reely ranger brushless is dit een goede ???

hallo iedereen, ik wil graag een rc electro auto en ik zag de reely ranger met brushless motor en esc :p is dit een beetje een leuke auto om mee te beginnen ??. alvast bedankt
gr van manuel
 
iedereen die ik ken die een reely gehad heeft en iedere reactie van mensen die hier reely gehad hebben, zijn eensgezind... slecht.

zelf heb ik geen ervaring, maar ik raad je aan om eens de zoekfunctie te gebruiken... spaart een hoop "dezelfde posts"...
 
hallo iedereen, ik wil graag een rc electro auto en ik zag de reely ranger met brushless motor en esc :p is dit een beetje een leuke auto om mee te beginnen ??. alvast bedankt
gr van manuel

Even doorsparen voor een Traxxas slash ( geen 1/16 )
dat is de auto waar je lang plezier van zult hebben.

De kwaliteit van de reely onderdelen is onder de maat
en geeft veel problemen bij het bouwen.
 
Ik heb zelf ook een reely on-road chassis,
en daar heb ik een 5.5T EzRun setje in gezet.
Ik heb er al aardig wat mee gereden en aardige chrashes gemaakt maar het chassis leeft nog steeds en ik ben er tevreden over.
Ik denk dat de Ranger wel goed is, maar ik heb natuurlijk geen ervaring met de Reely Ranger zelf.

Mvg René


-Tamiya TGX met HPI T3.0
-Reely Chassis met Ezrun
-HPI E10 Drift
 
is dit een beetje een leuke auto om mee te beginnen ??. alvast bedankt
gr van manuel

? 75km/u voor €139 ? Ja, kan je leuk mee beginnen maar iets zegt me dat je er ook snel mee stopt ;)
Zelf ook met een goedkope auto begonnen en hier geld in gestopt om het sneller en duurzamer te krijgen. Heb wel ervaren dat voor een bepaalde kwaliteit er ook een bepaalde hoeveelheid geld uitgegeven moet worden.
Lastige van Reely is dat ze soms hele slechte en soms niet hele slechte toeleveranciers (bijv. Himoto) gebruiken.
Nadeel blijft dat je krijgt waar je voor betaalt (EN dat je altijd moet verdedigen dat het geen amerikaan/europeaan is:-D )
:mrgreen:
 
zoals al eerder genoemd kan je beter doorsparen voor een traxxas,hpi,tamiya of iets in die richting.

ik heb ook al 2 keer een auto van conrad gehad en alle 2 stuk gegaan,
ik was eerst heel eigenwijs en vond dat die conrad dingen wel goed genoeg waren maar dat bleek dus niet zo te zijn:mad:

dus neem maar van mij aan dat je er spijt van zult krijgen dat je bijvoorbeeld geen traxxas o.i.d. hebt gehaald!

en trouwens 75km/h is VEEL TE SNEL voor een beginner zoek een leuk autootje dat rond de 50km/h gaat zou ik zeggen en als je later de snelheid gewend bent overgaan op brushless.

SNELHEID IS NIKS ZONDER CONTROLE!!!!

grtz mick
 
Laatst bewerkt:
alleen maar omdat een auto het kan, hoeft je nog niet zo snel te gaan rijden.
Ik vind het zelf mooi als ikzelf het limiet ben, en niet de snelheid van de auto. (niets is saaier dan volgas kunnen rijden de hele tijd vind ik. :) )

anyways, Ik zou geen goedkope offroad auto nemen. met een goedkope on-road auto zal het wel lang goed kunnen gaan, maar bij off-road zijn de belastingen van de materiaalen toch nog weer iets extremer. (ik kijk hierbij naar normaal gebruik voor beide, niet de racerij. :) )
Je kunt idd beter voor een Bandit, Slash, Stampede of Rustler gaan denk ik. die dingen zijn bijna niet kapot te krijgen, en worden rtr verkocht. (moet alleen nog een lader en accu bij.)
 
hoi,
niet meer voor de topic starter maar omdat het internet is:
over of de Reely Ranger4x4 als beginners auto goed is.

ik heb het ding nu ook en ber er dik tevreden over.

zelf heb ik op aaraden van de verkoper de goedkope (540motor) zelfbouw set gehaald van 59 euires. daar dan wel een ander 8turns modelcraft hurricane brushhless motortje en bijbehoorende vaartregelaar ingezet van nog eens 99 euronen dus een tientje meer uitgegeven als voor het RtR BL model en meteen een stuk beter als de standaard onderdelen. niet dat je daarmee niet lekker zou kunnen rijden hoor, maar het zelf bouwen is natuurlijk ook gewoon leuk.

Deze motor is gewoon een beetje beter als de standaard versie en ik had nog een 2.4ghz ontvangertje en zender dus kon dezelfe avond alles lekker in elkaar zetten wat weinig tot geen problemen opleverde. prima bouwpaketje en alweer een paar uurtjes lol

De onderdelen zijn allemaal best netjes afgewerkt, mooi materiaal, het past allemaal en het is een degelijke constructie.

het hoofd aandrijf tandwiel ligt wel vrij open voor vuil en steentjes en dit geeft proplemen voor dit plastic tandwiel. een keer strandrijden en het is stuk en er willen ook wel steentjes tussenspringen en daar kan ie ook niet goed tegen. :( ik kon em na een paar keer ofroad rijden weer uit elkaar halen om dit te moeten vervangen.

dus beter meteen even een staal wieltje erbij kopen en een kapje er omheen knutselen.

het rijden gaat echt als een beest maar hij is goed te besturen, echt een leuk wagentje maar wel weinig bodemvrijheid voor een offroad. de achterveren zijn ook een beetje slap maar er zitten wel spacers plaatjes bij om veerspanning een beetje beter te maken. ook leuk driften op asfalt maar dan zijn de bandjes wel na 3 accuutjes helemaal glad. echt goed vermaak :p

kan goed tegen een stootje verder dus vind het een prima beginnerswagentje voor die prijs.

over de snelheid van die RtR, die 75 km/h is natuurlijk gewoon een verkoop praatje wat ie zo nooit haalt. dat gaat mischien alleen als je er een dikke 3s LiPo in zou doen e.d. maar met een gewone 7.2v NiMh accu kan je al aardig tekeer gaan met voldoende snelheid en controle.

al met al vind ik het dus wel een aanrader ook al is het merk onder de pro 's hier blijkbaar niet geliefd.

en nee ik werk niet bij C. waar losse onderdelen wel schandalig duur zijn als er eens iets stuk mocht gaan, het is er allemaal wel.

Mvg, een Happy Ranger rijder :rolling:
 
Voor wat je voor reely betaalt is wat je krijgt, zeggen ze ( niet altijd waar ). Enige auto die ik van reely super goed vind is het reely touring arr onderstel. Met een castle mamba geen slijtage te zien, ook niet met een 3s lipo. De reely ranger lijkt een beetje erg op de ansmann master smacker. Als het dezelfde auto zou zijn zou ik hem kopen, een mooie start en ook brushless. Ik weet dat er nog genoeg auto's die beter zijn. Ook heb ik zo'n idee dat hier veel mensen maar meelopers zijn wat anderen zeggen terwijl ze zelf geen reely hebben. Het kan best zijn dat het bij veel modellen zo is, maar echt niet alle. Dat arr touring onderstel van reely vind ik beter dan een tamiya tb-03. Het is zelf nog sterker en heeft meer instelmogelijkheden.
 
Voor wat je voor reely betaalt is wat je krijgt, zeggen ze ( niet altijd waar ). Enige auto die ik van reely super goed vind is het reely touring arr onderstel. Met een castle mamba geen slijtage te zien, ook niet met een 3s lipo. De reely ranger lijkt een beetje erg op de ansmann master smacker. Als het dezelfde auto zou zijn zou ik hem kopen, een mooie start en ook brushless. Ik weet dat er nog genoeg auto's die beter zijn. Ook heb ik zo'n idee dat hier veel mensen maar meelopers zijn wat anderen zeggen terwijl ze zelf geen reely hebben. Het kan best zijn dat het bij veel modellen zo is, maar echt niet alle. Dat arr touring onderstel van reely vind ik beter dan een tamiya tb-03. Het is zelf nog sterker en heeft meer instelmogelijkheden.

Ik had eerst ook een Reely chassis maar die slijt best wel veel. Hij is niet zo slecht voor die prijs maar brushless kan hij moeilijk aan. Dan gaat hij TE hard en is hij zo kapot vind ik. Heb nu een Team Associated TC5 & HPI Bullet MT Flux :D
 
heb zelf ooit de reely pyro gekocht.
gewoon met 3 vrienden voor de lol. "koste ook maar 59euro. :)
we hebben er alle 3 niet veel plezier aan gehad.
na enkele METERS in stokrooie met een novak 7.5 brushless waren de tandwielen gaar.
en aangezien zo een tandwiel appart 14 euro kost vind ik het een beetje schandalig van reely, dat ze zo goedkope autos verkopen en de onderdelen zo duur maken.
denk dat de kwaliteit van bv. de armpjes wel goed zit want de auto van een vriend van mij heeft het hard te verduren gekregen op het skatepark.
maar al bij al is mijn raad: koop een traxxas slash zoals eerder aangehaald, daar ga je 100 keer meer plezier van hebben.

grtz jeffrey
 
Reely is best leuk voor een rondje rond het huis....Maar verwacht er niet teveel van... Traxxas, HPI enzo bieden betere kwaliteit
 
Ik heb sinds enkele weken een Ranger, super leuk! Ik ben beginner. Ik heb echter mijn twijfels over de duurzaamheid. Wel ben ik aangestoken door het buggyvirus. Mijn mening is dat het leuke beginnerscar is, zeker voor het geld.
 
Reely is best leuk voor een rondje rond het huis....Maar verwacht er niet teveel van... Traxxas, HPI enzo bieden betere kwaliteit
Je kan zeggen dat veel van reely niks is, maar er is een auto die echt super is en beter dan een tamiya tt-01 of tb-03 en is het arr touring onderstel voor 60 euro ( 49,99 + 9,99 voor de lagertjes ). Het kan zelfs een mamba met 3s lipo aan. ( mamba komt uit de e-revo die ik tijdelijk van mijn neef mag gebruiken ivm studie) . Maar iedereen denkt als het van een groot merk komt dat het dan ook meteen goede kwaliteit is. Maar bij traxxas en hpi gaan er ook dingen kapot of verslijten ze. En ik zeg niet dat alles van reely goed is, maar deze is wel serieus goed. Maar als er iets bij iemands reely kapot gaat dan is het meteen "ja slechte kwaliteit en weet ik veel voor onzin " Mijn tamiya tgs is f***ing uitgefikt. Dat gebeurd ook bij auto's van grotere merken. Die e-revo die ik te leen heb, ga naar een bmx baan, rij over een heuvel en komt netjes op de grond, vering op sprongen en 1 draagarm kapot. Als die bij jullie gebeurd is het geen probleem en blijft het een goed merk. Maar ik weet zeker als jullie 2 auto's krijgen zonder dat er een merk op staat en je gaat hem testen ( een groot merk en een reely ) weet ik zeker dat er veel voor de reely kiezen. Die traxxas e-revo is bijna alleemaal plasitc, dat reely arr touring onderstel zit al redelijk veel alu op. En die e-revo is minimaal 10 keer zo duur. Dus bij traxxas betaal je meer voor het merk dan de kwaliteit. Mij reely betaal je de auto en niet voor het merk.
 
Tja.. Fanboys...

Je hebt kunststof, en je hebt kunststof.
Je hebt kunststof dat breekt als je het buigt, en je hebt kunststof dat verwerkt is met andere materialen, zoals fiber reinforced kunststof, wat in zijn geheel niet te vergelijken is met het eerder genoemde kunststof.

Aluminium? Geef mij maar kunststof. Aluminium is duur en buigt. Het buigt ook zonder dat je het kan zien. Tevens is het vaak zwaarder dan kunststof. Overigens is aluminium op sommige plekken wel positief.

Ah fijn, hier kunnen we lang over doorgaan want hier zijn al honderden topics over langs geweest, maar kwaliteit moet je toch ervaren. Veel mensen die 'aanhangers' van merken zoals Reely zijn, hebben alleen maar auto's van Reely gehad, en nog nooit 'geproefd' van echte merken. Er zit wel degelijk verschil in. Waar verklaar je anders het prijsverschil in? Dat je betaalt voor het merk; oké daar kan ik mee in komen. Maar dat gaat echt niet over honderden euro's. Kwaliteit materiaal kost geld, en daar betaal je ook voor.
De fabrikant maakt op een auto van 500 euro echt geen 400 euro winst omdat volgens jou de auto in feite maar 100 euro kost.
Ikzelf heb een Traxxas Bandit gehad waar ik 1 maal schade aan heb gehad. Ik ben zelfts met ruim 80 tegen een stoeprand aan geketst, en had voor ongeveer 3 euro schade. De andere onderdelen was niets aan te zien.

Natuurlijk, alles kan kapot! Maar ik neem aan dat je (naar aanleiding van veel slechte ervaringen van mensen) toch wel kunt concluderen dat Reely toch echt een minder merk is dan A merken.


Jouw voorbeeld van je Arr onderstel of zo iets met een mamba set. Het zal het vast wel aan kunnen. Dat kan een simpele TT-01 ook, maar het ding slijt als een gek zonder dat je het in de gaten hebt. De onderdelen en transmissie zijn daar gewoon niet op berekend. Een keer gaat het mis.

Niets persoonlijks hoor, ik kon het gewoon even niet laten om zo een bondig antwoord te geven. Dit soort discussies komen door en door langs, en er zijn altijd mensen die zweren bij merken als Reely.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk ook dat een Reely beter is dan een Mugen of zeker even goed. Ik ben een paar keer erg hard gecrashed met m'n Mugen en die ging ook niet kapot. De stilstaande bigscale waar ik aan 65km/h tegen vloog had wel schade :D
 
Back
Top