md900 en koppeling

Hallo mensen,

Ik heb voor het eerst echt lekker gevlogen met mijn MD900. Het is en blijft een beest en echt een pracht heli. Toen ik de derde vlucht aanving moest ik opeens veel meer optoeren voordat mijn rotorbladen begonnen te draaien. (3/4 gas en dan loeit ie behoorlijk). Ik heb daarna gewoon gevlogen maar er klopt volgens mij iets niet. Kan de voering van de koppeling kapot, verbrand of iets anders hebben? Dat zou een verklaring zijn voor meer toeren voordat hij pakt? Kan het verder kwaad, of zijn er mogelijk andere verklaringen? Het hele mechaniek weer uitbouwen is toch weer een hele klus.


mvg abco
 
Hallo mensen,

Ik heb voor het eerst echt lekker gevlogen met mijn MD900. Het is en blijft een beest en echt een pracht heli. Toen ik de derde vlucht aanving moest ik opeens veel meer optoeren voordat mijn rotorbladen begonnen te draaien. (3/4 gas en dan loeit ie behoorlijk). Ik heb daarna gewoon gevlogen maar er klopt volgens mij iets niet. Kan de voering van de koppeling kapot, verbrand of iets anders hebben? Dat zou een verklaring zijn voor meer toeren voordat hij pakt? Kan het verder kwaad, of zijn er mogelijk andere verklaringen? Het hele mechaniek weer uitbouwen is toch weer een hele klus.


mvg abco


Heb het gevonden.

De voering van mijn koppeling is te ruim geworden. Door het tillen van mijn heli met draaiende motor en de neiging te gaan draaien is hij een (100 ste? mm verwijd). Dus de "remvoering" een beetje aangebrand. Daardoor meer ruimte en meer vermogen nodig de koppeling "uit te zetten". Heb de oude verwijderd en wacht op een nieuwe. Gelijk tijd om de heli te checken maar dat ziet er uitstekend uit.


mvg loges
 
Waarschijnlijk zal de nieuwe voering net zo snel verbranden, probleem is dat de koppeling te snel pakt, wat je op kan lossen door de koppeling in een bankschroef wat aan te spannen zodat hij wat meer ruimte krijgt tov de voering, en een verbrande toplaag op een voering kan je gewoon met wat grof schuurpapier verwijderen en is dan weer als nieuw.
 
Waarschijnlijk zal de nieuwe voering net zo snel verbranden, probleem is dat de koppeling te snel pakt, wat je op kan lossen door de koppeling in een bankschroef wat aan te spannen zodat hij wat meer ruimte krijgt tov de voering, en een verbrande toplaag op een voering kan je gewoon met wat grof schuurpapier verwijderen en is dan weer als nieuw.


Neen, het is net andersom, de voering is teveel weggebrand waardoor ik teveel toeren moet maken om contact met de voering te maken. Weet je nog? teveel toeren maken voor aandrijven. Even nadenken.....

loges
 
Laatst bewerkt:
Een verbrande voering is spekglad en een koppeling zal dan geen goede grip krijgen en gaan slippen op de voering, schuur hem nou maar en je zal zien dat de grip weer terug is todat hij weer verbrandt als je niks aan de koppeling zelf doet.
 
Een verbrande voering is spekglad en een koppeling zal dan geen goede grip krijgen en gaan slippen op de voering, schuur hem nou maar en je zal zien dat de grip weer terug is todat hij weer verbrandt als je niks aan de koppeling zelf doet.

Ja,

Er komt mooi een nieuwe voering in. Met schuren raak je nog meer vulling kwijt (schuren is verlies ) en binnen de kortste keren is het probleem terug. Kan ik weer m'n mechaniek gaan uitbouwen. Voor die 15 euro geen risico.


loges
 
Ach waar maak ik me eigenlijk druk om.


Hoi Holco, ik waardeer je mening echt. Ik heb graag dat vliegers zich druk maken. Maar de koppeling(voering) was echt te ver heen en ik wil gezien de demontagetijd geen risico lopen voor die 15 euro vandaar. Bedankt voor het meedenken.

loges
 
Back
Top