Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nadat ik in Leidenschendam op het leuke baantje wat een paar enthousiaste RC'ers hebben geschept, in het dunne, plakkerige zand binnen 15 minuten een centerdiff terug heb gebracht naar de oorsprong (een hoop gesmolten pastic), heb ik een modificatie doorgevoerd, die ik nog niet eerder gezien heb.
Heb er gisteren weer zeker een uurtje mee gereden, en niks nada nopes problemen mee gehad.
Wat heb ik gedaan


Gaatje geboord in het chassis, onder de aandrijfas, net voor het lager. niet te klein gaatje, 6 mm.
Gaatje geboord in centerdiff housing, stukje meer naar achter, net onder de spur.




Op deze uitvergroting zie je het net iets beter. Wat opvalt is de hoeveelheid zand vóór de spur gear. Dat is via de aandrijfas naar binnen gekomen. Achter de spur zie je niets meer. Ook op het spur en het lager zie je niets meer.
 
@ bricks, gewoon onderin het ''Quick Reply'' typen en dan weer naar boven gaan en lezen. Maar het is inderdaad meer werk dan losse replies.

@ jurre corally cct, dat wordt wel meer gedaan. Deze bomen beginnen onderaan te wortelen waardoor het een soort van mini schansje wordt. Je ziet veel mensen dit doen om ''standing backflips'' na te apen. Ook worden vaker schuttingen of hekken hiervoor gebruikt.

@ westcoast,
1) nee want dat is een onbegonnen taak op dit forum.
2) het is een ''algemene forum regel'' dat het zogenaamde ''dubbelposten'' niet op prijs wordt gesteld. Dit maakt het aantal posts onnodig groot en is niet echt bevorderlijk voor de leesbaarheid.
3) ik zei het met een knipoog (dat is deze emoticon: '';)''), waar maak jij je eigenlijk druk om :)?
 
@ westcoast,
1) nee want dat is een onbegonnen taak op dit forum.
2) het is een ''algemene forum regel'' dat het zogenaamde ''dubbelposten'' niet op prijs wordt gesteld. Dit maakt het aantal posts onnodig groot en is niet echt bevorderlijk voor de leesbaarheid.
3) ik zei het met een knipoog (dat is deze emoticon: '';)''), waar maak jij je eigenlijk druk om :)?

Als het met een knipoog zegt kun je beter even dat zinnetje gewoon weglaten voortaan.
Ik maak me druk om mensen die zich druk maken over een andermans "foutjes" Zou een baantje als mod gaan ambieëren als ik jouw was.:rolling:( ook als geintje bedoeld en nu weer :ontopic: )
 
beetje deprimerend zulke filmpjes. Van die rijkelui's kinderen die even een ding van een paar honderd euro als oud vuil behandelen. Maar aan de positieve kant: ze zijn even geen bushokjes aan het vernielen.

Dit zijn juist de bash filmpjes die aantonen wat een RC auto kan hebben.
En zo ruig doen ze nog niet hoor.. Zeker het stukje dat ze die bomen als schans gebruiken is erg leuk.. Moet ik ook eens gaan doen met mijn auto..

Alleen eerst ff een boom zoeken met mooie oppervlakkige wortels..
 
zit weer ff terug te lezen.
en het is weer gezellig onder elkaar mbt de ceramische lagers.
kap nou eens met die nodeloze en dure zooi.
leer eens je wagen te onderhouden, scheelt je een hoop ellende en geld.
 
Met onderhoud bedoel je de auto met de banden van de grond af opslaan of komen daar nog meer dingen bij kijken?

Je hebt wel deels gelijk hoor, goed onderhoud voorkomt een hoop ellende. Maar feit is en blijft dat ceramische lagers beter zijn dan normale ball bearings. Wil je top of the line en heb je het geld er voor over dan is het te overwegen. Zoals ik al aangaf, ik zal het zelf niet snel kopen, zelfde als zo'n titanium screw kit. Wellicht leuk, maar in mijn ogen weinig waarde toevoegend.

Klamath, heb jij een foto van je ''rigs''? Je hebt wel een erg leuk lijstje.
 
Ik zal ze wel eens allemaal buiten neer zetten en een fototje maken. :)

(ja, ik weet, de hobby is gruwelijk uit de hand gelopen. >.< )

Als het goed is komen vandaag de lagers voor m'n VXL motortje (en 2200kv motor) binnen. kan ik de 4x4 en de Revo weer fixen. ben ik iig weer goed mobiel. :)
 
zit weer ff terug te lezen.
en het is weer gezellig onder elkaar mbt de ceramische lagers.
kap nou eens met die nodeloze en dure zooi.
leer eens je wagen te onderhouden, scheelt je een hoop ellende en geld.

Ik zie toch regelmatig problemen voorbij komen met de lagers van de motoren , dan is het volgens mij niet nodeloos om daar 's een keer wat beters in te zetten als standaard lagers :confused:

Of je moet van geouwehoer met je aandrijving houden en dat onder onderhoud verstaan.....
 
Ik vind de Slash 4x4 gewoon tegenvallen moet ik eerlijk zeggen. super leuke auto, als die het doet. maar er zitten imo wel een paar ontwerpt fouten in.

Ik ga de gaten die bricks in zijn slash heeft gemaakt iig ook maken. (mischien het gat wat voor het lager zit zelfs nog iets groter.) en er komt een alu motorstein in, om het lager nog wat beter te koelen.
 
Ik zie toch regelmatig problemen voorbij komen met de lagers van de motoren , dan is het volgens mij niet nodeloos om daar 's een keer wat beters in te zetten als standaard lagers :confused:

Of je moet van geouwehoer met je aandrijving houden en dat onder onderhoud verstaan.....

je moet eigenlijk eens dieper ingaan op de echte oorzaak betreft de problemen met de lagers die jij voorbij ziet komen..

ik durf te stellen dat 80% komt omdat er niet goed/tijdig naar de lagers gekeken word en schoongemaakt.

er is geen geouwehoer met de aandrijving.

de truck is modulair opgebouwd. 4 schroeven los en je zit bij het lager. ff voelen en je weet of je hem moet vervangen ja of nee..

doe dit een paar keer tijdens je bash sessie of wedstrijddag en je hebt geen probleem.

na 7 maanden rijden zit nog steeds het eerste lager erin. en met mij vele slash 4x4 rijders van MVB.


wat verwacht je van een offroad auto. dat je hem altijd maar weer zo zonder schoonmaken/nakijken op de plank kan zetten ?
 
de enigste lager die een beetje meer onderhoud nodig heeft zit bij de spurgear,want als die kapot gaat rij je vaak meer schade dan nodig is.

en ja de motorlagers die moet je ook gewoon in de gaten houden,een beetje speling erop gewoon even vervangen en niet wachten tot die vast slaat!

de rest vd lagers kan je in mijn ogen wel helemaal in de soep rijden voordat je die gaat vervangen.

dus uiteindelijk gaat het over 2 lagers die je liever eerder vervangt!
en dat is een werkje van niks en scheelt je een hoop ergenis.
 
nog ff iets..

valt het jullie niet op nu de temperatuur een flink stuk hoger is, dat met veel minder assen kapot rijd en veel minder achterhubs.

iedereen zich maar afvragen wat de oorzaak zou kunnen zijn van het zwakke punt , en wat de oplossing zou moeten zijn..

tja Traxxas zit in Texas USA , ze zullen ongetwijfeld veel testen, maar niet bij -5 graden denk ik.

nu de temperaturen hoger zijn is het plastic minder broos en blijft alles langer heel..
 
Niet lullig bedoelt.. maar een lager moet niet al versleten zijn na 10x rijden.. (waarvan het meeste op grasmatten.)

Besides, als je de achterkant er steeds af moet pakken, kun je ook in no-time een nieuw chassis kopen omdat de schroeven met verloop van tijd dol zullen zijn. (ook al draai je ze er net zo netjes weer in elke keer.)

Ik vind het gewoon bagger dat het lager bij de spur zo snel kapot is. dat is gewoon een fout in het ontwerp.
De lagers in de motor zullen wel een optater krijgen als het lager bij het spur kapot gaat. Ik ga ervan uit dat als die heel blijft, de motorlagers ook veel langer heel zullen blijven.

Hoe zou jij het vinden als je elke 500 kilometer die je met je eigen auto rijdt, alle wielmoeren moet aantrekken omdat ze los gaan? Ook een klusje van niets, maar ook gruwelijk irritant, en onnodig.

Alle andere auto's die ik heb hebben geen probleem met het lager bij de spur. dus sorry, maar mij maak je niet wijs dat het normaal is voor een lager om zo snel kapot te gaan.
 
Besides, als je de achterkant er steeds af moet pakken, kun je ook in no-time een nieuw chassis kopen omdat de schroeven met verloop van tijd dol zullen zijn. (ook al draai je ze er net zo netjes weer in elke keer.)

.

:confused:

totaal niet mee eens. ik heb dus echt heel veel keren de voor en of achterkant er vanaf gehaald. gebruik nog steeds het eerste chassis ( na 7 maanden ). alles is nog steeds goed muur vast te zetten..


oh, en als ik steeds na 500 kilometer met mijn 1:1 wagen mijn wielmoeren moet vast zetten. dan blijf ik daar niet over jammeren maar dump ik mijn wagen en koop ik een wagen waarbij dat geen issue is.


tip voor mensen die problemen met hun slash hebben, of het vinden tegenvallen. verkoop je auto. besteed je geld ergens anders en ga in het daarbij horende topic lekker babbelen over je "goede"auto..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top