Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
had het gisteren met mijn novak HV 4.5. vlak voor de start. motorlager van de novak kapot.
gelukkig is het met de 5mm as de standaard tamiya maat lager. dus binnen 5 minuten weer gerepareerd.

dat lagertjes kapot gaan, hoort er een beetje bij. part of the hobby
 
ja.. dat ze slijten is normaal. maar dat ze zo snel slijten is een ontwerp fout. als het normaal was had ik ze bij de 4x2 al 6x moeten vervangen.
anders maar eens even kijken of ik een andere motorsteun kan maken, zodat de motor iets dichter (axiaal) bij het spur komt. zodat het tandwiel niet zo ver van het lager af zit.
 
Welke motorsteun bedoel je? die steun waar het lager van het diff in zit word ook motorsteun genoemt. Ik bedoel met motorsteun in dit geval echt die plaat waar de motor aan gebout zit.

vijnd het trouwens wel een goed idee.. niet de motor verschuiven, maar extra lager houder bij op de steun maken. (nouja, nieuwe steun frezen. )
 
Ceramische lagers zijn best duur. Avid RC heeft top lagers voor een zeer goede prijs.

Tuning tips?

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat valt wel mee hoor Nard , bij A-main heb je voor nog geen 15 dollar al ceramische hoofdlagers voor je brandstofmotor ;) Dan zullen een setje lagers voor een electro niet zo duur wezen ....

Ze gaan normaal iig langer mee als gewone lagers.
 
Ik raad het aan a.d.h.v. het volgende:

Chadworkz on RCM zei:
When it comes to ball-bearings, there are only two options...

[1] If you need great bearings and don't have a lot of cash to spend, Avid RC Bearings are the ONLY way to go! Each bearing is only $1, and they are the best non-ceramic bearings money can buy. You have three types to choose from; Halo dual metal-shielded, Halo dual rubber-shielded, and Revolutions one side metal-shielded & one side rubber-shielded. Personally, the Revolutions are the best way to go, as they give you the super-low friction of metal-shields as well as the super-great sealing of rubber shields. When using Revolutions, you put the rubber-shields toward the outside to repel dirt and grime, while the metal-shields are inside where they are not exposed to anything...they are the perfect bearings!

[2] If you want the best bearings available, and aren't restricted by a tight budget, Acer Racing Ceramic Bearings are the ONLY way to go! You can buy the bearings in complete kits for almost any vehicle, or you can buy the bearings individually. I personally run Acer Racing Ceramic Bearings in all of my RC vehicles, and even use them in a few non-RC applications.
Bron

Zorg er in ieder geval voor dat je goede bearings hebt, kan veel schelen in een set-up :) Cermisch is doorgaans beter dan niet ceramisch!
 
Volgens mij toch niet, hoe kom je daar bij??
Hij zegt zelfs dat een vriend van hem met een stock Slash 4x4 ook gekwalificeerd is en dat dat de stock auto dus ook zeer goed mee kan.
Als iemand aanpassingen maakt wil het niet zeggen dat de standaard niet goed is, hij is aan het experimenteren om het CoG lager te krijgen.

70euro voor bearings vind ik persoonlijk best veel, het is het voor mij in ieder geval niet waard :)
 
Nou ja, hij kraakt de gondspeling nog al af, vooral leuk voor de bashers die op een bouwterrein willen rijden zegt ie letterlijk. Het enig wat hij zegt is dat zijn modificatie's kennelijk niet zoveel uitmaken, omdat hij niet sneller is geworden dan de stock slash. En de voorvering adviseert hij ook langere shocks, omdat ze standaard voor hem kennelijk te kort zijn.
Als je met de ceramische lagers voorgoed af bent van vastlopers, verdien je ze redelijk snel terug denk ik. Ik heb pas een center diff van 30 euro weg kunnen gooien omdat er een lagertje is vastgelopen.
Nu valt het wel weer mee met het roesten van de lagers, maar van het najaar zal het wel weer anders zijn.
 
Rij nu een paar dagen met de MMM en de 2200Kv van mijn revo rond, en moet zeggen, dat rijdt ook heel aardig. Vind alleen de ontvanger box een beetje ongelukkig staan, zo voorin. Heeft iemand daar al een betere oplossing voor gevonden of gezien?
 
ik heb niet zoveel problemen met lagers. Alleen die ene dan bij het middendifferentieel. Maar dat heb ik zo aangepast dat er een 5*16 lager in zit en heb nu nergens last meer van. Echt een aanrader dus.
 
@ bricks, je kunt meerdere reacties in één post plaatsen hoor ;)

Hoge grondspeling is niet ideaal voor racen, en dat is wat hij doet vandaar dat hij het als een nadeel ziet. Wil je bashen en over rotsen rijden dan is het inderdaad een voordeel. Zijn algemene conclusie is echter dat de Slash een leuke wagen is, maar dat er dingen zijn die beter kunnen.

Die jumps zijn inderdaad erg extreem, dat zou ik ook niet doen. Nja voor hun zijn onderdelen ook stukken goedkoper dan voor ons.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top