funtana

Ben benieuwd hoeveel extra toeren je krijgt door de reso. Dus als je hem gaat laten draaien, meet dan ook even de toeren. Ben heel benieuwd.
 
zo, ik had hem vanochtend even aangetikt en goed afgesteld.
toen vanmiddag de lucht in.
paar rondjes gevlogen en toen een heel vreemd geluid motor haperen en etc.
dus snel landen ging goed alles uit zetten en er leek zo niks aan de hand.
dus na het model weer opgehaald te hebben even aangetikt, maar de motor ging helemaal op en neer dus snel de motor uitgeschakeld, en ik keek onder de kap en deed de motor iets heen en weer en het hele motor schot zat los!!!!
ik ben helemaal naar geschrokken stel je voor als ik meer gas had gegeven!!
dat word dus goed verstevigen, iemand zij als je nou draadeinden vanaf de motor door de motorbox naar de firewall maakt dan trekt hij niet alleen meer aan de motorbox.
dus dat word nog goed verstevigen met carbon mat.
het vermogen is overigens wel meer geworden, door de nieuwe pijp.

Grt wilbert
 
ok, dan niet.
maar ik begrijp dat zeker anders knapt hij los maar ik ga natuurlijk zeker draadeinden met slagmoeren in de firewall doen waar de motor dan aan hangt.
maar hoe zou je dit dan opgelost hebben ?

Grt wilbert
 
plaats eens een paar foto's en zorg dat de prop goed gebalanceerd is. Een prop in onbalans zorgt voor zoveel trillingen dat de motor de firewall los trilt. Verder vermoed ik dat je bij je vorige crash landing toch de motor een tik hebt gegeven waardoor de motor box los is geraakt.
 
kan mischien aan de prop liggen?
ik moest aan de eene kant wel wat meer weg halen omdat anders de klijne boutjes er niet door heen konden.
ik zal morgen even vragen of jan hem even wil balanseren.

Grt wilbert
 
ik beb tog maar besloten een nieuwe firewall te maken het hout was niet losgeraakt op de lijmverbinding maar tussen de plaatjes hout waar de muliplex firewall van bestaat.
er is op dit moment weinig vlees om de hoeklijntjes in vast te zetten dus er moeten nieuwe plaatjes aan de motorbox worden gelijmd.
al met al denk ik een dag of wat werk werk dus ik denk dat in de loop van volgende week hij weer vliegt.

foto,s volgen

Grt wilbert
 
helaas het verkeerde gebruikt :rolleyes:.
morgen maar met normale goed glasmat (GFK) opnieuw glassen.
op zich is dit wel sterk geworden alleen niet sterk voor de doeleinden waar ik het voor ga gebruiken.
als je met volle gewicht op het plankje gaat hangen breekt hij nog niet overmidden :).
dit is een beetje rommel glasmat van dat albastine zooi.
morgen even een nieuw motorschot maken en die in de glasmat zetten, moet je voor en acher doen of is alleen voor met een goede overlengte naar achteren ook goed?

Grt wilbert
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp niet helemaal wat nu de bedoeling is .

DSC08325.jpg


Wat ik hier zie is schrott en moet er kompleet af.

Het moet er meer naar dit uitzien , en alles precies passend maken en lijmen met 24 uurs harz.
Google Image Result for http://www.yetnet.ch/bruehlmeier/ultimate/bilder-gross/rumpf14.JPG

Er hoeft geen carbon omheen , gewone GFK mat van 80 gram is genoeg.

Mvg Johan
 
de bedoeling is om een nieuw motorschot omdat het orgineel gespleten is.
op 2 lijmverbindingen heeft de bouwer geen carbon mat doorgetrokken.
op de andere 2 wel en precies op de plekken waar geen crabon zat is hij gebroken.
nu is het oude motorschot weg en vul ik de gaten op met nieuw multiplex, ik lijm 2 plaatjes tegen de binnen kant en daar komen alu hoeklijntjes op met bouten die het motorschot vasthouden.
de motorbox is op zich best wel degelijk gebouwd en waarom zou alles er af moeten?

Grt wilbert
 
de motorbox is op zich best wel degelijk gebouwd en waarom zou alles er af moeten?

Misschien zie ik het verkeerd hoor, maar op die foto van jou kijk je zo naar binnen! die motorbox heeft maar 3 zijden? Er ontbreekt een zijkant! Als je zo wilt vliegen zou het verstandig zijn om omstanders duidelijk te maken dat ze ver uit de buurt moeten blijven. Je trekt die motor zo uit de kist als je niet oppast! Daarnaast is de afwerking van het geheel "niet erg netjes" om het maar beleefd te zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top