Happy Hunter

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door danny.k, 16 mei 2010.

  1. danny.k

    danny.k

    Lid geworden:
    5 mei 2009
    Berichten:
    186
    Locatie:
    gistel
    Ik probeer jullie wat te laten mee genieten van de bouw van mijn H.H.
    En natuurlijk ook om te zien dat ik het wel goed doe.
    Want dit is trouwens mijn eerste boot :p.
    Dus alle hulp en reacties zijn welkom.
    Ook de minder goeie,leer ik alleen maar van.
    Na de romp te hebben uitgesneden en met schuurmachine alles wat effen gemaakt.
    Dan klielhout erin gelijmd.
    Dan heel de aandrijfset klaar gemaakt.
    Motoren ontstoort.
    Wel een ding,ik heb vergeten krimpkous aan de ontstoorders te doen.
    Heeft dit?
    De motoren eens proef laten draaien,maar die beven van je welste.
    Er is wel nog niets vast gelijmt.
    Juist kielvlak wel.
    zou dit ophouden met beven nadat alles gelijmd is ?
    Hier wat foto's.

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. F.van.Gent

    F.van.Gent In Memoriam

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    7.800
    Je heb de motoren niet goed ontstoord er mis nog een CONDESATOR
    mvg
    Frederik:D
     
  3. danny.k

    danny.k

    Lid geworden:
    5 mei 2009
    Berichten:
    186
    Locatie:
    gistel
    Oeps,
    Is drie niet genoeg dan ?
    Ik tel er drie hoor Frederik.
     
  4. F.van.Gent

    F.van.Gent In Memoriam

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    7.800
    Oeps niet goed gekeken hij zat zit ook helemaal onder in
     
  5. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Danny ik heb je bouwhandleiding niet gelezen en ken ook het model niet,
    maar ik kan me zo voorstellen dat er flexibele koppelingen tussen de schroefas en de motoras moeten.
     
  6. ger.

    ger.

    Lid geworden:
    21 aug 2008
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Standdaarbuiten
    H.H

    Hoi Danny.
    Je zou ook een verstevening er aan toe kunnen voegen (bv metaal)en je zou ook kniekoppelingen(zo als ik ze noem)kunnen gebruiken, net als Baggeraar zei, heb ik er ook tussen zitten.
    Maar je hou wel van opschieten zie ik wel.
    Groetjes Ger.
     
  7. ger.

    ger.

    Lid geworden:
    21 aug 2008
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Standdaarbuiten
    Happy HunterH

    Hoi Danny.
    Nog even vergeten, de aansluiting van de motoren zitten gelijk aangesloten, maar de schroeven moeten tegen mekaar indraaien, dus naar binnen, anders trekt hij naar links of rechts.
    Gr Ger.
     
  8. danny.k

    danny.k

    Lid geworden:
    5 mei 2009
    Berichten:
    186
    Locatie:
    gistel
    Bedankt mannen.
    Kan het nu kwaad dat er geen krimpkous aan de draaden van de condesators zitten?
    Wat is nu de juiste volgorde?
    Eerst straalkokers vast lijmen en dan motoren?
    Zal ook proberen de askokers wat meer te ondersteunen zal ook al maken in het beven denk ik.
    Ik had het al gezien van dat verkeerd draaien Ger :).
    Mag er dan meer spelling opzitten met die kniekoppeling ?

    Gr Danny
     
  9. Stefaan

    Stefaan

    Lid geworden:
    7 jan 2005
    Berichten:
    97
    Locatie:
    Wijnegem
    hoi,

    het beste met de bouw van de HH.
    voor de motoren een kleine krimpkous over de C draden is niet dom, een kortsluiting is altijd vlug gemaakt.
    als de tunnel kokers eropstaan kan je de assen uitlijnen, wij doen dit met volle schijven op de plaats ven de schroeven, zo heb je altijd het perfecte midden. in plaats van een koppeling ook een vast stukje buis gebruiken om zo de motor prefect te positioneren. achteraf een koppeling plaatsen met knie gewricht. ofwel op het gehoor de motor verder uitlijnen of een ampere meter gebruiken. Waar het minste gebruik is, dat is het perfecte uitgeleijnde plaats.
    het meeste lawaai komt van een niet goed uitgelijne koppeling.
    de motors rechtstreeks gebruiken is oon niet dom, minste herrie.
    zelf heb ik 2 720BB motoren in mijn Hunter staan en dit werkt prima.

    ik probeer dit topic wat te volgen misschien kan ik nog wel wat vertellen over de Hunter.

    trouwens, de 720BB (graupner) zijn niet onstoord bij mij, ik onstoor enkel als er problemen zijn anders niet. laat U niet te veel wijsmaken.
    let wel er bestaan 720BB moteren die niet van Graupner zijn en deze zou ik wel ontstoren er is visueel een duidelijk verschil. dit even ter zijde.

    Groeten,

    Stefaan
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2010
  10. danny.k

    danny.k

    Lid geworden:
    5 mei 2009
    Berichten:
    186
    Locatie:
    gistel
    Update

    Hallo mensen,


    Hier zijn we weer wat verder.
    Na lang wachten op onderdelen en lijm,nu toch wat verder kunnen doen.
    Alles is nu gelijmt.
    En boegschroef erin.
    Wel nog een paar vraagjes.
    Die batterijen van robbe zijn lood batterijen.
    Wie weet er een goeie oplader daar voor?
    Mijn oplader kan alleen nimh en lipo's opladen.
    Is de ultramat 8.
    Hoop dat de schroeven links en rechts juist zitten :confused:.
    Hier nog wat foto's.

    [​IMG]
    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
    [​IMG]

    Groeten Danny
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  11. tim elfering

    tim elfering

    Lid geworden:
    28 jan 2008
    Berichten:
    697
    Locatie:
    aerdenhout
    hee stefaan,

    zo te zien ben je weer lekker op dreef;) Alleen wat me opviel is dat je het schuren een schuurmachine hebt gebruikt. Het nadeel ervan is dat het zoals je zelf al ziet lelijke plekken achterlaat. Daarom gewoon op ouderwetse manier blokje hout met schuurpapier omheen en schuren.Probeer volgende keer met stabalit wat netter te lijmen want dat scheelt je weer hoop werk om het netjes te krijgen bij je straalbuizen. Ik kan moeilijk zien maar volgens mij staan ze goed. Zelf zou ik er twee mooie 4blads afgetopte messing raboesch exemplaren onder hangen maar dat is mijn mening;) ALCS 2-24 A Loodaccu lader | Ansmann.nl: Leverancier van oplaadbare batterijen, laders, accus, racing packs, netvoedingen en batterijen van het gerenommeerde merk Ansmann Als lood accu lader deze of eentje van graupner maar die kan ik niet meer terug vinden op hun site:confused:


    Gr,
    Tim(smit lloyd 107)
     
  12. danny.k

    danny.k

    Lid geworden:
    5 mei 2009
    Berichten:
    186
    Locatie:
    gistel
    Dag Tim,

    Is inderdaad met schuurmachien gedaan.
    Had het ook maar nadien gezien dat het allemaal cirkels waren.
    Wijze les voor het volgende.
    die straalbuizen waren het eerste dat ik gelijmt heb en ik had vergeten dat af te plakken aan de onderkant.
    Scheelt inderdaad in werk en ook kosten,want stabilit is niet goedkoop.
    Die messing schroeven was ik eindelijk al vanplan.( komt nog ).
    tja ik moet nog veel leren,maar aldoende ......
    Wat ik me ook afvraag al die batterijen die er inzitten,hoe worden die geladen?
    Zijn al verschillende hè 6v,4,8v en dan nog de twee looden.
    Hoop dat heel dat zooitje er niet iedere keer er allemaal uit moet.
    Nog bedankt voor de reactie.
    Als niemand iets zegt kan ik ook niet leren he.

    Gr Danny




     
  13. ger.

    ger.

    Lid geworden:
    21 aug 2008
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Standdaarbuiten
    Hoi Danny.
    Je bent weer goed aan het werk zag ik wel.
    Als je kan moet je je gelijmde delen wat gladder afwerken, want dat kost allemaal exta tijd om het mooi glad te maken, en zo ook die schuurkrassen van je schuurmachine want die kunnen gemeen zijn, want het beste is dat je daar een beetje plamuur op zet, want als je die weg gaat schuren dan ga je door die beschermlaag heen, en heb je kans dat je straks van die aftekenranden in je lak krijgt.
    En je had het over de accu's opladen, ik heb bij de Zwarte Zee van mij een plekje gezocht uit het zicht en heb daar een contacktjes gemaakt van de accu uit waar ik de stekkertjes van de opladder insteek, (een mannetje en een vrouwtje zeg ik altijd maar) dan kun je de accu's zo opladen.
    En heb je nou de rest van je spullen al binnen?? want dan kun je door met bouwen, dan heb je verder nergens geen tijd meer voor ha ha.
    Nog veel plezier bij verdere bouw van je schip, want als hij klaar is is het een prachtig schip.
    Mvg Ger.
     
  14. hawser

    hawser

    Lid geworden:
    23 sep 2007
    Berichten:
    568
    Batterijen

    Hoi Danny,
    Waarom niet varen met lipo's? Ik vaar met mijn Holland met een 11.3V 3 cels lipo en mijn motor is een torque 700. Een hele middag plezier.
    grt
    Hawser
     
  15. danny.k

    danny.k

    Lid geworden:
    5 mei 2009
    Berichten:
    186
    Locatie:
    gistel

    Hallo,

    Ik had al veel van die batterijen liggen,dus ik moest ze niet kopen.
    Dan was de keuze snel gemaakt he.

    Gr
     
  16. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.630
    Locatie:
    Betuwe
    Loodaccu's hebben bij dit model een paar voordelen:
    1) goedkoop (ook de lader)
    2) ballast
    3) minder risico op enge dingen als je (als beginner) eens een foutje maakt.

    @Danny: goed bezig!
    Maar inderdaad: schuren met het handje. ABS lijkt makkelijk, maar machinaal schuur/snij je meer weg dan je denkt.

    De accu's laden:
    Allereerst kan je er makkelijk bij, omdat het dekhuis afneembaar is.
    Ten tweede: op een "verborgen plekje" inderdaad een dubbele laadbus maken. Bijvoorbeeld onder een (afneembare) kist die ergens op het dek staat, dichtbij het dekhuis.
     
  17. danny.k

    danny.k

    Lid geworden:
    5 mei 2009
    Berichten:
    186
    Locatie:
    gistel
    Hoi Ger

    Ja alle spullen zijn binnen hoor.
    Bijna alles.lol
    Ik mis nog een railes die op backorder staat.
    Van dat schuren dat heb ik gezien.
    Zal proberen met heel fijn schuurpapier die cirkels weg te werken.
    Tja tijd he.altijd zelfde tijd. lol
    wou dat ik al op pensioen was :).

    Gr
     
  18. ger.

    ger.

    Lid geworden:
    21 aug 2008
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Standdaarbuiten
    Hoi Danny.
    Nou, nog even joh, en dan mag je mee pensioen, heb zelf 46 jaar gewerkt , ben nu 3 jaar met pensioen, dan mag het wel denk.
    En Roel zal ook niet zo lang meer hoeve denk, want bij defencie gaan ze ook wel wat eerder denk????
    Groetjes Ger.
     
  19. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.630
    Locatie:
    Betuwe
    @Ger: Mijn "normale" baan is als burgermedewerker bij Defensie.
    En dan mag ik gewoon, net als ieder ander op mijn 65e (of iets later) met pensioen. Ik hoop dat ik het werkend haal, in goede gezondheid.
    En liefst nog een aantal jaren meer.

    Met mijn "tweede baan" als reservist mag ik (hoeft niet) met mijn 56e beëindigen.
     
  20. F.van.Gent

    F.van.Gent In Memoriam

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    7.800
    Maar hoe dan ook de klos is hij tot zijn 65 Bij de een mag hij en bij de ander moet hij nog wat dus
    Blijft het lood om oud ijzer zeg maar
    mvg
    Frederik
     

Deel Deze Pagina