Traxxas VXL3-S No limit ?

ik heb van de week een nieuwe vxl setje in mijn Traxxas bandit ingebouwd.
maar vind de snelhijd nogal tegen vallen, nu mijn vraag tot hoeveel turns brushless motoren kan ik met deze regelaar belasten, en op de doos staat ook sensorless en sensorred, maarja ik kan geen input vinden voor de sensor kabel. alleen een aux port maar waar die goed voor is ??
ik heb nog een GM 4.5 T liggen maar deze heeft een sensor kabel.
kan deze eventueel er voor gebruiken.
 
ik heb van de week een nieuwe vxl setje in mijn Traxxas bandit ingebouwd.
maar vind de snelhijd nogal tegen vallen, nu mijn vraag tot hoeveel turns brushless motoren kan ik met deze regelaar belasten, en op de doos staat ook sensorless en sensorred, maarja ik kan geen input vinden voor de sensor kabel. alleen een aux port maar waar die goed voor is ??
ik heb nog een GM 4.5 T liggen maar deze heeft een sensor kabel.
kan deze eventueel er voor gebruiken.

de aux port is voor een sensor, weet even niet welke kabel je dan moet gebruiken.
staat ook in de gebruiksaanwijzing.
 
Dat 'no-limit' moet je niet te serieus nemen denk ik. Er is hier al eens een topic voorbij gekomen van iemand die te enthausiast was en er een 3.5 turns voor gekocht had.
Zijn regelaar sprong binnen een minuut op de temperature cut-off.

De VXL set is trouwens verre van traag hoor! Heb je al een grotere pinion er op gezet of heb je een andere accu geprobeerd? In combinatie met 3 cellen lipo kun je snelheden tot over de 100 halen.

En voor op je regelaar zit een lange, brede cover. Hier achter zit de invoer voor de sensor kabel geloof ik. Overigens zal de motor misschien ook wel zonder sensor kabel werken.
Je zou de motor wellicht kunnen proberen, maar houd rekening met de temperatuur van de regelaar, en zorg zeker dat je een extra kleine pinion hebt want als je de standaard pinion er op laat zitten, ga je de motor zeker overgearen!

Dat je motor (8000?) Kv heeft en de velineon motor 3500 wil niet zeggen dat je meer dan 2 keer zo snel bent he ;) De velineon is overigens een 550 motor, die minder toeren draait maar meer vermogen kan leveren. Op dat hoge Kv moet je dan ook je gearing afstemmen.
 
Laatst bewerkt:
oke bedankt,
ik wil blijven rijden op 2 cells lipo heb gisteren een andere tandwiel verhouding geprobeerd, werd wel iets beter, maar nog steeds niet echt, en nu heb ik dat een grotere pinion heb en een kleinere spur maar dan word de motor best wel warm op terrein.
maarja in ieder geval bedankt voor de reactie's
 
Is die aux poort op de regelaar niet voor de fan?

Ik bedoel de lange blauwe sleuf aan de voorkant. Dat is een kapje voor de connector die er achter zit.
Traxxas-Velineon-VXL-3S.jpg


@ TS: Wat is 'best wel warm' ? Warm, of zo heet dat je hem niet vast kan pakken?
 
Waarom?Als het dan toch extra snelheid is dat je zoekt zul je het op
geen betere manier vinden dan van 2s naar 3s te gaan

ik heb me toch maar overwogen om overtestappen naar 3 cells maar wil toch voornamelijk met 2 cells rijden, omdat ik er een hele stapel van heb liggen.
 
Ik bedoel de lange blauwe sleuf aan de voorkant. Dat is een kapje voor de connector die er achter zit.


@ TS: Wat is 'best wel warm' ? Warm, of zo heet dat je hem niet vast kan pakken?

niet al te heet kon wel 3 seconden de motor vasthouden, maarja dat was wel naar ongveer 3 minuten rijden op net gemaait gras,
heb nu een verhouding van 26t pinion en 76t op de spur.
 
ik heb me toch maar overwogen om overtestappen naar 3 cells maar wil toch voornamelijk met 2 cells rijden, omdat ik er een hele stapel van heb liggen.

Begrijp waar je van komt ,heb hier ook nog hoop batterijen liggen die ik bijna nooit meer gebruik.
Maar je zal het je zeker niet beklagen de overstap naar 3s
 
+1

Calibreren die handel;) Bij mijn (inmiddels verkochte) Slash 4X4 dacht ik in beginsel ook...."Is dit het nou?" Tot ik het zaakje eens ging calibreren en opnieuw de juiste modus ging instellen. Was echt een wereld van verschil...

Het rode stekkertje vanuit de esc is voor de fan.
De poort aan de voorzijde is idd voor een sensor kabel.

Met de juiste vertanding mag je setje niet meer als goed warm worden. Dus nog aardig beet te pakken. Mijn ervaring is dat dit (zonder fan) heel goed kan in een vrij snelle 2wd Traxxas auto.
 
+1

Calibreren die handel;) Bij mijn (inmiddels verkochte) Slash 4X4 dacht ik in beginsel ook...."Is dit het nou?" Tot ik het zaakje eens ging calibreren en opnieuw de juiste modus ging instellen. Was echt een wereld van verschil...

Het rode stekkertje vanuit de esc is voor de fan.
De poort aan de voorzijde is idd voor een sensor kabel.

Met de juiste vertanding mag je setje niet meer als goed warm worden. Dus nog aardig beet te pakken. Mijn ervaring is dat dit (zonder fan) heel goed kan in een vrij snelle 2wd Traxxas auto.

Calibreren ?? gewoon throttle trim vooruit zetten??
ik heb wel in de sport mode gezet maar daar zat die ook al in.

wat is je juiste tandwiel verhouding dan, voor een bandit/ rustler
als ik de catalogus moet geloven dan kan ik me motor opsturen naar rc-connenct.
 
Begrijp waar je van komt ,heb hier ook nog hoop batterijen liggen die ik bijna nooit meer gebruik.
Maar je zal het je zeker niet beklagen de overstap naar 3s

de meeste auto's die ik heb zijn gemaakt voor 2 cells lipo, dus dit is een reden dat ik hier een paar van heb, eningste 2 auto waar ik de 3 cells lipo kan gebruiken is dan nu de bandit en de emaxx.
maar probeer het wel met een keer een 3 cells lipo.
 
met callibreren word bedoelt de end points van je zender instellen op de regelaar. (dat volgas ook volgas is, etc.)

ps: heb nog een Novak GTB 4.5T setje liggen voor het geval dat je ruilen wilt. heb zelf alleen maar 3s Lipo's, en al 2 auto's met een VXL setje. :) dus zou mij wel goed uitkomen.
 
Back
Top