Tailrotor bevestiging
Ging er vanuit dat de tailrotor net zo dom zat als op een CB180D (geklemd op de as).
Maar het CB100 mini-wonder der techniek heeft wel een gebruiksvriendelijke tailrotor montage merkte ik vanavond.
Gisteren de kapotte tailrotor op zijn CB180's verwijderd, dus met geweld en wringend. Sprong wel een rubbertje weg, teruggevonden en bewaard.
Daarna de reserve rotor op het asje geprikt.
Aangezien de heli net nieuw is dacht ik in eerste instantie dat het spinnen bij start modelspecifiek was.
Vanochtend werd het spinnen steeds erger en een 4#3B rotor (gekocht als CB100 rotor, is wel wat groter) gemonteerd, ging niet helemaal op de as maar het spinnen was weg. Wellicht had deze rotor een spuitgiet fabrikagefout, heeft wel handig uitgepakt omdat de rotor bij crashen losging ipv af te breken.
Spuitgietfoutje is reeds doorgeprikt door de heli tijdens de vlucht, tollende heli en na de crash zat de rotor wel helemaal om de as. Pootjes in de motor geduwd en het rubbertje erop en heel voorzichtig vliegen, want hoe kan zo'n rubbertje een rotor op zijn plek houden
Na een aantal lipo's "voorzichtig" te hebben leeggevlogen, durf ik weer te stickbangen met de heli. Meegeleverde reserve rotor is immers ook nog bruikbaar.
Blijft dit rubbertje echt goed zitten of beter een krimpkous om de as smelten?
Algemene indruk CB100 na een accu of 25-30
Superheli en retestabiel, wel wat gevoelig op het gas als je meteen door de huiskamer wil racen. Is in deze situatie wel handig om je out of control fouten te kunnen corrigeren (genoeg vermogen). Gaat 99 van de 100 keer goed, maar die ene keer dus niet.
Vlieg er nu dus suf mee, bijvoorbeeld met zo weinig mogelijk gas geven opstijgen, stabiel houden op lage hoogte. Is goed voor de leercurve
Aanrader als je al wat langer kan helivliegen met een 4ch coax!
Ging er vanuit dat de tailrotor net zo dom zat als op een CB180D (geklemd op de as).
Maar het CB100 mini-wonder der techniek heeft wel een gebruiksvriendelijke tailrotor montage merkte ik vanavond.
Gisteren de kapotte tailrotor op zijn CB180's verwijderd, dus met geweld en wringend. Sprong wel een rubbertje weg, teruggevonden en bewaard.
Daarna de reserve rotor op het asje geprikt.
Aangezien de heli net nieuw is dacht ik in eerste instantie dat het spinnen bij start modelspecifiek was.
Vanochtend werd het spinnen steeds erger en een 4#3B rotor (gekocht als CB100 rotor, is wel wat groter) gemonteerd, ging niet helemaal op de as maar het spinnen was weg. Wellicht had deze rotor een spuitgiet fabrikagefout, heeft wel handig uitgepakt omdat de rotor bij crashen losging ipv af te breken.
Spuitgietfoutje is reeds doorgeprikt door de heli tijdens de vlucht, tollende heli en na de crash zat de rotor wel helemaal om de as. Pootjes in de motor geduwd en het rubbertje erop en heel voorzichtig vliegen, want hoe kan zo'n rubbertje een rotor op zijn plek houden

Na een aantal lipo's "voorzichtig" te hebben leeggevlogen, durf ik weer te stickbangen met de heli. Meegeleverde reserve rotor is immers ook nog bruikbaar.
Blijft dit rubbertje echt goed zitten of beter een krimpkous om de as smelten?
Algemene indruk CB100 na een accu of 25-30
Superheli en retestabiel, wel wat gevoelig op het gas als je meteen door de huiskamer wil racen. Is in deze situatie wel handig om je out of control fouten te kunnen corrigeren (genoeg vermogen). Gaat 99 van de 100 keer goed, maar die ene keer dus niet.
Vlieg er nu dus suf mee, bijvoorbeeld met zo weinig mogelijk gas geven opstijgen, stabiel houden op lage hoogte. Is goed voor de leercurve

Aanrader als je al wat langer kan helivliegen met een 4ch coax!