No step 3

Hallo Ronnie,

Gefeliciteerd met je (min of meer) succesvolle maiden run!

Ik had wel verwacht dat de boot niet écht langzaam zou zijn...

In Sneek stond er gisteren voldoende wind om mijn Arowana 'licht' te laten worden, als dat in Houten ook het geval was vermoed ik dat jou hetzelfde is overkomen, alleen met een hogere snelheid en dan is er geen houden meer aan.

Heb je een foto van hoe je Lipo's in de boot vast zitten?
Normaliter zitten de mijne als een huis, ook bij de meest exorbitante flips en werkt het vloedkanaal (gelukkig).

Groeten, Jan.
 
Hallo Ronnie,

Gefeliciteerd met je (min of meer) succesvolle maiden run!

Ik had wel verwacht dat de boot niet écht langzaam zou zijn...

In Sneek stond er gisteren voldoende wind om mijn Arowana 'licht' te laten worden, als dat in Houten ook het geval was vermoed ik dat jou hetzelfde is overkomen, alleen met een hogere snelheid en dan is er geen houden meer aan.

Heb je een foto van hoe je Lipo's in de boot vast zitten?
Normaliter zitten de mijne als een huis, ook bij de meest exorbitante flips en werkt het vloedkanaal (gelukkig).

Groeten, Jan.

Hallo Jan
Hier enkele foto's
dsc2979.jpg

dsc2976u.jpg
dsc2975.jpg
dsc2977.jpg
 
Hallo Ronnie,

De overlap om de packs heen is aan de krappe kant, ik kan me voorstellen dat dat loslaat bij een fikse flip.
Ik heb een overlap van de halve omtrek van het pack én eentje in de lengterichting tegen het verschuiven, dan komt niet alle kracht op de beide straps alleen.

Groeten, Jan.
 
Hoi Ronnie,

Mooi man je eerste vaart ,gefeliciteerd!!!!!!!
Boot ziet er klasse uit zeg.
Maar zeg me als ik het verkeerd zie, liggen de(of een) lipo's op de steun voor de as?
Krijg je daarmee geen beschadiging aan je lipo.......

Zo te lezen zat de snelheid er goed in, filmpje??????
Haha, ben gewoon zeer benieuwd.;)
 
Laatst bewerkt:
Jan
De overlapping had ik wel wat langer kunnen houden,ik zal eens kijken of ik daar een goede oplossing voor kan vinden.
De lipö's moeten strak tegen het vloedkanaal blijven zitten ivm het terug kantelen van de boot.

Arnold

De snelheid zit er zeker goed in,ik durfde hem niet helemaal open te trekken omdat hij half gas al verschrikkelijk hard ging.
En de eerste keer is ook even wennen he

Dat is een goede opmerking van je ,De lipo ligt inderdaad op het steuntje van de as.
En dat kan inderdaad slijtage opleveren
Ik ga er wat aan doen.

hij heeft zeker een half uur liggen dobberen,ik dacht die gaat zo naar de bodem.
Maar het viel mij mee,ik haalde hem uit het water en de kap er af maar hij was kurkdroog

als ik van de week weer gaat varen zal ik proberen en filmer mee te nemen.

Groetjes Ronnie
 
Hallo Ronnie,

Zo zie je maar weer dat iedereen mee oplet, ik zou een platformpje maken onder je Lipo's zodat ze over het hele vlak ondersteund worden, zoals het nu zit kun je erop wachten dat je de Lipo die op de assteun rust, door het slaan van de romp op het water zult beschadigen (of erger...).

Groeten, Jan.
 
Hoi Robert

Je zal wel gelezen hebben dat ik nog een paar dingetjes moet veranderen,maar zodra dat klaar is dan spreken we effe af.

Groetjes Ronnie
 
laat mij ook maar even weten waar en wanneer.
dan regel ik een tele lens en kom ik wel ff fototjes maken .mits ik kan
 
Klittenband in romp even omdraaien, en op de lipo ook klittenband plakken.
Wedden dat de boel dan niet meer verschuift ?
 
Hallo Ronnie,

Ik kon niet veel zien van het vaarbeeld op de video, maar een paar dingen vallen op:

- een snelle mono, nooit(!) linksom willen sturen op snelheid, zoals je ervaren hebt, gaat 'ie dan subiet om, op een manier die niet gezond is voor je hardware en binnenwerk. (Maak maar een briefje en plak dat op je zender: RECHTER BOCHTEN VAREN OP SNELHEID!)

- het lijkt erop, dat je moet tegensturen naar links, om de boot rechtuit te laten varen.
Staat je roer wel recht, of heb je dat met de trimming iets naar links gezet om te compenseren voor de propwalk?
Als dat het geval is, heb je een set-up probleem en moet de as en motor los en 4-5 mm naar rechts t.o.v. het midden worden verplaatst, zodat het roer weer recht kan staan.

Wat ik zie gebeuren is dat door de stand van het roerblad de romp met de rechterkant omhoog wordt getild, het werkt deels als hoogteroer; laat je het gas open staan (en heb je voldoende ruimte), dan zal de boot, naarmate de snelheid oploopt onherroepelijk flippen/crashen/zichzelf uit het water varen, hoe je het maar wilt noemen.

Een noodoplossing zou een korter roerblad kunnen zijn, door de kortere hefboom is het effect dan minder, maar ik betwijfel of het voldoende zal zijn, probeer het eens.
De boel ombouwen kan altijd nog...

- het vaarwater is gevaarlijk klein, met harde objecten binnen het bereik van je boot.

Groeten, Jan.
 
Ik zou toch ook eens een iets kleinere prop proberen, zien wat er gebeurd .
Kun je beter het gas erop houden, dus minder deellast varen.........
en heb je minder last van torque dacht ik.

Misschien is een 3blad ook een optie??

Suc 6 :cool:
 
Back
Top