FG monstertruck

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door simi007, 1 jun 2010.

  1. simi007

    simi007 Guest

    kan er mij iemand mij helpen ik heb fg monstertruck maar mij tandwielen glijden over elkaar en ze zijn nog maar vernieuw het is het tandwiel dat op de dif zit en de kleinere iemand die raad weet ?
     
  2. cor123

    cor123

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    484
    Locatie:
    Poortugaal
    Op het kleine tandwiel zitten 2 borg imbusjes, zijn deze vastgezet?
     
  3. Sco

    Sco

    Lid geworden:
    31 mei 2009
    Berichten:
    894
    misschien moet je die 4 boutjes van de motor even iets losdraaien en ook de bout van de motor verbindingsplaat , en dan de motor ietsje richting het diff drukken en dan weer vast draaien
    want het kan zijn dat de motor een stukje verschoven is .

    groetjes scott
     
  4. Vinniie

    Vinniie

    Lid geworden:
    5 aug 2008
    Berichten:
    311
    Locatie:
    Spijkenisse
    En ik maak even af.:D

    Vergeet ook niet lockite bij schroefdraai druppeljes... Dan tril je motor niet schroefjes los.
     
  5. simi007

    simi007 Guest

    was ook het eerste dat ik gecontroleerd heb
     
  6. simi007

    simi007 Guest

    welke vijzen zijn dat ? ik had al eens navraag gedaan en ze zeiden dat dat nie kon
     
  7. Hallo mensen,
    Ik heb advies nodig,ik wil een nieuwe uitlaat op mijn Monster truck,welke uitlaten geven mij het beste vermogen en een mooi geluid?Budget is rond 160 eur.
    Mooi geluid vind ik gaaf.
    Bedank alvast,

    mvg
    Alex
     
  8. hedibi

    hedibi

    Lid geworden:
    4 jun 2004
    Berichten:
    1.228
    Locatie:
    Vleuten Hormann HT3 Futaba 4pk
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  9. johnbob

    johnbob

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    150
    Locatie:
    Valkenburg aan de Geul
    Post eens ee foto van de tandwielen ;)
     
  10. charger

    charger

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    681
    Locatie:
    Naaldwijk(nl)
    Onder de motor zitten 4 schroeven. Deze lichtjes losdraaien en dan de motor verplaatsen. Als ik me niet vergis moet ook het "Afstandsplaatje" losgedraait worden. Deze zit tussen het diffblok en het motorblok. Zorg dan dat ze goed tegen elkaar staan. Niet te ver van elkaar af, en niet te dicht bij elkaar. Eigelijk zou je een vloeitje of papiertje tussen moeten kunnen draaien zonder dat het scheurt. Dan heb je de goede afstand ;).

    Het kan haast niet anders zijn dan dat de afstand niet goed genoeg is. Anders kunnen ze niet over elkaar draaien, wat ik uit de openingspost haal.

    Groeten,

    Ruben
     
  11. HT-turbo

    HT-turbo Guest

    zitten er kunstof motorsteuen op?
    of in iedergeval de grote motorsteun ?
    anders is het ook mogelijk dat deze door de temp van de motor warm word en dan zacht ward waardoor de kunstof motorsteun makkelijk van het diff tandwiel word weggedrukt door de kracht
    dat is vaak wel het probleem
    net zoals de kunstof aandrijfplaat warm word en je aandrijf tandwielen stript
    groeten
     
  12. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Off-topic...

    Wat bedoel je met "mooi geluid"? Herrie en vermogen gaan niet samen, al denken sommigen van wel...


    On-topic...

    Het afstellen van de tandwielen is simpel... wanneer de motorbouten (of beter gezegd, de schroeven van de motorsteunen) en die ene schroef van de verbindingsplaat los is kan je het geheel naar voor of achter verschuiven... Haal een vel papier uit je printer en knip daarvan een strook van ongeveer 1cm breed af, vouw deze in de lengte dubbel... Steek deze strook papier tussen difftandwiel en tandwiel op de tussenas... schuif nu de motor naar achteren zodat de tandwielen strak in elkaar grijpen en draai de schroeven van de motorsteunen weer vast en daarna die van de verbindingsplaat... Strook papier tussen tanwielen uithalen en je bent klaar...
     
  13. joester

    joester

    Lid geworden:
    12 mei 2007
    Berichten:
    390
    Locatie:
    veendam
    Herrie en vermogen gaan prima samen kijk maar eens naar de DDM dominater en de jetpro zonder demper.
    Je hebt met beide bakken vermogen en een klere herrie.
     
  14. vonkentrekker

    vonkentrekker

    Lid geworden:
    7 feb 2009
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Maastricht Airport.
    Nog nooit een RN tuningsuitlaatje gehad waarschijnlijk....
    Mooi geluidje en ECHT power, geen tering herrie waar niets uitkomt.
     
  15. joester

    joester

    Lid geworden:
    12 mei 2007
    Berichten:
    390
    Locatie:
    veendam
    Kijk eens onderaan mn bericht.
     

Deel Deze Pagina