Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ wishiej: die robin dat ben ik

Okidoki dan dan weet ik dat ook weer ;)

Ik had inderdaad al gelezen dat jij die mod zelf had uitgevoerd en dat het je goed beviel.

Maar zelf heb/had ik zoiets van dat ik zo min mogelijk aan de orginele onderdelen wil "kloten".
Ik heb zelf het probleem niet gehad en ik ben er bijna heilig van overtuigd dat het met goed onderhoud kan worden voorkomen.

Dus alsjeblieft voor de zeurpieten onder ons: Verkoop de slash 4x4 als je hem beu bent of beter nog....gooi hem in mijn vuilnisbak!

Dat nooit van zelangzalzeleven
 
aijaija, gevoelig onderwerp zeg...
Geen kritiek op de slash meer s.v.p., Alleen adoratie betuigingen met stoere foto's s.v.p.
En luister naar Master Robin hé
 
En luister naar Master Robin hé

waar slaat dit nu weer op? mij een beetje belachelijk lopen maken ofzo? Ik zeg gewoon dat die mod werkt. Rij er nu alweer heel wat uren mee rond en niks aan de hand. Mensen zeiken over een probleem waarvoor al een aantal dingen bedacht zijn, ook op andere fora en dan ga je een beetje neerbuigend lopen doen over de oplossing die ik heb toegepast. Fijne kerel hoor...

@ wishiej. Wat jij zelf doet met jouw slash 4x4 moet je zelf weten. I.c.m. een slipperclutch hoeft alleen maar de motormount zeer licht aangepast te worden. 2 minuutjes werk en de motormount is ook maar een onderdeel van slechts een paar euro. Maar je mag van mij na iedere rit ook het lager nakijken hoor. Geen probleem. Wat betreft onderhoud heb je helemaal gelijk. Het kan erg lang goed gaan met het originele lager. Puur technisch gezien kunnen de zeer kleine balletjes in het originele lager gewoon wat minder goed tegen zand dan de veel grotere kogeltjes in het lager wat ik nu gemonteerd heb.
 
Laatst bewerkt:
waar slaat dit nu weer op? mij een beetje belachelijk lopen maken ofzo? Ik zeg gewoon dat die mod werkt. Rij er nu alweer heel wat uren mee rond en niks aan de hand. Mensen zeiken over een probleem waarvoor al een aantal dingen bedacht zijn, ook op andere fora en dan ga je een beetje neerbuigend lopen doen over de oplossing die ik heb toegepast. Fijne kerel hoor...

Heb jij je post al eens nagelezen? Mijn reactie gaat niet over de technische oplossing, die ongetwijfeld zal werken, omdat het een verbetering is op het ontwerp, maar meer op de toon dat je het brengt. Nogal dominant, en dan druk ik het zachtjes uit.
 
Heb jij je post al eens nagelezen? Mijn reactie gaat niet over de technische oplossing, die ongetwijfeld zal werken, omdat het een verbetering is op het ontwerp, maar meer op de toon dat je het brengt. Nogal dominant, en dan druk ik het zachtjes uit.

zo zou je het op kunnen vatten, maar zo was het niet bedoeld. Of misschien gedeeltelijk wel, want ik was net wel wat geïrriteerd omdat de oplossing die ik toepas toen ik hem postte totaal genegeerd werd en nu opeens met enorm veel ophef over het misterieuze grote lagerprobleem gesproken wordt. Dat rechtvaardigt mijn demonstratieve houding vind ik zelf.
het verbaasde me dat er zo'n lange discussie over dat lager wordt gevoerd terwijl oplossingen voor handen zijn. Daardoor drukte ik mij misschien nogal stug uit. Maar dat stug uitdrukken hebben wel meer mensen voor mij gedaan;)

ps: daar komt ook nog eens bij dat mensen bij het lezen of typen van berichten deze allemaal op hun eigen manier interpreteren.
 
Laatst bewerkt:
Wij begrijpen elkaar denk ik wel. Maar ik had tot voor zondag nog geen enkel probleem gehad met dit lager simpel omdat ik niet in een stoffige omgeving rij (reed)
 
Hallo slash kenners,

Ik heb sinds kort een slash 4x4. Hij doet het prima, echter is het tandwiel van de slipper clutch, nu al versleten!!

Wat kan ik verkeerd hebben gedaan? En is het makkelijk te vervangen?
 
Wij begrijpen elkaar denk ik wel. Maar ik had tot voor zondag nog geen enkel probleem gehad met dit lager simpel omdat ik niet in een stoffige omgeving rij (reed)

oké dan zitten we weer op een lijn. In stoffige omgeving gaat het inderdaad erg hard. Ik had net mijn lagers schoongemaakt (open gehad, met remmenreiniger schoongemaakt en weer netjes ingeolied en in elkaar gezet). 5 minuten rijden in het witte zand van de Drunense Duinen was voldoende om het slipperclutch lager naar de eeuwige rc-velden te sturen. Vandaar ook dat ik op zoek ben gegaan naar iets anders, want daarvoor had ik ook niet zoveel last van dat lager.

@ pollyman

waarschijnlijk stond de afstelling van je tandwielen niet goed, of er zit zoveel vuil in de ruimte waar het spurgear in zit dat deze door het vuil kapot is gedraaid. Wanneer de afstelling niet goed stond zouden je tandwielen altijd al veel herrie hebben moeten maken. Aan je berichtje te lezen heb je denk ik nog nooit de achterkant van de slash afgehaald en dus ook die ruimte nog niet schoongemaakt?
 
Laatst bewerkt:
Hallo slash kenners,

Ik heb sinds kort een slash 4x4. Hij doet het prima, echter is het tandwiel van de slipper clutch, nu al versleten!!

Wat kan ik verkeerd hebben gedaan? En is het makkelijk te vervangen?


ook ff je gearmesh juist afstellen ( afstand van je pinion tot je spur )

pak ff een klein stukje papier. duw dat tussen je spur en pinion, druk je pinion goed aan met het papier er nog tussen. draai je motor vast en haal het papier er tussenuit dmv draaien van de tandwielen.
 
Beste slash rijders!

Ga in de week men slash 4x4ophalen, echter heb ik nog twijfels. Ik twijfel tussen de platinum, en de ultimate versie. Omdat ik de spektrum dx2 op het ook had.
Ik had ook een vraagje, ligt de snelheid het hoogst bij een 8,4vnimh, of een 2cell lipo(4000mah 30C), ik heb namelijk nog veel van deze lipos liggen...

Laat de argumenten maar komen!!

grtzzz
 
Van die LiPo zul je langer plezier hebben, wellicht dat de NiMH de eerste twee minuten een paar kmph sneller is, maar die zal al snel in voltage zakken waar de LiPo vrolijk verder zal gaan.
 
uhu, omdat ik 2nieuwe hardcases heb, is het mss tog beter om de platinum te nemen.
Is er eig verder nog verschil, buiten batt, zender, body?


grtzzz
 
Volgens mij is er verder geen verschil...

Ik heb zelf de platinum en daar heb ik nog geen seconde spijt van gehad...

Heb zelf een 2,4 GHz zendertje aangeschaft.... (een simpel ding)


Voor de rest veel plezier ermee!
 
+ 1 voor de platinum, zeker Lipo doen.. Die 8.4v die erbij zit is niet veel soeps.
Zender is wel vrij goed, maar geen vergelijk met een 3Pm of DX3R/S.
 
had eigenlijk, de spektrum dx2 in gedachten, is deze niet met telemetrie standaard??
Ik vrees alleen dat ik de body nooit zo mooi krijg als die van de ultimate...

grtzzz
 
let bij de platinum op dat je ff wat locktide doet op alle schroeven die in de aluminium hop-ups gaan. Deze willen nog wel eens lostrillen. Wanneer je zelf lipo's en een fatsoenlijke zenderset hebt geef je eigenlijk zelf al het antwoord voor welke je moet gaan...de platinum dus. Veel plezier ermee!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top