Giles G-202 (Laser models) DL 100

Dan is dat vaak de oorzaak dat hij schlecht oppakt in het begin.

De membramen drogen namelijk uit als de carb een tijd droog staat en dan duurt het even voor ze weer soepel zijn .

Ik laat altijd een tank met benzin aan de motor aangesloten en draai in de winter 1x in de maand aan de prop zodat hij weer iets aan zuigt .;)

Mvg Johan
 
nog iets, op deze foto kan je de motorspant zien:

Giles.jpg


nu ben ik van plan om langs de zijkant toch die gaten terug dicht te maken ivm extra stevigheid, want ik vind het er maar zwak uitzien..
wat denken jullie?
 
Zie je wel vaker zo. Als je snel gasgeeft, dan zie je de motordome niet bewegen? (zo nee; gewoon laten zo) Meer materiaal is niet altijd sterker;)
 
hij trilt gewoon mee met de rest :)

Niks aan doen dan. Wel sowieso even controleren of het spant waar de motor aan vasthangt, ook degelijk verbonden is met de rest van de motordome, desnoods nog een aluminium profielletje toevoegen, dan krijg je zoiets;

(achter iedere cilinder zie je nog precies een stukje)

yakaluminium.jpg
 
langs de binnenkant zitten van die houten driehoekslatten van 1cm op 1cm met epoxy gelijmd om alles beter te verbinden (je ziet het ook op de foto maar dan langs de buitenkant van de spant tegen de romp aan
ik kan ook nog wel zo'n alu hoekprofielen ertegen zetten om zeker te zijn natuurlijk..
 
ik kan ook nog wel zo'n alu hoekprofielen ertegen zetten om zeker te zijn natuurlijk..

Veel mensen doen het dubbel, al zal het waarschijnlijk met alleen die driehoekslatten ook wel blijven zitten:) Echter, met die alu profielen heb je wel een echte fysieke door-en-door verbinding met die schroeven....
 
ik werk nu nog met een houten prop 28x10, maar ik merk al dat je ze kan blijven aandraaien met die 8 bouten..
verschillende mensen hebben mij dan ook een carbonne prop aangeraden, maar kan ik er zeker van zijn dat een 28x10 goed is? of zou ik eerst gewoon gaan vliegen met mijn houten prop?
want ik ben niet van zin om 3 carbonne props te kopen tot ik de goede heb ;)
 
Ik heb ook een dle111 en die trekt ook met gemak een 28x10 2blad.
eigenlijk is hij iets aan de kleine maat, omdat ik op de grond 5900rpm heb.

maar voor 3Dis dat juist wel weer mooi want dan heb je een leuke gas response.

ik ga binnenkort ook een 28x10 carbon er op jassen.

ik werk nu nog met een houten prop 28x10, maar ik merk al dat je ze kan blijven aandraaien met die 8 bouten..
verschillende mensen hebben mij dan ook een carbonne prop aangeraden, maar kan ik er zeker van zijn dat een 28x10 goed is? of zou ik eerst gewoon gaan vliegen met mijn houten prop?
want ik ben niet van zin om 3 carbonne props te kopen tot ik de goede heb ;)
 
Ik heb ook een dle111 en die trekt ook met gemak een 28x10 2blad.
eigenlijk is hij iets aan de kleine maat, omdat ik op de grond 5900rpm heb.

maar voor 3Dis dat juist wel weer mooi want dan heb je een leuke gas response.

ik ga binnenkort ook een 28x10 carbon er op jassen.

jij vliegt dan ook zonder tuned pipes? maar met gewone mufflers?
 
ik heb een probleempje..

ik was net mn hoogteroeren aan het aansluiten, maar nu blijkt dat de ene naar boven en de andere naar beneden gaat.. servo omdraaien maakt niks uit, want de draairichting blijft gelijk..
kan je in de servo zelf de + en de - op de motor omwisselen zodat de servo andersom draait? of is dat onbegonnen werk?
omdat ik met een powerbox werk, kan ik het niet gewoon ompolen in de zender.. (die 2 servo's worden gezien als 1 kanaal)
 
Als je met een dergelijk toestel wilt gaan vliegen, dan heb je toch hopelijk wel een computerzender waarbij je de servo kunt ompolen?
 
hee alex, ik denk dat je mn post nog hebt gelezen voordat ik hem heb aangepast..
ik zit dus met die powerbox waardoor die 2 servo's op 1 kanaal zitten in mn ontvanger
ik zou gewoon mn servohorn kunnen omdraaien, maar dat past niet..
dus de draairichting moet echt veranderen (en liefst zonder extra elektronica)
wat ik erover vind is dat je de + en - van de servo moet veranderen, en de 2 buitenste draden van de potmeter ook
zoals in dit filmpje : [media=youtube]EK_FdRTenl0[/media]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welke powerbox heb je dan? Aan 5 kanalen heb je genoeg; 2x ailerons, 2x hoogte en 1x rudder. Gas kun je rechtstreeks in je ontvanger steken.
 
ik heb de evolution, ja als ik de gas rechtstreeks in de ontvanger steek komt er idd een kanaal vrij in de powerbox
dat doe ik dan toch liever dan in m'n servo gaan solderen..
 
Back
Top