RCEFlyer
In Memoriam
Hoi Bart,
ik kan natuurlijk alleen een beperkte ervaring beschrijven van de Last Down XL
Tot nu toe heb ik er uitstekende ervaringen mee. De Last Down is een heerlijke zwever, die erg makkelijk thermiek oppakt. De kist heeft een prachtig vliegbeeld, niet alleen volgens mij, maar ook de mening van meerdere clubgenoten
De zwever regaeert erg goed op de voorgeschreven roeruitslagen. Ik vlieg 'm nu met 40% differential en dat lijkt prima te werken, geen grote effecten van een mogelijk haakeffect zichtbaar.
De mijne weegt nu 2,6 Kg terwijl de fabrikant 2,8 Kg aangeeft.
Dit terwijl ik toch 161 gram lood en een 3S2P Lipo pakket voorin heb.
Zoals eerder geschreven, hebje dit gewicht in de neus ook nodig, om het zwaartepunt juist te krijgen.
Ik ben nog wel een beetje aan het finetunen, maar kom nu aardig dicht bij de optimale trim-instellingen heb ik het idee.
De geadviseerde Himax 3526 outrunner is een aanrader, je hebt echt meer dan voldoende vermogen. De handstart doe ik doorgaans met 40% gas 8O
De Dymond 60A regelaar blijft lauwwarm, voldoet dus ook prima. Nadat ik wat instellingen heb veranderd heb ik het idee dat het een prima aandrijving / regelaar is voor een scherpe prijs.
De canopy bevestiging is simpel maar zeer doeltreffend. Er is een verenstalen staaf aan de binnenzijde met een glasvezel matje bevestigd. Hiermee is het bevestigen van de kap niet meer dan naar voren schuiven, naar achter schuiven en vast
Als ik een puntje van kritiek zou moeten noemen, is het dat ie met de geadviseerde spullen een klein beetje staartlastig is. Maar dat is simpel op te lossen ...
Kortom: als ik een cijfer mag geven dan geef ik een 9 !
Grtz,
Menno
ik kan natuurlijk alleen een beperkte ervaring beschrijven van de Last Down XL

Tot nu toe heb ik er uitstekende ervaringen mee. De Last Down is een heerlijke zwever, die erg makkelijk thermiek oppakt. De kist heeft een prachtig vliegbeeld, niet alleen volgens mij, maar ook de mening van meerdere clubgenoten

De zwever regaeert erg goed op de voorgeschreven roeruitslagen. Ik vlieg 'm nu met 40% differential en dat lijkt prima te werken, geen grote effecten van een mogelijk haakeffect zichtbaar.
De mijne weegt nu 2,6 Kg terwijl de fabrikant 2,8 Kg aangeeft.
Dit terwijl ik toch 161 gram lood en een 3S2P Lipo pakket voorin heb.
Zoals eerder geschreven, hebje dit gewicht in de neus ook nodig, om het zwaartepunt juist te krijgen.
Ik ben nog wel een beetje aan het finetunen, maar kom nu aardig dicht bij de optimale trim-instellingen heb ik het idee.
De geadviseerde Himax 3526 outrunner is een aanrader, je hebt echt meer dan voldoende vermogen. De handstart doe ik doorgaans met 40% gas 8O
De Dymond 60A regelaar blijft lauwwarm, voldoet dus ook prima. Nadat ik wat instellingen heb veranderd heb ik het idee dat het een prima aandrijving / regelaar is voor een scherpe prijs.
De canopy bevestiging is simpel maar zeer doeltreffend. Er is een verenstalen staaf aan de binnenzijde met een glasvezel matje bevestigd. Hiermee is het bevestigen van de kap niet meer dan naar voren schuiven, naar achter schuiven en vast

Als ik een puntje van kritiek zou moeten noemen, is het dat ie met de geadviseerde spullen een klein beetje staartlastig is. Maar dat is simpel op te lossen ...
Kortom: als ik een cijfer mag geven dan geef ik een 9 !
Grtz,
Menno