. Maar volgens mij komt het ook uit de zelfde fabriek.
€ 35 is voor 2,5 liter Merlin Pro Racing Evo 1 ;)
Niet goedkoop dus!

Merlin wordt in Spanje geproduceerd, R&B weet ik eigenlijk niet...weet dus ook niet of het uit dezelfde fabriek komt.
 
Meende dat eens opgevangen te hebben ergens. Don't shoot me if i'am wrong:p

Dat je 2,5 ltr bedoelde wist ik wel, dacht ff de boel een beetje f.....
Sorry Henk;)
 
Ik rij met aparte batches Tornade op 5% nitro.
Is niet zo agressief als met 16% of meer maar foor het funrijden wel goed geschikt.

De nabehandeling gebeurd met WD40... nooit problemen mee gehad.

Ik hoorde laatst dat een winkel de HPI Fuel 25% als beste brandstof aangaf... maar ik zie het hier niet terugkomen?
 
Owja,

De Batches zijn eigenlijk gemaakt voor 15CC CMB boot motoren. De brandstof is iets vetter aan oliën, en lager in de Nitro gehalte. maar gezien de prijs vind ik het prima ;)
 
Back
Top