F5B Belgie, Zondag 1 augustus 2010

Hallo F5B freeks,

Nu zondag is er een F5B wedstrijd in Belgie.
De laatste training die we hebben voor het wereldkampioenschap.

Club Royale Petite Aviation Liégoise. CRPAL Anthisnes - Rue Eugène Renard +/- n°30
4160 ANTHISNES (Liège) - 50° 29´ 37" N - 005° 31´ 25" E - 412403418

Om 10.00u beginnen we eraan.

Je kan ter plaatse inschrijven.
s'middags zijn er lekkere braadworsten op de barbeque.

tot zondag, groeten

Luc Van tricht
 
Luc,

Gj en ik gaan ons best doen erbij te zijn!
Die braadworst moeten we even komen proberen natuurlijk.
O ja, een vliegtuig nemen we ook mee dan.

Groet,
Gerben
 
Zucht, het had niet verder naar het oosten kunnen zijn?

Denk ook niet dat ik met het vliegtuig naar Brussels ga komen en optijd op de wedstreid zijn.

Wie komt er?
 
Ik kom als ik mijn buitenloper in orde krijg... Met de Kontronik Jive 100+ LV ging het met 4SA123 160A goed, Met 4S lipo/160 A wil ie niet meer. Dan maar terug de herstelde YGE160A , waarmee ik 2* crashte wegens (BEC?) storingen, eraan, nu wel met Opto en aparte geschakelde UBEC, helaas draait ie verkeerd, en kan je dit in tegenstelling tot bij Kontronik en CC, niet omprogrammeren, dus alles terug eruit en 2 aansluitingen aan de motor omwisselen..., en dan terug erin..., klerejob....

Jos, neem het vliegtuig naar Luik, stuk dichter....

Wim
 
Voila, alles werkt, ik kan morgen in F5F meevliegen...
De 160FAI interesseert me, maar nu niet, tenzij je hem wil omwisselen voor een MGM Compro 160 ..
 
En ik heb nu ook geen YGE 160 meer. (in de fik tijdens vliegen...)

Resultaat :
1) Luc Van Tricht (46)
2) Hugues Lefebvre (45?)
3) Stef De Hauwere (43)

Gerben was laatste(4). Op het einde van de tweede stijgvlucht 1 prophelft eraf-> Motor plus prop weg, model dwarrelt naar beneden, geen schade, zelfs motor teruggevonden in de mais, met wat zap zo gefikst.

Ik heb net mijn naar ampères stinkende model gedemonteerd, nou ja, de fets kon ik er zo uitschudden. Motor is ok, regelaar helemaal kapot, unilog en nog wat elektronica beschadigd door zwarte "drek", dat spijt me nog het meest, had graag log gehad...
heb toch 15 laps kunnen vliegen alvorens te crashen net voor de landing van het rokende model. Romp is ok, vleugel is nu, na de derde crash in zo'n tien jaar, onbruikbaar geworden, was in de lucht al niet meer opgewassen tegen de kracht van de motor. Wel meer gevlogen dan Gerben, maar die heeft wel minder schade, moest wel verder rijden en langer zoeken......Voor de rest ook nog crash van Stefaan met 2S, motorproblemen bij start en onzachte landing in het veld, staart afgebroken...

F5F

1) Willy (39)
2) Dieter(33)
3) Wim (15)

2S

1) Jean-Luc (28?)
2)Woitech (27?)
3)Ludo (??)

Al bij al mooie dag, uitzonderlijk goed weer voor Anthisnes. Ik hoop dat Luc, Willy en Hugues nu alle fouten hebben gemaakt en in the US een perfect parcours afleggen. Ik duim in ieder geval voor ze....
 
Laatst bewerkt:
Gerben net in Rotterdam gedropt en zelf doorgereden naar Amsterdam.
Het waren 600 km voor 24 seconden vliegen...
Gelukkig alles teruggevonden, met dank aan Luc, Willy en Wim.
Wisten jullie dat een motor zonder vliegtuig en accu toch ruim 120 meter kan vliegen?

De "chien chauds" waren heerlijk, dat was die 600 km wel weer waard.
Jullie belgen hebben het toch wel voor elkaar daar!
Mooi veld, mooie omgeving en prima geregeld allemaal, hulde!

Gerben gaat plakken, ik ga schuren en waarschijnlijk zijn we er volgende maand weer bij, dan vlieg ik ook wel mee.

Iedereen bedankt voor de zeer geslaagde dag!

Gert-Jan
 
Ging niet helemaal zoals gepland vandaag. Nieuw propje geprobeerd, hield het 2 stijgvluchtjes vol en dat was het. 500km voor 24 seconden vliegen, ach ja, kan gebeuren.

Evengoed genoten, was mooi weer, lekker bijgepraat met iedereen, genoten van de vluchten van de andere deelnemers en de broodjes worst, vers van de barbecue, good stuff!

Luc, Willy, Wim en GertJan bedankt voor het helpen zoeken in het 2 1/2 mtr hoge mais. De motor had het in zijn eentje bijna tot B gered, verrassend dat hij zo ver kwam. Gelukkig alles teruggevonden en de schade lijkt mee te vallen. Van week de kevlar matjes maar opzoeken en de neus op de B01 fixen.

Luc, gefeliciteerd met de overwinning in B, Willy met de overwinning in F!

Groet,
Gerben
 
Laatst bewerkt:
Goh, wat een pech jongens. Zat nog voor jullie te duimen!
Hopelijk is alles voor Dalfsen weer kuis voor elkaar.
Propjes... dat waren toch die nieuwe... Mirov... niet des Freudenthalers?

Natuurlijk prachtig resultaat van Luc. Zonde van de fik, Wim.
Gr Bas
 
Ik werd ook al wakker van een brandweerwagen vanmorgen, die was zeker al onderweg naar Belgie ;-)

Jammer van de diverse schades maar het was buiten dat vast een leuke dag. We zouden eigenlijk met z'n allen een keer die kant op moeten gaan.

Wat was er nou precies gebroken Gerben, de prop of de spinner?
 
Prop, 1 blad afgescheurd. Toch jammer dat zon kist niet tegen een tikje onbalans kan, wat weegt 1 zo'n carbon propblaadje nou helemaal ;)

GM 16x18 op 36mm versetzt. Voelde bij proefdraaien al een vibratie, maar had geen tijd er verder naar te kijken. Of het daaraan gelegen heeft, who knows. Misschien iets teveel snelheid gemaakt met invliegen. Maar dacht dat het wel meeviel. 3kw piek op de logger.

Groet,
Gerben
 
Onbalans? Is dat direct de prop? Of spelingen in de blad-asjes... de allu houder niet goed op de as?
Bij onbalans komen er bij die toerentallen oerkrachten los. Is je as nog recht. Lager van de planeet nog op orde?
 
En net alweer een rompie afgemaakt, dus Gerben kan weer vliegen met de B01.

Zo snel gaat dat nou in F5B...

GJ
 
Gerben, welke regelaar en welke motor gebruik je nu? Heb je een logfile waarbij ik even kan kijken hoe snel de startup is?

Jammer van de schade.
 
Back
Top