Giles G-202 (Laser models) DL 100

ja, ok ik begrijp het punt
het enige wat daarvoor moet gebeuren is nog 1 stuurstang op maat maken en klaar, dus is geen werk
uiteindelijk moet het toch ook gebeuren :rolleyes:
 
ok, ik ben dus echt nog hard aan het twijfelen over welke prop ik zou kopen..
ben aan het overwegen om er een 3 blad op te zetten, volgens mij is dan de 25 x 12 een goede maat ervoor als ik wat opzoek werk doe..
als ik een 3 blad erop ga zetten, gaat het waarschijnlijk die van PT models worden, ik weet het mejzlik is beter, maar zo een 3blad is 32 euro goedkoper, en daar kan ik dan toch nog een mooie spinner van kopen ;)
ik denk ook dat zo een 3 blad van PT toch wel even stil (of stiller) zal zijn dan een 28 x 10 mejzlik, of zit ik daar fout?
 
ik heb de motor nu laten draaien met een mejzlik 25x12 drieblad, maar de motor krijgt hem toch niet goed rond..
hij gaat even hoog in toeren en zakt dan weer terug, ik heb al gehoord dat dat komt doordat de motor te hard moet werken en zo te warm wordt en dan zijn toerental daarom mindert.. heeft iemand hier nog ervaring mee, of valt daar niets aan te doen? en zal ik mijn prop wel kunnen gebruiken na het inlopen?
morgen ga ik eens kijken of het beter is met een houte 28x10 prop

grt Dennis
 
ik denk niet dat het slim is ermee te gaan vliegen als hij niet eens goed wil door draaien, gisteren was het hier trouwens maar 20 graden dus viel best wel mee, ik heb er ook voor gezorgd dat de motor niet boven de 90 graden kwam :)
 
heb vanmorgen even met de 28 x 10 getest, en daar heeft hij het hetzelfde probleem mee, eerst hoog in de toeren en dan 2 seconden later valt hij een pak toeren terug.. kan het aan iets anders liggen dan aan de prop? of zou ik toch nog kleiner moeten gaan dan? (want kleiner gaan zou ik best wel vreemd vinden..)
 
dit is mijn opstelling nu:
Giles.jpg


er zit geen slangetje op dat gaatje neen, zou ook niet moeten normaal (of staat toch niets van in de handleiding :) )

de carburateur zit nu dus gewoon nog vrij, maar die gaat wel bij in de kap komen
 
Je blaast toch met de prop precies op het gaatje . :)

Maak het gaatje maar eens dicht met een stukje tape en laat de motor dan nog maar eens lopen.

Mvg Johan
 
hier kan je het misschien beter zien, ben net nog een foto gaan nemen:

DSC06886.JPG


dus als ik dat gaatje op een andere plek lucht laat pakken, dan zou mijn probleem weg moeten zijn? of eigenlijk gewoon al als ik de kap erop zou zetten dan?
 
Je moet de referentie druk daar weghalen waar geen wisselende drukken zijn .

Met de kap er op word het meestal nog erger .

Ik zie dat er 2 gaatjes in zitten :o

Door ze even af te plakken moet je een merkbaar verschil hebben .

Mvg Johan
 
toen ik het net afplakte was er geen verschil, dan toch nog maar eens de handleiding van de motor erbij genomen, de twee naalden helemaal dicht gedraaid en hem afgesteld op de fabrieksinstellingen
nu dat ik dat gedaan heb, draait hij goed, en valt hij ook niet terug bij volgas
ik denk dat de h naald gewoon veel te ver open stond, en dat het dan daar door kwam..

hopelijk blijft het ook werken als de kap er op zit, maar dat zal ik snel merken :)
en er zit maar een gaatje hoor johan, het linkse van de 2 is een echt gat, het rechtse is dicht ;)
 
oei, die blauwe stukken pijp en de slangen klemmen zou ik vervangen voor teflonbuis met flex klemmen ander heb je snel een lekende uitlaat pijp.

Maar dat is mijn idee.

Wat betreft die gaatjes, ik heb nu 2x een dle111 en die lopen beide perfect iedereen zegt wat lopen die motoren mooi.
En ik heb in het geheel niets gedaan met die gaatjes.

Bij een 3W motor zie je het idd vaak, en ik ben er ook overtuigd van dat het echt nut heeft in samenwerking met een kelk en luchtfilter, maar het is echt 100% niet verplicht!!!
Een top 3D vlieger zal het zeker merken maar de meer hobby vliegers echt niet.



hier kan je het misschien beter zien, ben net nog een foto gaan nemen:

DSC06886.JPG


dus als ik dat gaatje op een andere plek lucht laat pakken, dan zou mijn probleem weg moeten zijn? of eigenlijk gewoon al als ik de kap erop zou zetten dan?
 
Laatst bewerkt:
hij staat nu ongeveer klaar voor zn maiden, er is enkel nog 1 ding waar ik last mee heb en dat is spanning houden op beide kabels van de rudder aansturing..
telkens als ik stuur komt 1 van de kabels los te hangen, ik heb mijn rodderhorn al aangepast door hem een offset te geven, maar ook dit helpt niet..
ik vraag me af of het ook zo een groot belang heeft, want het rudder is krachtig genoeg zo als ik er tegen duw..
in neutraal stand staan ze natuurlijk wel onder spanning
hier enkele foto´s:

DSC07924.JPG


DSC07926.JPG


DSC07927.JPG


DSC07928.JPG
 
als je close-loop doet. Dan moet je de stuurdraden kruislings laten lopen.

Dus de draad die links op de servo-arm zit, moet rechts op je roer gemonteerd.
En de andere draad dus spiegelbeeld. Je krijgt dan dus halverwege een kruising met de draden

Als ik het goed zie op je foto, dan zijn bij jouw de draden gewoon links op links en rechts op rechts
 
Dennis, toch maar die blauwe silicone tubes vervangen. 20 vluchten en ze zijn gescheurd.

Witte teflon moet je wel de juiste diameter hebben. Klem erop en dan even met een vlam warm maken. IEDEREEN gebruikt deze en met rede.

dat 1 kabel wat slap komt, niet echt van wakker liggen, wel kruisen.

laat de motor eens draaien met de motorkap erop, dat kan ook al een verschil geven.
 
Kruisen MOET NIET maar kan! Het is onzin als je zegt dat ze altijd moeten kruisen.
SWB geeft aan dat je bij hun offset armen de kabels moet kruisen en zonder offset niet.
Ik heb in geen van mijn kisten de kabel gekruist en de spanning blijft op beide kabels.

Dat er 1 kabel los komt te hangen heeft gewoon met de goniometrie van de aansturing te maken. Dus, of de hevels achteraan staan niet mooi boven het scharnierpunt, of de hevels zijn te groot of te klein (zowel op de servo als op de rudder).

Verder geen zorgen over maken, je zal er over het algemeen weinig last van hebben. Op mijn knol extra vloog ik ook zo. Misschien zal je staat wat gaan wiegen bij rols dan kan je op termijn een oplossing zoeken maar voor de eerste vluchten is het zeker geen probleem.
 
ik heb er geen ervaring mee met die blauwe, maar omdat de teflon lekte heb ik ze vervangen door die blauwe..
die blauwe zien er wel steviger uit en zijn er normaal ook voor gemaakt, ze zijn ook gewapend, maar als jullie zeker zijn dat ze niet veel waard zijn vervang ik ze wel
mijn fout bij het teflon was dan dat ik het niet warm gemaakt had..

vandaag eens taxien om te kijken of alles mooi vast blijft zitten
waar ik minder gelukkig mee ben is dat ik 180 gram in de staart moet steken..
 
Back
Top